חיפוש
 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

יום המעשים הטובים: לבעלי החיים

 

סדנאות, שעת סיפור לילדים, דוכני יצירה, הפעלות, אימוצים ותערוכה אחת מיוחדת במינה שמגשימה את חלומות הכלבים בכלבייה העירונית

 

יום המעשים הטובים השנתי שיתקיים ביום שישי הקרוב (24.3.17) מאגד אלפי פעילויות ברחבי הארץ וכמובן גם בראשון לציון. יוזמה בעיר שהחלה לפני שנתיים לצרף את בעלי החיים ליום זה, מקבלת תאוצה. מתחם החי כיף יארח את ההפנינג השנתי בשיתוף פעולה של החברה העירונית, מנהל איכות הסביבה – השירות הווטרינרי העירוני , אגף קיימות וסביבה ומנהל קהילה אגף הנוער והצעירים. מטרת העל של ההפנינג הוא למצוא בתים חמים לכלבים מהשירות הווטרינרי העירוני. לצורך כך ייקחו חלק באירוע גם עמותת אס או אס וכלבים מחפשי בית מעמותות ראשון אוהבת חיות ועמותת חיים לבעלי חיים הפעילות כל ימות השנה בראשון לציון.

בחי כיף יוקצה מתחם לשל הפעילויות שיהיה פתוח לציבור החל מהשעה 11:30 ועד 14:30, יתקיימו שם סדנאות ווטרינר צעיר, משחקים בניחוח של פעם, שער סיפור לילדים, דוכני יציקה והפעלות של מדריכים צעירים. החוג לאג’ליטי ואילוף כלבים, הפועל במהלך השנה בחי כיף, יעביר מופע למשתתפים ויקנה למספר משתתפים שירשמו מראש לשיעור אילוף עם כלבם הפרטי. נציין עוד כי תתאפשר כניסה מוזלת לגן החיות.

במתחם תוצג תערוכה מקסימה ומרגשת של הצלם בר סטפנסקי ומפיקת התערוכה מורן יעקבי. רעיון התערוכה הוא הגשמת משאלות לכלבי הכלבייה לחיים חופשיים בראשון לציון. בר צילם את הכלבים בכלביה ולאחר מכן באתרים שונים בראשון לציון. למשל הכלב רביבו "זכה" לככב במשחק כדורגל של הפועל נחלת ראשון לציון, הכלב גולי "הגשים" את חלומו להיות רופא בשירות הווטרינרי, סנופי מצא את עצמו על סקייטבורד בסקייטפארק והכלבה נינט צללה לספרים בספרייה העירונית. התמונות משעשעות ומלאות חיים, המסר העומד מאחוריהן הוא כי ביכולתו של כל בעלי כלב ליצור את סיפור חייו של ההולך על הארבע.

לטובת האירוע התגייס גם הסטנדאפיסט רוני ששון, תושב ראשון לציון, שיגיע להפנינג לעודד אימוץ כלבים. ששון מספר כי מאז ומעולם אהב בעלי חיים, עוד בהיותו ילד נהג להסתובב בחולות ראשון ולהביא לביתו צבים, חתולים, כלבים ועוד, עד שהוריו נכנעו בסופו של דבר והביאו לו גור כלבים.

מחזיקת תיק איכות הסביבה והבריאות, חברת המועצה יפעת מאירוביץ יפת, הוסיפה: "זו השנה השלישית שאנחנו משלבים פעילות לבעלי חיים במסגרת יום המעשים הטובים. יש לא מעט בעלי חיים הננטשים בעיר ואנו זקוקים לעזרת הציבור באימוצם. יש המון יתרונות בגידול בעל חיים. כולי תקווה כי תושבי ראשון יגיעו ויאמצו בהמוניהם".

מנהל השירות הווטרינרי, ד"ר יהונתן אבן צור, מזכיר כי כל הכלבים הנמסרים מהכלבייה העירונית נמסרים כאשר הם מחוסנים, נקיים מטפילים חיצוניים, משובבים  ומעוקרים.

 

 

צילום חלומות הכלבים- בר סטפנסקי

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים