חיפוש
 
לדף הבית >>     >>

מומחים לילדים

 

השבוע נחנך המבנה המשופץ של היחידה הקהילתית להתפתחות הילד שמפעיל מתנ"ס מודיעין. ביחידה מרכזים מגוון רחב של טיפולים כמענה מקצועי לילדי העיר

 

בטקס חגיגי נחנך ביום רביעי השבוע המבנה המשופץ של היחידה הקהילתית להתפתחות הילד בסיוע המתנ"ס, הביטוח הלאומי והקרן לפיתוח שירותים לנכים. בסיום השיפוץ ותהליך ההצטיידות גדל מספר חדרי הטיפולים ל-6, נבנתה חצר טיפולים, שירותי נכים ונרכש ציוד טיפולים חדש.

כל זאת מתוך מטרה לקצר את זמן ההמתנה לטיפולים, לפתח ולבסס יחידה טיפולית עירונית המסוגלת לתת מענה הולם ומקצועי לילדי העיר.

חמש מזוזות חדשות נקבעו בטקס שנערך בנוכחות ראש העיר משה ספקטור ורב העיר, דוד לאו אשר קבע את המזוזה הראשונה. בהמשך התכבדו בקביעת מזוזות, ענבל זרקון מנהלת המרכז, עדי מינץ יו"ר דירקטוריון המתנ"ס, מושיק אטיק מנהל המתנ"ס, והמזוזה האחרונה בדלת היציאה אל חצר המשחקים נקבעה ע"י ראש העיר.

היחידה להתפתחות הילד במודיעין שפועלת במתנ"ס מודיעין, מציעה סל שירותים ופעילויות לילדים בגילאי לידה עד 9 שנים ולהוריהם. מתן שירותי איתור, אבחון, טיפול, ייעוץ, הדרכה ומניעה על מנת למצות הפוטנציאל הכולל שלהם דרך מענה הוליסטי, ויצירת התנאים להתפתחות וההשתלבות התקינה בסביבתו הטבעית של הילד.

מטרת היחידה הינה מתן שירות עירוני לילדי העיר על מנת שלא יצטרכו להמתין זמן רב לטיפול ויוכלו לקבל את הטיפול בתוך העיר. הייחודיות של מיקום היחידה במתנ"ס בארגון שהינו מלכ"ר ללא כוונות רווח כך שגם מחירי הטיפול הינם מסובסדים.

בין הפעילויות מציעה היחידה: פיזוטרפיה, ריפוי בעיסוק, קלינאות תקשורת, פסיכולוגיה התפתחותית, טיפולים רגשיים באומנות, בבילותרפיה, תנועה, בעלי חיים, פסיכודרמה וקבוצות ספורט ייחודיות לילדים עם צרכים מיוחדים, קבוצות לילדים בעלי קשיים חברתים וקבוצות מוכנות לכיתה א'.

בדברי הפתיחה ציינה מנהלת המרכז, ענבל זרקון, כי השיפוץ החל למעשה כבר לפני כשנתיים וכלל מלבד הבינוי הנרחב גם הצטיידות מחודשת בסיוע עיקרי של הביטוח הלאומי.

כיום המרכז מעניק כ-1,100 טיפולים פרטניים בחודש, וכ-70 משתתפים בסדנאות השונות. ביחידה מטופלים כ-290 ילדים בו זמנית במשך השבוע. ו-200 ילדים משתתפים בספורט הטיפולי ומתוכם 50 בקבוצות ייחודיות.

במרכז עובדים 32 אנשי צוות במגוון המקצועות הטיפוליים כגון ריפוי בעיסוק, פיזיוטרפיה, ספורט טיפולי, פסיכולוגים ועוד. לכל קופות החולים הסכמי שיתוף פעולה והפנייה אל המרכז.

דברי ברכה ותודה נאמרו על ידי אורחים ומנהלים, בהם עדי מינץ שאמרה: "האדם הנכון, המקצוען, במקום ובזמן הנכון, יכול לשנות גורלות ועתידם של ילדים ואנשים".

ראש העיר משה ספקטור התייחס למספר היבטים של המקום ואמר בין השאר: "החלטנו בתחילת הקדנציה שאין דבר כזה ילדים שנושרים מהמערכת. הנחינו את כל הגננות לקרוא לנו עם כל בעייה שעולה. העיקרון המנחה הוא שכל הילדים מתחילים יחד ומסיימים יחד, במצב כמעט שווה. לא להניח לגורל להוביל אותנו - כולם מגיעים יחד אל קו הסיום".

ספקטור הוסיף ואמר:"תשקעו בילדים האלה קצת יותר ותקבלו מהם בעתיד הרבה יותר".

מנהל המתנ"ס, משה אטיק, ציין בדבריו כי אירוע חנוכת המרכז המחודש מרגש לא פחות מחנוכת מרכז עזריאלי בעיר לפני כשבועיים. אטיק הודה בחום לקרנות המממנות שאפשרו את השיפוץ הנרחב.

היחידה הקהילתית להתפתחות הילד הוקמה ב-1998, ופועלת במסגרת המרכז לגיל הרך של המתנ"ס. היחידה שייכת לרשת היחידות הקהילתיות להתפתחות הילד של החברה למתנס"ים ומוכרת ע"י משרד הבריאות ובחסותה המקצועית של ד"ר דנה דניאלה, מנהלת מכון כרמים להתפתחות הילד. היחידה מקבלת סיוע ותמיכה מקרן הלן באדר.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים