חיפוש
 
לדף הבית >>     >>

לומדים קריאה עם אותיות מדברות

 

מגמה: מעבר של בתי ספר לשיטת הקריאה אותיות מדברות שפותחה על ידי זהבה קלנר. מורות מדווחות שכל התלמידים בכיתה א' כבר קוראים עד חנוכה

 

יותר ויותר בתי ספר מהאזור בוחרים לעבור לשיטת הקריאה אותיות מדברות. השיטה, שפותחה על ידי זהבה קלנר, נהוגה בבתי ספר רבים בארץ, וכעת גם בתי ספר באזור בוחרים לעבוד לפי שיטה זו להוראת הקריאה בכיתות א'.

חוברות הלימוד של קלנר אושרו על ידי המחלקה לאישור ספרי לימוד של משרד החינוך ומורשות לשימוש בכל כיתות א' בישראל.

השיטה של קלנר היא גישה רב-חושית וחווייתית, המבוססת על שיטת מקגיניס, המוכרת בעולם כולו, ומותאמת לשפה העברית.

אותיות מדברות מתבססת על זיהוי הקשר בין אותיות לצלילים. כל צליל, עיצור או תנועה נלמדים באמצעות שימוש במראה וקישור בין תנועות הפה והצליל המופק לבין האות הכתובה. השיטה מאמנת את הילדים להעלות את הצליל בעזרת הזכרון החזותי והמוטורי, ולא להתבסס רק על הזכרון השמיעתי.

מורות בבתי-ספר באזור נחשפו לשיטה בהשתלמויות וכנסים במרכזי פסג"ה, שם הוצגו השיטה וההצלחות, ובחרו לצרף את בתי הספר שלהן לשיטה. מורות שעובדות לפי שיטה זו מדווחות, שעם אותיות מדברות עד חג החנוכה כל התלמידים בכתה א' כבר קוראים.

כיום השיטה נלמדת גם בזרם הממלכתי, גם הממלכתי-דתי וגם בבתי-הספר הדמוקרטים. קלנר נמצאת כעת בתהליך הקמת מערך מנחות מקצועיות לשיטה לפי אזורים בכל רחבי הארץ, על מנת לתת מענה גם למורות באזור ולהנחות אותן כיצד יש לעבוד לפי השיטה.

סדרת ספרי הלימוד אותיות מדברות מונה היום 3 ספרים והספר הרביעי נמצא בשלבי סיום. את הספרים ניתן להשיג בחנויות ספרי הלימוד ברחבי הארץ, ברשת מכון אותיות ודרך המחברת והמו"ל, זהבה קלנר.

זהבה קלנר 1-599-555-567 וגם באתר של מכון אותיות.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים