חיפוש
 
לדף הבית >>     טיולים >>

להכיר לילדי ראשון לציון את שאר חלקי הארץ

 

רמתה הגבוהה של מערכת החינוך בראשון לציון ומעמדם הסוציו אקונומי המבוסס יחסית של מרבית תושבי העיר מצביעים על כך שהילדים ובני הנוער של העיר מקבלים השכלה טובה, התייחסות, תשומת לב ותנאים טובים להתפתחותם.

 

רמתה הגבוהה של מערכת החינוך בראשון לציון ומעמדם הסוציו אקונומי המבוסס יחסית של מרבית תושבי העיר מצביעים על כך שהילדים ובני הנוער של העיר מקבלים השכלה טובה, התייחסות, תשומת לב ותנאים טובים להתפתחותם.

אך בעוד המצב בעיר טוב יחסית ליישובים רבים אחרים בארץ, עדיין קיימים כמה חסרונות בהם ניתן ורצוי לטפל. אחד החסרונות עליהם מעידים הורים ותושבים רבים בעיר הוא כי החיים במרכז הארץ מביאים ילדים רבים לא להכיר בצורה טובה את שאר חלקי הארץ. בעיה זו משותפת גם לערים נוספות בגוש דן והסביבה – מכיוון שמדובר במרכז הכלכלי והתרבותי של ישראל בו מתרכזים מרבית מקומות העבודה ומוסדות החינוך, משפחות רבות נוטות שלא לעזוב את האזור למשך פרקי זמן ארוכים, וכך נמנעת מילדים רבים היכרות מעמיקה יותר עם שאר אזורי המדינה.

מרבים בטיולים – טיולי ג’יפים וטיולים מאורגנים להכיר את ישראל

הפתרון לבעיה שהוזכרה הוא לא רק נגיש וקיים, אלא אפילו מהנה ביותר – טיולים. אין דרך טובה יותר להכיר אזורים שונים בארץ מאשר לערוך בהם טיולים שונים ומגוונים.

בין אם מדובר בטיולים תכופים מטעם בתי הספר ומוסדות החינוך בעיר ובין אם טיולי ג’יפים מאורגנים עם המשפחה – אין גבול לאפשרויות והמסלולים השונים בהם ניתן לבקר על מנת להכיר טוב יותר את הארץ בה אנו חיים, וללמוד עליה.

לכן, ניתן לחלק את הטיפול באותה בעיה עליה מעידים לא מעט הורים וילדים כאחד – טיפול ברמה המוסדית מחד, וברמה המשפחתית מאידך. ברמה המוסדית, מדובר באינטרס ציבורי לכל דבר ועניין – אנו רוצים שילדינו יכירו טוב יותר את הארץ בה הם חיים, במיוחד כאשר מדובר בילדי עיר במרכז הארץ, אשר חלקם הגדול כאמור אינם זוכים להגיע מספיק לצפון ודרום המדינה. לכן, יותר טיולים מאורגנים מטעם בתי הספר הם אינטרס של ההורים והילדים גם יחד. ואילו ברמה המשפחתית, הדרך לפעול בנושא זה היא פשוט לצאת ליותר טיולים משפחתיים – לא רק נסיעה לכמה שעות בשבת או בחג ליישוב בו מתגוררים קרובי המשפחה אותם אנו נוהגים לבקר תכופות, אלא טיולים למקומות בהם עדיין לא היינו עם הילדים, טיולים בשטח או בבית ספר שדה, טיולי ג’יפים מאורגנים או טיולי הליכה ספונטאניים – העיקר לטייל...

הקשר המוכח הקיים בין טיולים והכרת הסביבה לבין תועלתם האישית של הילדים

העיסוק בנושא זה עלול להיראות לאנשים רבים מעט תמוה- מדוע כל כך חשוב לדבר דווקא על יותר טיולים והכרת הארץ לילדים?

ובכן, מלבד לאינטואיציה של רובנו אשר אומרת לנו כי טיולים בחיק הטבע והכרת הארץ הם דברים חיוביים ורצויים, במיוחד עבור ילדים ובני נוער, ניתן למצוא גם מחקרים של ממש אשר מצביעים על קשרים בין ריבוי טיולים, שהייה בחיק הטבע והכרת הארץ, לבין תועלת אישית של ממש, דוגמת מצב רוח טוב יותר, הרגשה גופנית טובה יותר (המתקבלת עקב ביצוע פעילות גופנית כמו הליכה ושבירת שגרה) והכרה מעמיקה יותר של הסביבה הרחבה בה אנו חיים. כך שבין אם מדובר בטיול מאורגן, טיול ג’יפים, מסלול הליכה, טיול משפחתי או טיול כיתתי, היתרונות לנפש עצומים וכך מתרחב גם הידע והחיבור לארץ.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר

 

מדורים