חיפוש
 
לדף הבית >>     תרבות ופנאי >>

נפלאות החצוצרה

 

ב-היום, ה’, 27 בחודש (מאי) בחלקו השני של המופע של אפי נצר, יעלה לבמה אורח: וירטואוז החצוצרה אריק דוידוב. גם אם רק חצי מהדברים שנכתבו עליו נכונים, אין ספק ששווה להיות שם... ספרו לנו

 

אריק דוידוב וירטואוז החצוצרה אמן לא קונבנציונאלי, נחשב כיום לאחד החצוצרנים המובילים בעולם. הקהל נשבה בקסמו ונותר נרגש עוד זמן רב לאחר המופע...

דוידוב חזר בימים אלה ממסע הופעות ששיאו הופעה בפני קהל דיפלומטי באו"ם בג'נבה ובפרלמנט הקנדי וביום חמישי 27.5.10 יופיע בהיכל התרבות במודיעין בחלקו השני של ערב זמר של אפי נצר .

אריק מיסד ז'אנר מוסיקלי ראשון מסוגו בארץ ובין הבודדים בעולם שמובילים ערב מלא ומלהיב שכל כולו חצוצרה. הוא מוזמן כיום להופיע כסולן על בימות הקונצרטים המכובדות ביותר בעולם בליווי תזמורות פילהרמוניות בינלאומיות . בין האולמות הבולטים : אולם קונצרט חבאו באמסטרדם משכנה של התזמורת הטובה ביותר בעולם ואולמות הקונצרטים בשוויץ, בצ'ילה בבולגריה בספרד בארה"ב ועוד.

אריק דוידוב מזוהה היום כאומן ישראלי ייצוגי ומוזמן להופיע באירועים ממלכתיים. אשתקד פתח ממרומי גשר המיתרים ( נישא על מנוף בגובה 100 מטר ) את טקס חנוכת הגשר בירושלים והשנה פתח בחצוצרה בדואט עם קובי אפללו ובשופר את טקס המכבייה 2009.

קטע השופר שביצע אריק הינו קטע מתוך יצירה אותה כתב לתזמורת ושופר ונקראת "שופר במדבר".

הרקע הקלאסי של אריק, ההתנסות במוסיקת ג'ז אותה רכש והאהבה הגדולה למוסיקה יהודית ומוסיקה ספרדית הטביעו כולם את חותמם בנגינתו. בהופעתו ניתן להרגיש בהשפעתם של כל אחד מהסגנונות שיחד יוצרים את הגוון המיוחד ואת הצליל החם והמרגש הבוקע מהחצוצרה שלו .

כיום מוזמן אריק, להוביל תכניות מגוונות עם תזמורות קלאסיות וג'ז כאחד. אריק מוזמן להופיע עם תכניתו "מדבר בחצוצרה" בסדרת קונצרטים עם התזמורות המובילות בארץ: התזמורת הסימפונית ראשון לציון , תזמורת הסימפונית החדשה חיפה, התזמורת סימפונית באר שבע, התזמורת הקאמרית הישראלית , התזמורת הקאמרית רמת גן תזמורת קאמרית אשדוד ועוד... ועם תזמורת הג'ז של תל אביב מקיים סדרת מופעי קיץ בתל אביב .

אריק החל את דרכו המקצועית כנגן קלאסי מחונן וזכה שלוש פעמים ברציפות בפרסים על הצטיינות והצטיינות יתירה מאת קרן שרת אמריקה- ישראל לאמנים צעירים בתחום המוסיקה הקלאסית. בשירותו הצבאי היה חצוצרן מוביל וסולן בתזמורת צה"ל בניצוחו של המנצח יצחק (זיקו) גרציאני ז"ל והקליט עם התזמורת קטעי סולו רבים.

באמתחתו ארבעה דיסקים, "מדבר בחצוצרה " , "נעימות שנוגעות " ו " The Jewish soul " שהוקלט עם תזמורת סימפונית באירופה. דיסק נוסף שהקליט רק לאחרונה- "אספניול " שכל כולו נעימות ספרדיות ומקסיקניות .

אנשים שנוכחים בהופעות מתארים בעיניים דומעות את ההתרגשות וההנאה הבלתי נשכחת אותה חוו, חוויה אותה הם טוענים ייקחו עימם עוד זמן רב ...

באחת הכתבות שפרסמו בבולגריה כתבה מבקרת המוסיקה שנכחה באולם שלושה עמודים רווי תיאורים נרגשים אודות החוויה שחוותה. קטע קצר מתוך הכתבה מצוטט להלן:

"... נשים וגברים , זקנים וילדים שרים , מקפצים בקצב , מוחאים כפיים ...להיות נוכח בקונצרט של החצוצרן , המלחין ואומן השופר ישראלי אריק דוידוב זאת חוויה מיוחדת. קסם או שכרון חושים המוני אוחז את הקהל. עם סיום הקונצרט מעטים יכולים לספר בדיוק על המוזיקה ששמעו, אלא יותר על החוויה אישית, אותה חוו ,על היסחפות לתוכה, על המתרחש סביבם באולם. קשה להאמין שהגבר הצנוע, לבוש בשחור, אפילו מעט נחבא אל הכלים, שיוצא לבמה מחזיק בידיו חצוצרה רגילה , נראה כאילו הוא אוחז במשהו מכושף, שאיתו תוך כמה דקות מחשמל את הקהל... " (תרגום קטע מתוך כתבה בעיתון בולגרי)

בקורת דומה במופע אחר, ביבשת אחרת בשפה שונה נכתבה על ידי מבקר מוסיקה בישראל שנכח בהופעה של אריק בלילות יפו אשתקד.

... עלה איש עם חצוצרה. אריק דוידוב קוראים לו מה שהוא עשה שם, אוווווווו בייבי. הוא נולד עם החצוצרה ביד, אני אומר לכם.....מההתרשמות שלי - הוא עשה סטאז' של הרבה שנים בלאס ווגאס - איזה show , מאמה מיה!

הוא קיפץ על הבמה, מנגן לו ביד אחת וביד השניה מנהיג את השבט, מלהיב את הקהל, מנפנף לבורא עולם... הוא קיפץ משיר לשיר, הביא אותה במחרוזות, לקח את הקהל על האצבע הקטנה שלו ועשה לו סיבובים. כל זה, בלי לדבר על השליטה המושלמת שלו בכלי. איך אומר אריק איינשטיין - הוא נתן להם את שלהם, אין ספק...

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים