חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

פרס משרד החינוך לגן הילדים - שנותן מכל הלב

 

גן ”הפרח בגני” בשיכון המזרח החל במסורת של נתינה לחיילים ולקשישים * מהר מאוד הצליח הגן להדביק בית ספר וגני ילדים נוספים בתרומה לקהילה * ”אני לא יודעת מי הגיש אותנו לפרס” מספר מנהלת הגן בצניעות ”לא היינו יכולים לעשות את זה בלי ההורים והילדים”

 

גן הילדים "הפרח בגני" מהזרם הממלכתי דתי זכה בפרס חסד לשנת תשע"ז מטעם מחוז מרכז במשרד החינוך. מדובר באות הצטיינות על נתינה ועשיית חסד לאורך שנת הלימודים במסירות ובהתמדה תוך הקניית ערכים משמעותיים לתלמידים. מנהלת הגן נורית טוויל- ניני מספרת שהופתעה מהזכייה שכן היא לא הגישה מועמדות לפרס "מה שאנחנו עושים פה זה בשביל הקהילה ולא בשביל שום פרס" היא מספרת וממשיכה "לא היינו יכולים לעשות את זה בלי ההורים והילדים".

אז הנה פרויקט מקסים ומבורך שמשקף את העשייה של הגן: לפני כשלוש שנים יזם הגן את "יריד המזרח" שבמסגרתו ההורים תורמים ספרים, כלי בית ופריטי יש שנייה נוספים. כל אלו נמכרים בדוכנים לכלל הציבור, את הכסף שהצטבר תורם הגן לחיילים. לפני שנה הצטרף בית ספר ישורון הצמוד והשנה לקחו בו חלק עוד ארבעה גני ילדים. יחד הצליחו להתרים מעל ל-14 אלף ₪ לחיילים בודדים.

נורית מנהלת את הגן מזה שש שנים ועובדת בגני הילדים בשיכון המזרח מזה 24 שנים. בגן לומדים 35 ילדים בגילאי 3-4 והצוות המסייע של רונית הן הסייעות ענבל גובסי ושרית מסיקה "אחד מאבני היסוד שלנו בגן זה חסד לקהילה, חיברנו את זה לבקשת ראש העירייה להתנדבות בכל גיל ופרסנו את זה לכמה כיוונים. יש כאן צוות נהדר ומיוחד במינו שמסור למטרה הזו" מספרת נורית. בתחילת שנת הלימודים, צוות הגן, יחד עם ההורים והילדים, מכינים סלסלות עם דברי מתיקה וברכות לחיילים. בחנוכה הם שולחים שי עם חנוכיות לחיילים, בט"ו בשבט הם שולחים פרחים לקשישים ובחורף הם מקיימים שיתוף פעולה עם בנות האולפנה בעיר ושולחים לחיילים פריטי חורף כמו גרביים, כובע צמר וגופיות וכן ספלים עם מרקים חמים. בפורים הקרב ובא הם מכינים משלוחי מנות עם מוצרי טואלטיקה לחיילים. "הילדים כל הזמן מבקשים לתרום לחיילים" מספרת נורית "החסד הוא חלק משגרת יומם וההורים לוקחים חלק משמעותי בתהליך".

ראש העירייה, דב צור, בירך את צוות הגן וההורים על הזכייה בפרס ואמר: "אלו פרסים שמחממים את הלב. כי בעשייה הזו יש מצד אחד ילדים בגילאים הצעירים ביותר שגדלים לתוך חוויית הנתינה ומצד שני יש קהילה שזקוקה לזה ומקבלת באהבה".

מחזיקת תיק החינוך הממלכתי דתי, חברת המועצה מיכל קלדרון בירכה ואמרה: "זוהי עשייה מבורכת ונפלאה. אין דבר שמחבר יותר לקהילה מאשר נתיניה לאחר. עבור הילדים זה הצעד הראשון".

 

תמונות באדיבות הגן

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר

 

מדורים