חיפוש
 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

גן שעשועים לילדים שודרג והותאם לילדים עם מוגבלויות

 

הדרך לשילוב ילדים ללא מוגבלות וילדים עם מוגבלות עוברת גם בגן השעשועים. זו הסיבה שעיריית ראשון לציון מנגישה גני שעשועים כך שיתאימו גם לילדים עם מוגבלות. בגן מונדריאן רחב הידיים, המשתרע על שטח של כחצי דונם ברחוב ה באייר בשכונת נווה ים

 

הדרך לשילוב ילדים ללא מוגבלות וילדים עם מוגבלות עוברת גם בגן השעשועים. זו הסיבה שעיריית ראשון לציון מנגישה גני שעשועים כך שיתאימו גם לילדים עם מוגבלות. בגן מונדריאן רחב הידיים, המשתרע על שטח של כחצי דונם ברחוב ה’ באייר בשכונת נווה ים, שודרגו המתקנים הקיימים ונוספו מתקנים מונגשים נוספים עבור ילדים עם מוגבלות. למשל מתקן עם רמפה לעלייה עם כסא גלגלים. בנוסף שודרגה ההצללה ומשטח הגומי הוחלף במשטח דשא סיננטי. גם במתחם הפעוטות הוחלפו המתקנים והמשטח דשא סינטטי והותקנו נדנדות ומתקן משולב.

אגף תכנון ופיתוח נופי במינהל איכות הסביבה הוביל את עבודות השדרוג ובסך הכל הושקעו כחצי מיליון שקלים שהפכו את הגן למסביר פנים לכל הילדים.

נזכיר כי רק לאחרונה נחנך גן משחקים מונגש בחצר בית הספר היסודי אשכולות, שמשלב תלמידים בעלי מוגבלות פיזית לצד תלמידים ללא כל מוגבלות. חמישה מתקני משחקים נגישים הוצבו ברחבת בית הספר ומאפשרים לכל התלמידים להתקבץ יחד ולהרגיש ללא כל מוגבלות. כל המתקנים הותאמו במידות, בגבהים ובזויות לשימוש בכיסא גלגלים כך שהילד יכול להשתמש במתקן ללא עזרה של אדם נוסף. במתקנים גבוהים בהם יש צורך בעליה, הותקנו רמפות מיוחדות בהן יכולים ילדים עם כיסא גלגלים לעלות למתקן וליהנות ממנו. הגן הוקם על ידי מינהל שפ"ע ואגף תכנון ופיתוח נופי בעיריית ראשון לציון ובתמיכת ההורים.

 

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים