חיפוש
 
לדף הבית >>     >>

מה הדרך הכי טובה ללימודי אנגלית עסקית

 

הרעיון של שפה משותפת אחת לכל העולם התחיל עוד במאה ה-19, הרבה לפני שאנגלית הייתה כל כך חשובה. דובר על בניית שפה אותה ילמדו כשפה שנייה בכל העולם. יהודי חכם בשם זמנהוף העלה את רעיון...

 

לאחרונה שר החינוך נפתלי בנט התבטא תכופות בתקשורת כמה חשובים לימודי השפה האנגלית העסקית במסגרת התיכון. לדעתו, בוגרי מערכת החינוך לא דובריםאנגלית כנדרש מהם לאחר מכן בעולם העסקי .

בעקבות תהליך הגלובליזציה המואץ בעולם, כולנו כבר יודעים היום שאנגלית זה mandatoryy(אם לא הבנתם את המילה האחרונה, תמשיכו לקרוא, כי אתם חייבים את זה לעצמכםJ).

עולם העסקים מושתת על השפה האנגלית.  נשות ואנשי עסקים ברחבי העולם מתקשרים באנגלית, חומר אקדמאי רב זמין אך ורק באנגלית, הרשת האינטרנטית מתנהלת באנגלית כך שלכל אתר אינטרנט תמצא דף נפרד בשפה האנגלית. אפילו בפסיכומטרי יש פרק שלם רק באנגלית. 

ולא פחות חשוב , בחלק נכבד מהצעות העבודה המתפרסמות כיום, במגוון רחב של תחומים, נדרשים המועמדים לרמה גבוהה של אנגלית עד לרמת שפת אם.

הרעיון של שפה משותפת אחת לכל העולם התחיל עוד במאה ה-19, הרבה לפני שאנגלית הייתה כל כך חשובה. דובר על בניית שפה אותה ילמדו כשפה שנייה בכל העולם. יהודי חכם בשם זמנהוף העלה את רעיון שפת האספרנטו, כאשר העיקרון עליו חשב היה ניסוח שפה קלה שבעזרתה אנשים זרים ממדינות שונות יוכלו לתקשר.

נכון שהיום בקושי מיליון איש מדברים אספרנטו ברחבי העולם,  אבל מוכרחים להודות כי מדובר ברעיון גאוניופורץ דרך. חצי מאה לפנישהחלו ניצני הגלובליזציה בעולם, זמנהוף חשב על האופציה לאפשר לאנשים מרחבי העולם לתקשר ביניהם, במטרה ליצור עסקים, מרשים, לא?

את האספרנטו החליפה בסופו של דבר השפה האנגלית, שהינה השפה המדוברת ביותר כיום ומשמשת כשפה רשמית ושפה שנייה במדינות רבות בעולם.

כיום, כשאנו חיים, עובדים ומתנהלים בעולם הגלובלי , קשה לדמיין מצב בו אין קשרים עסקיים בין עסקים במדינות שונות בעולם.

לאחר שסקרתי  את חשיבות השפה האנגלית בעולם הגלובלי והגעתי המסקנה המתבקשת שאין אפשרות להצליח בלעדיה בעולם העסקי, אספק לכם 4 טיפים חשובים שיש לקחת בחשבון לפני בחירתהמוסדהאידיאלי עבורכם ללמידת השפה האנגלית:

1.בדיקת המרצה שמוביל את הקורס

לפני שאתם מחליטים על המקום אליותרשמו, חשוב לבחון מי המרצה שיעביר את הקורס. בשלבהראשון יש לבחון מה הידע שלו ברזי הדקדוקובמונחים העסקיים הרלוונטיים; בשלב הבא יש להבין מה הרקע שלו באנגלית,הן מבחינה אישית, אקדמאית ועסקית. אם המרצה אינו בעל הרקע המקצועי ואוריינטציההעסקית הנדרשים, הכלים שתקבלו יהיו חסרי משמעות בעולם העסקי.  

2.בחירת מוסדהלימודים

חשוב לבחון את הוותק של בית הספר בלימודי השפה האנגלית העסקית . וותק של עשרות שנים מוכיח, ללא צל של ספק, כי מדובר בבית ספר עם ניסיון ושביעות רצון גבוהה. יש לבדוק כי המוסדאליו אתם מעוניינים להירשם עומד בדרישות איכות ותוכן. ולכן יש לדרוש לעיין בסילבוס של הקורס ואת המקום בו יערכו המפגשים של הקורס.

  1. מספר הסטודנטים בכיתה

בקורס אנגלית ישנו יתרון עצום לגודל הכיתה לכן חשוב לבדוק את הנושא טרם הרישום לקורס. אומנם בהדרכה קבוצתית נוצרת דינמיקה, שבה מתרגלים ולומדים, תוך כדי עבודה קבוצתית, מהניסיון המקצועי, הידע והטעויות בשפה זה של זה, אבל חשוב לשמור על כמות סבירה של סטודנטים בכיתה שלא תחרוג מחמישה עשר, וזאת בכדי לשמור על האפקטיביות של הלימודים ובכדי שיהיה זמן למרצה להעניק תשומת לב לכל אחד ואחת מהסטודנטיםבכיתה.

  1. איכות חומרי לימוד

חומרי הלימוד של הקורס צריכים להיות תואמים לעולם התוכן המבוקש. לכן חשוב לעיין בספרות המחולקת במהלך הקורס בטרם הרישום. מכללות אשר מספקות חומר מקצועי ובלעדי היוצא לאור על ידן מוכיחות את רמתן המקצועית מול מכללות אשר לא מחלקות חומר מקצועי או מחלקות ספרות מקצועית של הוצאות אחרות. הסיבה לכך הינה הגמישות בעריכת   חומרי הלימוד והתאמתם לעולם העסקי והדינאמי.

האנגלית שלכם בינונית? חוששים לדבר באנגלית? מתקשים לקרוא באנגלית? אל תתנו לזה להשאיר אתכם מאחור ולמנוע את קידומכם!

קורס אנגלית עסקית ילמד אתכם בדיוק את הדברים שאתם זקוקים להם בעולם העסקים. בקורס תתרגלו צעד אחר צעד משפטי בסיס, מילות מפתח וביטויים מרכזיים. כמו כן, תפתחו יכולות דיבור וכתיבה נכונים מול אנשי עסקים בחו"ל. כל אילו יסייעו לכם להציג את עצמכם ואת העסק בצורה מקצועית ומיומנת, כולל הצגה מיטבית שתסייע בפתיחת דלתות עסקיות כמו הגשת מועמדות להצעות מכרזים והזדמנויות עסקיות שונות.   

זהו חלון הזדמנויות שלכם להיכנס ולהצליח בעולם העסקים הגלובלי.

בהצלחה ! 

*הכותבת היא מנהלת המכללה העסקית של לשכת המסחר ת"א והמרכז.  המכללה העסקית, עם מעל 40 שנות ניסיון, מציעה מגוון רחב של קורסי מקצוע והעשרה בתחום : סחר בינ"ל , אנגלית עסקית , רכש ולוגיסטיקה, ניהול כללי , ניהול פרויקטים , יעוץ עסקי , שיווק ומכירות, חשבונאות וכספים והפקת אירועים .

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים