חיפוש
 
לדף הבית >>     פרשת השבוע >>

פרשת השבוע - שופטים תשע”ז

 

עוד ראש עיר במעצר, כותרת רודפת כותרת. התחלנו בפיצוץ הלווין  עמוס 6 בסוף השבוע הקודם. שלשמחתנו לא היו נפגעים בנפש. בכל זאת מיליונים רבים נשרפו ועמל של שנים עלה בלהבות. ואנו עדיין צופים בניסיונות למצוא גופותיהם של  עובדים בחניון התת- קרקעי

 

עוד ראש עיר במעצר, כותרת רודפת כותרת. התחלנו בפיצוץ הלווין  עמוס 6 בסוף השבוע הקודם. שלשמחתנו לא היו נפגעים בנפש. בכל זאת מיליונים רבים נשרפו ועמל של שנים עלה בלהבות. ואנו עדיין צופים בניסיונות למצוא גופותיהם של  עובדים בחניון התת- קרקעי בתל-אביב. גם פה מיליונים רבים ירדו לטמיון ועובדים  שילמו בחייהם על התרשלות  של מהנדסים. כל זאת מביא אותי לחשוב על מגבלות הכוח שיש לבני אדם.

פרשתנו עוסקת בגבולות ובהגבלות של בעלי שררה בתחומים שונים.
כשמה כן היא - עוסקת הפרשה ברובה בענייני משפט . וכן הלכות שונות העוסקות בבעלי תפקידים שונים המהווים פסיפס של חיי קהילה ומדינה תקינים. ראשית, על מנת לקיים חברה טובה ובריאה יש למנות שופטים ושוטרים הגונים. איסור הטיית משפט על ידי נתינת ולקיחת שוחד. כיצד יש לחקור את העדים. ומדוע אי אפשר לבסס משפט על פי עד אחד. ואיך יש להעניש עדים זוממים. לחברה ישנה חובה לציית לדברי השופטים והדיינים אפילו שהדברים לא נראים: "ועשית ...ככל אשר יורוך.. ולא תסור מן הדבר אשר יגידו לך ימין ושמאל"

יש בפרשה הוראות כיצד יש להעניש מי שאינו מקבל את פסקי הדין של השופטים. בנוסף לשופטים ולשוטרים מוזכרים משרתי ציבור נוספים כמו  הדאגה לבני שבט לוי והכוהנים המשרתים את העם.  מבחינה רוחנית.

הפרשה לא פוסחת אפילו על חוקי המלך (אם העם ירצה מלוכה) ואף המלך נתון למסגרת חובות והגבלות שלא ירום לבבו יותר מדי.אפילו נביא שהוכח ששיקר אינו פטור מעונש.

בין שאר החוקים מודגש בפרשה  החוק להגנת רוצחים בשגגה.יש להקים ערי מקלט על מנת לשומרם מפני גואל הדם .האיסור להורגם מצד אחד ומאידך לא לחוס ולא לרחם על רוצחים במזיד.

שבת שלום.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים