חיפוש
 
לדף הבית >>     פרשת השבוע >>

סיפור אישי לפרשה : תרומה תשע”ז

 

נכון, לפני עשרים שנה לא היה שום מבנה מוכן אבל בתוכנית העירונית שבדקתי רשמתי לעצמי איפה והיכן מתוכננים להיבנות בתי כנסת במודיעין. וכך אומנם עשינו. אבל הבנייה התמהמהה.

 

אחד השיקולים המרכזיים בבחירת מיקום דירתנו במודיעין היה  סמיכות לבית כנסת עתידי. שהרי אינו דומה מעבר לעיר ותיקה וידועה  כמו  מעבר לעיר שנבנית מהיסוד.

נכון, לפני עשרים שנה לא היה שום מבנה מוכן אבל בתוכנית העירונית שבדקתי רשמתי לעצמי איפה והיכן מתוכננים להיבנות בתי כנסת במודיעין. וכך אומנם עשינו. אבל הבנייה התמהמהה.

בפעם הראשונה בו ניתנה לי הזדמנות לפגוש את הממונה מטעם משרד השיכון לבנייה הציבורית הייתה בהרמת כוסית לכבוד פתיחת שנת הלימודים שהתקיימה בבניין העירייה.

למסיבה זו הוזמנו כל מנהלי המחלקות  בוועדה הקרואה ,שמילאה תפקיד זמני של   ראשות עיר וכמובן מנהלי בתי הספר.(אז שימשתי כמנהל חטיבת הביניים הדתית)

 ראש מנהלת העיר מר משה שכטר(ז"ל) הציג את כל המנהלים ותפקידם במערכת הכללית,

בהזדמנות הראשונה בsmall talk  עם כוסית המשקה ניגשתי למר ע. הדר שהוצג כסמנכ"ל מטעם משרד השיכון וממונה על הבנייה הציבורית בעיר  ההולכת ונבנית.לאחר שהצגתי את עצמי שאלתיו כבדרך אגב, מתי לדעתו נראה תחילת בניית  בית כנסת בעיר.

הוא התחמק באלגנטיות והסביר שסדר העדיפות שלו שונה במקצת ועליו להתמקד בבניית בית תרבות ובריכה ציבורית וספרייה . הדברים חשובים כמובן ,עניתי ללא היסוס , אבל כידוע לך ישנם אנשים שמחוסר ברירה מתפללים בתוך כיתות בבית ספר. מצד אחד הוספתי ,אני מרוצה שמחוסר ברירה נאלצים לשמחתי, להתפלל ספרדים  עם אשכנזים ותימנים במניין אחד אבל הצפיפות מורגשת."לכם יש קשרים –תפנו לנציגים שלכם בכנסת שיעזרו לכם"! נפנף אותי והסתובב.חשתי במבוכה  שהרי סברתי וכך הוסבר לי, שחובת בניית בתי כנסת חלה על משרד השיכון.  חשבתי על פרשת השבוע  בה מצווה הקב"ה למשה לקחת תרומה מאת כל איש בכדי. לבנות משכן:"..ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם"! הרי לא תיתכן קהילה יהודית ללא בית כנסת!

עברו שנתיים והחלה מערכת בחירות ראשונה לעירייה.  ערב אחד אני שומע נקישות  בדלת  ולהפתעתי    הגיע מר הדר לביתי ובשיחתו ביקש את תמיכתי בו . מאחר והוא מתעתד להגיש מועמדות לראשות העיר.  "אשמח לתמוך בראש עיר שידאג לכל התושבים ללא הבדל ,ואתה לא דאגת לחובשי הכיפה, לצערי לא אוכל לתמוך בך". סיימתי את הפגישה לאכזבתו.

באותם בחירות ראשונות  זכה משה שכטר ברוב גדול ואילו מר הדר בקושי גירד את מועמדותו.

נכון שאחוז הדתיים במודיעין  גדול בהרבה ממה שחשבו המתכננים, אבל  אסור לשכוח שבית כנסת שייך לכל התושבים. וברוך השם המספר הולך וגדל.

שבת שלום.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים