חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

כל מה שרציתם לדעת על בירה - המדריך למתחילים

 

מכירים את הדבר הזה שמלווה אתכם כמעט בכל אירוע בחיים? מה שאתם תמיד מביאים לכל פיקניק או מסיבה? אז הגיע הזמן שתדעו עליו קצת יותר מ”כמה הבאת?”. בירה – המדריך.

 

מכירים את הדבר הזה שמלווה אתכם כמעט בכל אירוע בחיים? מה שאתם תמיד מביאים לכל פיקניק או מסיבה? אז הגיע הזמן שתדעו עליו קצת יותר מ"כמה הבאת?". בירה – המדריך.

בירה בשביל הכיף

בירה היא המשקה האולטימטיבי והמלווה הכי טוב לכל סוגי הארוחות והנשנושים. אחוז האלכוהול אינו גבוה ולכן הבירה קלילה יותר מיין, למשל. אם ביין יש אחוז אלכוהול שבין שלוש עשרה לארבע עשרה אחוזים, הרי שבבירה אחוז האלכוהול נע בין ארבע לשבע אחוז, כשהממוצע הוא סביב חמישה אחוזים. כל זה בשילוב הטעם הכייפי. סטטיסטית, בירה היא המשקה הנצרך ביותר בעולם במקום השלישי אחרי מים במקום הראשון, ותה במקום השני (סביר להניח שאם היו מסירים את מדינות אסיה והודו מהסקר, הבירה הייתה צועדת במקום הראשון).

ממה מכינים בירה?

בירה היא שילוב של מים, לתת, כשות (פרחים של צמח מטפס שנותנים לבירה את טעמה המריר) וכמובן שמרים. ההבדל בין הבירות טמון בסוג השמרים: שמריי אייל או שמרי לאגר, ומתייחסים להבדלי טמפרטורות ומיקום התסיסה בחבית.

מה מקור הבדלי הטעם בין בירות בעולם

תשעים אחוז מהבירה זה מים, והטעם של המים יתן את הטון הסופי לבירה. ההרכב המינרלי, המליחות, הטעמים. גם איכות השעורה משמעותי בקביעת הטעם.

סוגי הבירה הנפוצים בעולם

בהמשך למה שנכתב פה קודם, הבירות מחולקות לפי סוג השמרים שהותססו בהן, והפופולריות הן בירות מסוג איל ומסוג לאגר.

האם בירה אמורה להתיישן כמו יין?

ההיפך הוא הנכון. בירה חייבת להיות כמה שיותר טרייה, לא חשופה לאור וקרה. גם חמצן לא מיטיב אתה – אם פתחתם בקבוק בירה ולא סיימתם, כדאי שתשפכו את תוכנו ואל תשמרו במקרר לפעם אחרת.

 איזה סוג בירות הכי פופולרי בארץ?

בארץ יש פרגון לבירות ישראליות, כמו גולדסטאר למשל. היא מכילה קצת פחות מ5 אחוזי אלכוהול, והמכירות שלה מהוות כשליש מכמות הבירות הנמכרות בארץ. אם אתה לא אוהב בירה, כנראה שעוד לא טעמת את הבירה שלך. זהו משפט חשוב בהתייחס לקהל צרכני האלכוהול בארץ, שנוטה למשקאות אלכוהוליים מתקתקים יותר, וצריך לדעת שיש גם בירות פחות מרירות ויותר קלילות.

האם הקצף על הבירה מיועד לקישוט?

הקצף הוא סימן ההיכר של הבירה, וגם מבחינה אסתטית נראה מאד יפה. אבל לקצף יש תפקיד חשוב: מאחר והחמצן אינו טוב לבירה, הקצף מהווה שכבת בידוד שמגנה על הבירה מהתחמצנות. על הקצף להיות בעובי של שתי אצבעות לפחות.

מזיגת הבירה – כללים

אם יש לכם אפשרות לשתות את הבירה בכוס ולא בפחית, תמיד העדיפו כוס גדולה. על הכוס להיות נקייה מאד, שכן כל שארית של שומן, סבון כלים וכו’, יפגמו בתסיסת הקצף שעל הבירה. אם הכוס תהיה חמימה או קרה מדי, הבירה תקציף מדי.

כמה קלוריות יש בבירה ממוצעת?

בירה נחשבת תמיד למשמינה, וזה כלל לא בצדק. בכוס או פחית בירה יש כ113 קלוריות בממוצע. לצורך ההשוואה, בבקבוק קולה אישי יש כמאתיים ועשר קלוריות, כמעט פי שניים. בנוסף, בבירה יש נוגדי חימצון שבריאים ללב ותורמים לעליית הכולסטרול הטוב. שתייה מדודה יכולה רק לתרום לבריאות הגוף ולמצב הרוח הטוב.

מה הכי טעים לאכול ליד הבירה?

בפאבים נוהגים להגיש בוטנים, מנצ’יז, זיתים ועוד. נשנושים נוספים שפשוט נולדו בשביל הבירה הם קלמרי מטוגן (אפשר אפילו לעשות בבית לבד, קונים קפוא, מפשירים ומטגנים עם קצת קמח), אדממה, תפוחי אדמה על שלל צורותיו ועוד.

 מה עוד אפשר לעשת עם בירה?

בירה משמשת כבלילה מעולה לטיגון (מערבבים כוס בירה עם כוס קמח, שני חלבונים מוקצפים, מלח פלפל וסוכר – מתכון של ג’יימי אוליבר) של ירקות, דגים ועוד. כמו כן היא משמשת גם להרגעה לפני שינה (הכשות שיש בבירה מרגיעה מאד את מערכות הגוף) ויש כאלה שנשבעים שהיא מנקה להם את הרהיטים באופן שמבריק אותם להרבה זמן. הבירה משמשת גם לריכוך בשר - משרים נתח בשר בקערה עם כוס בירה, המשקה גם נותן לבשר טעם נוסף נפלא.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר

 

מדורים