חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

ראשון נבחרה כעיר החוף הבילאומית ופרס של 4 מיליון דולר

 

4 מיליון דולר, זהו סכום הפרס שראשון לציון תקבל לאחר שנבחרה השבוע כעיר החוף הבילאומית בתחרות בז’נבה בשוויץ. מוטי עג’מי שנאם בצרפתית: ”הייתי נרגש עד דמעות מתמיכתם של מדינות דוברות הצרפתית”. צור: ”כל זמן שאני לא רואה את הכסף, אין טעם לדבר”.

 

והנה זה קורה כמו שנאמר, אין נביא בעירו אבל מחוץ לעיר הכל פתוח.  לפני 8 שנים עדיין חיפשו בעיריה את המיתוג הנכון לעיר, עברו מ"עיר ההי טק" ל"עיר שבונה אנשים" אבל לבסוף חזרו למקורות. התוצאה: הרבה כסף ולא מעט כבוד לעיר.

ז’נבה, שוויץ. יום ב’  האחרון, באולם הקונגרסים שבזנבה ע"ש  וושינגטון, נערך מפגש מיוחד במינו, בחירת עיר החוף הבינלאומית.

פרס על החוף התוסס

לגמר שנערך השבוע הגיעו 7 ערים מ 6 מדינות, בתוכן ערים כאודסה ויהונסבורג שבדרום אפריקה, אליהם הצטרפו כמידי שנה הערים הקבועות: אתונה, סן פאולו, ריו דה זנרו ועוד...

אומנם זו השנה החמישית שראשון משתתפת בתחרות, אבל הפעם בניגוד לשנים קודמות, נשלח לדב צור , רמז עבה במיוחד ש:הפעם יש סיכוי גבוה.

ראש העיר  שהיה מנוע לצאת, שלח  את ממלא מקומו  חבר המועצה מוטי עג’מי  כנציגו האישי להשתתף כשאליו מצטרף פרופסור יוני דור, שעמד בזמנו בראש הוועדה שניסתה למתג את ראשון, לא ממש בהצלחה יתרה.

המיזם שסייע לזכיה

אגב, לא רבים זוכרים אבל עד לפני כ 8 שנים, בעיריה עדיין שברו את הראש איך בדיוק ממתגים את ראשון, ומעט תזכורת במנהרת הזמן למי ששכח או שלא היה כאן. תחילה הלכו על המיתוג "עיר ההיטק", אבל זה לא תפס. הסיבות האמת עד היום לא התבררו, ולכן  ועדה מטעם העיריה שישבה ב 25/7/2010  על המדוכה, זנחה לבסוף את היומרנות לקרוא לעיר, עיר ההיטק, ופנתה לסלוגן חדש  - "חוף הים -  הלב הנושם של ראשון"

ואכן כבר משנת 2011  (הפעם מבלי לעשות רעש תקשורתי סביב הענין) מנסה ראש העיר  לנסות ולמתג את ראשון כ"עיר החופים",  ומאז ועד היום כולל השנה, הוראה תורגמה גם להשתתפות בתחרות הבילאומית השנתית על תואר "עיר החוף הבילאומית". 

מוטי עג’מי: "התרגשתי עד דמעות מנאטצה של נציגת ארה"ב ותמיכת המדינות דוברות צרפתית"

 

השנה, מה שהכריע כניראה את הגדלת סיכוייה של העיר לזכות, היה קמפיין: ריקודי העם ומיזם נווה חוף (עיתונט 21/8/2013) שני אלה הכריעו את הכף ונאומו החוצב לבבות של פרופ’ דור (יליד שוויץ) הכריע את הכף כאשר לא מעט מדינות שבעבר פסלו את ראשון בשל סיבות פוליטיות, שינו את המדיניות והפעם בזכות הרוח החדש שנושבת מוושינגטון ומהאו"ם.

ושלא נקל בתחרות, מאחר ולצד הזכיה, סכום לא קטן של 4 מיליון דולר. מה יעשו עם הכסף... את זה כבר נשאיר לדב.

בשיחה טלפונית של מוטי עג’מי, הוא נשמע לא מעט מרוגש מהחוויה שהוא עבר:  "איזה חום ואיזה חיבוק קיבלנו. חשנו שהשנה ארצות ערב לא התערבו ונציגתו של הנשיא טראמפ נשאה נאום חם בשבח העיר שנבנתה מחולות נודדים לפני למעלה מ 100 שנה ושצריך לחקות אותה בשל החינוך, התרבות, המרקם האנושי  והעלייה האנגלו סקסית הגדולה שבעיר לצד העליה מצרפת ומדרום אמריקה. עיר של מיזוג גלויות, כינתה לואיסה גראהם נציגת ארה"ב בנאום לוהט שקרא לכולם להרים ידם למען ראשון. והם נשמעו והתוצאה, סכום לא מבוטל שיעזור לעיר".

מוטי עג’מי עצמו (בנוסף לפרופ’ דור) נשא דברים נרגשים כשהוא נואם הן באנגלית המשובחת שבפיו והן מהצרפתית מבית אמא, צרפתית שסייעה לכמה מדינות דוברות צרפתית (צרפת, בלגיה, גיניאה הצרפתית ועוד...)  לתת את קולם למען מודיעין. בראבו.

 משנשאל דב צור מה תעשה העיריה עם סכעטם מכובד של 5 מיליון דולר, השיב: "קודם ניראה את הכסף, אח"כ ניראה..."

לגולשים שהחזיקו מעמד עד כאן... חג 1 באפריל שמח!

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים