חיפוש
 
לדף הבית >>     פרשת השבוע >>

סיפור לפרשה :פרשת תצוה ומגילת אסתר.

 

 ”וַיְהִי כִרְאוֹת הַמֶּלֶךְ אֶת-אֶסְתֵּר הַמַּלְכָּה, עֹמֶדֶת בֶּחָצֵר--נָש

 

בהיותי במילואים  בצבא נתקלתי בחייל ששם משפחתו היה אבנט במלעיל.  שאלתי אותו מאין הגיעה משפחתו לארץ והשיב מטורקיה.

 בעדינות שאלתי אותו: מה פירוש שמו בטורקית? והוא ענה לי במבוכה שאין לו מושג. ושוב נדנדתי לו אם הוא או אביו מגיעים מדי פעם לבית הכנסת? ומיד השיב : כן, בחגים או באירועים משפחתיים.  "האם אביך נקרא לעלות לתורה?" הקשיתי. "כן ,ואני מתפעל שכל פעם הוא מקבל עלייה ראשונה בקריאת התורה".אתה לא יודע למה ואני אסביר: זאת משום שהוא כהן השיבותי לו.  אבל לא קוראים לנו כהן . אז איך הם יודעים? מיד הסברתי ששם משפחתו הוא אבנט במלרע. כי זהו חלק מלבושו ,כעין חגורה,של הכהן המוזכר בפרשתנו. החייל התפעל והבטיח לספר זאת השם שרבט שמעתי לפני כשלושים שנה  בשעה שעבדתי בעפולה. שם ערכו בני המשפחה אחת לשנה אזכרה מכובדת  עם חלוקת מלגות  לתלמידים מומלצים לזכר אבי המשפחה .

כשהגענו למודיעין רכשנו דירה שנבנתה  על ידי חברת הקבלנים שרבט ,וכיום יש מרכז קניות קטן בעמק החולה על שמם.מה פירוש שרבט? לא ידעתי את מקור השם.עד שנסעתי למשרדי החברה

בתל אביב לחתום על החוזה ראיתי תמונה  של המלך אחשוורוש היושב על כסאו  ואסתר עומדת במרחק נגיעה ממנו והוא מושיט לה את השרביט כמו שנכתב במגילה:

 "וַיְהִי כִרְאוֹת הַמֶּלֶךְ אֶת-אֶסְתֵּר הַמַּלְכָּה, עֹמֶדֶת בֶּחָצֵר--נָשְׂאָה חֵן, בְּעֵינָיו; וַיּוֹשֶׁט הַמֶּלֶךְ לְאֶסְתֵּר, אֶת-שַׁרְבִיט הַזָּהָב אֲשֶׁר בְּיָדוֹ, וַתִּקְרַב אֶסְתֵּר, וַתיִּגַּע בְּרֹאשׁ הַשַּׁרְבִט".

חשבתי לתומי שאולי כאן מקור השם שבמקום שרביט נכתב שרבט.

השבוע קיבלתי מתושב העיר בעל שם המשפחה הסבר מעניין חדש:

משפחת שרבט מקורה מבוכר?? דווקא, וראש המשפחה התפרסם בהכנת משקה מתוק ומיוחד שהגיש לאורחיו. כולם כינו אותו :בעל השרבה (בערבית משקה). ומכאן התחלף השם לשרבט. לבסוף רק עלי להוסיף ולבקש מחברת האוטובוסים קווים לציין שרבט(בפתח) ולא שרבט בסגול כשמגיעים למרכז המסחרי.

שבת שלום ופורים שמח!

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים