חיפוש
 
לדף הבית >>     חינוך >>

לראשונה בישראל ארגון בוגרים לבית ספר יסודי

 

בית לעברית מקים את ארגון בוגרי ומורי בית ספר ”חביב” ומחפש כ-7000 בוגרים * עד כה נרשמו כ-700 בוגרים ובחודש התקיים מפגש חגיגי ראשון בהשתתפות בוגרים שלא ביקרו בבית הספר מזה חמישים שנה * ראש העירייה, דב צור, בוגר בית הספר בעצמו: ”בכוונתנו להפוך את ראשון לציון למוקד העולמי של התרבות והשפה העברית”

 

בית הספר העברי הראשון בישראל, שלימד את כל מקצועות הלימוד בעברי, מקים גם את ארגון הבוגרים הראשון בישראל לבתי ספר יסודי. בית הספר הוקם ב-1886, תכפילו את מספר השנים מאז במספר התלמידים במחזור ותגיעו לאלפי בוגרים. מטבע הדברים, רבים מהם אינם עוד בין החיים. על פי בית לעברית ישנם כיום כ-7000 בוגרים של בית הספר, עד כה יצרו קשר רק כעשירית מהם, כ- 700 בוגרות ובוגרים. חברי ועדת ההיגוי, שמונה 18 בוגרי חביב ממחזורים שונים, שמו להם כמטרה ראשונה לצרף את 7,000 ויותר בוגרי חביב, תלמידים ומורים לדורותיהם, ולהקים קהילה זו לתמיכה בבית הספר ובהקמת בית לעברית.

ביה"ס חביב ובית לעברית חברו יחדיו ליוזמה החלוצית של הקמת ארגון הבוגרים והחודש התקיים מפגש חגיגי ראשון במטה ההקמה של בית לעברית במתחם חביב בהשתתפות בוגרים שלא ביקרו בביה"ס למעלה מחמישים שנה, וכן גם בוגרים צעירים, ביניהם: סמדר אייל, ד"ר רונית בנדורי, רותי גינדי, עו"ד מושיק טופורובסקי, איציק כרמלי, אהבה לב, אורית לבנברג, תא"ל (במיל) עזריאל נבו,, עו"ד חיים עדיני, אורלי פרומן, יוסי רזי, אלוף (במיל’) דני רוטשילד, ענת רחמנוב מנהלת ביה"ס חביב, פרופ’ חרמונה שורק, עו"ד דנה שחר. 

הקמת ארגון בוגרים לבית ספר יסודי הוא מהלך ראשון מסוגו בישראל והוא מתאפשר בגלל אופיו הייחודי של בית ספר חביב המיתולוגי וקהילת הבוגרים העצומה והענפה שלו.

אורלי פרומן, מנכ"לית משרד התרבות לשעבר, חברת ועדת ההיגוי, הדגישה שעל ארגון הבוגרים לשמר את הצופן הגנטי, את האתוס של תלמידי ביה"ס חביב, להנחיל אותו לדורות הבאים ולטפח אתוס זה ברובד הרחב – "זו החובה שלנו במשמרת שלנו להשאיר לצעירים את המורשת המיוחדת הזו". מנהלת ההקמה של ארגון הבוגרים, לי וולפר, ציינה כי בית לעברית ובית ספר חביב, משתפים פעולה עם הקמת המיזם במתחם בית הספר.

ראש העירייה, דב צור, בוגר בית ספר "חביב" בעצמו, הגיע לברך את הבוגרים: " אני בוגר בית הספר חביב ויש לו פינה חמה בליבי תמיד. כראש עירייה, יש לו משמעות גדולה הרבה יותר. בית הספר חביב הוא סמל לראשון לציון המושבה שהייתה חלוצת החייאת השפה העברית וכנגד כל הסיכויים הפכה את העברית משפת קודש לשפת דיבור". צור סיפר אודות מיזם בית לעברית המוקם במתחם בית הספר: "העברית היא אחד הדגלים הראשונים שהונפו פה בעיר. כאן בבית ספר חביב, בית הספר העברי הראשון בארץ ובעולם, הוחייתה השפה העברית כשפת דיבור. בית לעברית יוקם בחצר חביב, באופן שלא הודגם באף מקום אחר בעולם. דאגנו לליווי של הטובים בכל תחום כדי להקים פרויקט היסטורי מהטובים בישראל. החשיבות של הפרויקט הזה, איננה ברמה המקומית, אלא ברמה הלאומית. בכוונתנו להפוך את ראשון לציון, המקום שבו צמחה העברית, למוקד העולמי של התרבות והשפה העברית". צור מסר כי ההתייחסות העירונית אל הפרויקט היא כאל פרויקט מורשת לאומית כחלק מתכנית האב  לשימור ולהתחדשות העיר ההיסטורית.

ראש העירייה פנה לבוגרים ואמר: "אנחנו רואים אתכם שותפים. זו איננה משימה פשוטה ונצטרך את עזרתכם. אני מודה לכם מראש על הרצון להתגייס ומקווה שנפגש גם בחנוכת הפרויקט".                                             

מנהלת ארגון הבוגרים, לי וולפר, סיכמה: "מטרתנו לאגד אתכם, לקהילת בוגרי חביב תוך חיבור לבית לעברית. ארגון הבוגרים הוקם בכדי לשמור על הקשר עמכם, בוגרי בית הספר, לפתח ולטפח את הקשר בין הבוגרים בקהילה השלמה אליה אנו רוצים להגיע,  ולייצר ערך מוסף ייחודי בחיבור לביה"ס  לבית לעברית". אם גם אתם בוגרי בית הספר ומעוניינים להצטרף לארגון הבוגרים, אתם מוזמנים ליצור קשר בטלפון מספר 03-5274577 או במייל lee@hebrewcenter.co.il.

בימים אלו, כחלק מתכנית אב לשימור הלב ההיסטורי של המושבה, מתחדש המתחם ההיסטורי של בית הספר חביב ויוצא לדרך מיזם משולב הכולל תהליך התחדשות ושימור של המבנים במתחם. במרץ השנה החל שלב א’ של המיזם עם בניית המבנה החדש של ביה"ס חביב בחזית המזרחית של המתחם. בשלב ב’ של המיזם יוקם מבנה בית לעברית בלב המתחם, ושני הבניינים ההיסטוריים במתחם יעברו שימור

במפגש הוצג על ידי אדריכלית מאירה קובלסקי, מאפרת-קובלסקי אדריכלים, התכנון האדריכלי של כל מבני הפרויקט וביניהם בניית המבנה החדש לביה"ס שבנייתו כבר החלה במרץ השנה. צוות בית לעברית הציג את הרציונל להקמה של בית לעברית במיוחד במתחם חביב וכן את פעילויות התוכן המתוכננות לקום.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים