חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

500 רוכבים נענו ליוזמת החריטה על האופניים

 

ביוזמת מטה הבטיחות בחברה לבטחון: פרטיהם האישיים של הרוכבים הוטבעו בתחתית שילדת האופניים והוכנסו למאגר נתונים של העירייה ושל המשטרה * השירות החינמי שהציעה העירייה הוא המשך ישיר של פעולות הדרכה ואכיפה מול קהילת רוכבי האופניים החשמליים בעיר

 

עיריית ראשון לציון מתמודדת בשנים האחרונות עם תופעת האופניים החשמליים בקרב בני נוער וצעירים. ריבוי התאונות וההפרעה לציבור הובילו את מטה הבטיחות בחברה לבטחון לביצוע שורה של פעולות בקרב תלמידים וצעירים על מנת להכשיר ולהדריך לרכיבה נכונה.

בחודש האחרון הוזמנו רוכבי אופניים חשמליים לרחבת העירייה, שם המתינו להם נציגי מטה הבטיחות בדרכים שחרטו להם את פרטיהם האישיים על האופניים. מדובר בשירות שיינתן בחינם לתושבי העיר ומטרתו להטביע את בעלותם על האופניים ובכך להביא לצמצום תופעת גניבות האופניים והוכחת בעלותם.

על פי הערכות מסתובבים ברחבי העיר כ-5000 זוגות אופניים חשמליים כאשר על חלק ניכר מהם רוכבים צעירים ובני נוער. העלייה בקרב משתמשי אופניים חשמליים הובילה לגידול חד בתופעות גניבת אופניים או לחילופין גניבת סוללות של האופניים. במקרים רבים קשה מאוד לאתר את הבעלים האמתיים. עם החריטה של האופניים, ירשמו פרטי הבעלים במאגר נתונים של העירייה ושל המשטרה. במקרה שהאופניים יימצאו על ידי שוטר או אזרח, או שיוצעו למכירה בחנות אופניים, ניתן יהיה ליצור קשר עם המספר החרוט,  ולבדוק אם האופניים נגנבו. תהליך החריטה פשוט, קצר ונעשה בחלק התחתון של שילדת האופניים, כך שהוא לא פוגע באסתטיקה והנראות שלהם.

כאמור, פעילות זו היא המשך ישיר של פעילות מטה הבטיחות בנושא. נזכיר כי קדם לכך סדנאות והדרכות לרכיבה נכונה על אופניים חשמליים שהתקיימו בכל בתי הספר העל יסודיים בעיר, כמו כן בוצעה אכיפת אזהרה בשערי בתי ספר על ידי פקחי החברה לבטחון ושוטרי תחנת ראשון לציון.

מאות זוגות אופניים נבדקו כאשר אחד הממצאים השכיחים ביותר בביקורות שנעשו בכניסות לבתי הספר העל יסודיים הוא גיל הרוכבים הנמוך מ-16, עליהם חל איסור לרכיבה באופניים חשמליים. עוד ממצאים: רוכבים שמרכיבים את החברים ולא חובשים קסדה, רוכבים עם אוזניות ולא שומעים את הסביבה, השתוללות ונסיעה על המדרכה ולא בשבילים הייעודיים. יש לציין כי לפעילות הזו שותפים כל הגורמים המעורבים, בין היתר הנהלות בתי הספר, ועדי הורים, פרלמנט הנוער ועוד.

סגן ראש העירייה, רז קינסטליך, המחזיק בתיק החברה לבטחון, הוסיף: ?האופניים החשמליים הפכו להיות נחלת הכלל, כלי תחבורה פופולארי בקרב צעירים ומבוגרים כאחד, הביקוש גדל וכך גם אחוזי הגניבות. בשירות ייחודי וללא עלות אולי הצלחנו למנוע את הגניבה הבאה. אנו נכונים למגר את תופעת הגניבות של אופניים חשמליים ולגבש מאגר נתונים עירוני?.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים