חיפוש
 
לדף הבית >>     גוף ונפש >>

להתחבר לחיה שבפנים

 

מגמת החזרה אל הטבע מתבטאת, במודעות אקולוגית ובהירתמות לפעילויות שונות לשמירת איכות הסביבה. תנועה ירוקה זו היא כלל עולמית ואינה מצטמצמת לגבולות ארצנו. אין זה נראה כמגמה אפנתית שתשיל את עורה כנחש לאחר עונה אחת אלא כזרם משמעותי הצובר תנופה ומשקל בתודעתנו.    

 

למה בעצם אנו משתוקקים לחזור? ברמה האישית, מהו משמעותו של המושג טבע לכל אחד מאיתנו ? איזו תחושה מעוררת בנו המילה טבע? ומהו מקור הערגה בה חשים רבים מאיתנו לחזרה אל הטבע?

האם אנו רואים את אדם וחווה בגן עדן, מטיילים עירומים יד ביד ונהנים מפרי עסיסי? או אולי מרחב שקט עם עצים מוריקים, מפלי מים ואוויר צלול המלא בציוץ ציפורים הוא הדימוי העולה בדעתנו? או חיות פרא העוסקות בציד במרחבים בתוליים בהם לא נגעה יד אדם?

אני מאמינה שהתעוררות זו היא התפתחות תודעתית שמקורה בחכמה פנימית המוטבעת בכל אחד מאיתנו ולה מטרה נרחבת ביותר: ריפוי ברמה אישית וגלובלית. זוהי טכנולוגיה התנהגותית בתחום ההתפתחות האנושית, שמקדמת את הפרט ואת הכלל דרך צמיחה אישית לעבר מודעות של אחדות וליכוד. ויש לכל זה פן מעשי ביותר...יחד משמעותו חיסכון באנרגיה, הצלחה ושגשוג. הביטו בצוות לביאות העובד כגוף אחד בשעת הציד וראו ששיתוף פעולה הוא לרווחת הכלל, זוהי חכמה השרדותית!

פרא, בהיפוך אותיות, הוא רפא, ואנו נוכחים לדעת שפוטנציאל הריפוי טמון בממד הפרא, אותו רובד עמוק ופנימי שבנו הפועם עם קצב לבו של היקום. זהו ממד ראשוני-טהור דרכו אנו מחוברים לכוח החיים. לרבים מאיתנו המושג פרא וטבע אחד הם.

הייתכן שמגמת החזרה אל הטבע היא החיפוש אחר טבענו האמתי והיא משקפת את הכמיהה לשוב אל הבית הפנימי?

תחום ההתמחות של שיטת מוקדי חיות הוא תהליך ההתוודעות אל רובד הפרא הפנימי והשימוש בידע הטמון בו לריפוי וצמיחה אישית וחברתית. מוקדי חיות היא שיטת תנועה הוליסטית, הממזגת ומחברת בין אומנויות ריפוי עתיקות, גישות גוף נפש פורצות דרך בנות זמננו, פסיכולוגיה ורוחניות.

התרגול יוצר הקבלה בין התנהגות החיות להתפתחות אנושית-אישית על מישוריה השונים: גופני, פיזיולוגי, רגשי, אנרגטי ותודעתי. בתהליך זה עובר המתרגל תהליך של התפתחות, רגשית ותודעתית המוביל אותו לצמיחה אישית, לפיתוח המודעות ולשינוי. מניסיוני נוכחתי לדעת האדם יכול למצוא בחיות את מה שהוא זקוק לו בהתפתחותו האישית. לצמחי מרפא כוח רב והם בשימוש אלפי שנים.

ומה לגבי חיות מרפא? לחיות יש כוחות אותם יש גם לנו. אלו הם צורות תודעה שונות המשתקפות ומתגלות בבהירות דרך התמקדות בחיה, התנהגותה וסביבתה הטבעית. במוֹקדי חיוּת אנו מזהים את נופי הנפש הסמויים הללו בעצמנו, ובצורה מודעת מחזקים ומנתבים אותם לצמיחה אישית. תרגילי המוקדים פשוטים ללמידה ואפקטיביים עם השפעה מידית במישור היום יומי.

"מצאתי את החיה שבתוכי"

אשתף אתכם בסיפורה של שירה, מורה בשנות השלושים לחייה. היא הגיעה אלי משום שעייפה מסכסוך פנימי בלתי פוסק שהתבטא בביקורתיות עצמית המלווה ברגשות אשמה וביישנות. תפקודה של שירה בבית הספר נחלש, וכמו כן רמת האנרגיה שלה. היא חשה עייפה רוב שעות היום. דבר נוסף שהכביד עליה הוא שבתה בת השש החלה להרטיב את מיטתה בלילות בחודש שקדם למפגשה עמי. במהלך ההנחיה בשיטת מוקדי חיות שירה למדה לזהות את הדמויות השונות המאכלסות את נפשה, להתיידד עמן ולהביעם בתנועה.

היא התיידדה עם הכריש שבתוכה, פן מאיים, תוקפני והמסוכן שעקב אחריה ולא נתן לה מנוח, עם הארנבת המתוחה והחרדה, עם האריה, הכלב ועם לחיות נוספות אשר שיקפו את כל כולה את מצבי הרוח שלה, את הפחדים והשאיפות, את אופני התמודדותה בחברה ובעבודה. היא למדה לחוש בכוח החיים המפעם בכל אחת מדמויות אלה, לפתח דו שיח עמן וליהנות בחברתן ללא שיפוט או משוא פנים. היא פיתחה שלום פנימי וסובלנות כלפי הצדדים הנעימים או המאיימים שבאישיותה והחלה ליהנות מהעושר הפנימי הרב לו נחשפה בתהליך. לדברי שירה, "העבודה במוקדי חיות שחררה אותי מהרבה התניות ושיפוטיות כלפי תחושות ורגשות, אשר האמנתי

, שלא הייתי אמורה לחוות, ואשר עשיתי כמיטב יכולתי להסיט הצידה או להכחיש. התשתי את עצמי במאבק מתמשך זה עם עצמי. התהליכים אותם עברתי בעבודתי עם אור חשפו אותי לאיכויות שלא האמנתי שיש לי או שמותר שיהיו לי. באמצעות העבודה עם חיה שבתוכי שילבתי איכויות אלו לחיי. חיות מסוימות הרגישו רחוקות ממני, למשל האריה... כל כך נפוח מחשיבות עצמית... בהתחלה לא יכולתי למצוא את עצמי באריה, יותר טבעי לי להיות עכבר זהיר הנחבא אל הכלים.

מצד שני, הכלב השובב שאוהב לשחק הרגיש כמו חזרה הביתה ממש מהרגע הראשון. אני אוהבת את עבודתי עם ילדים ונהנית לשחק עם בתי. בעבודה עם עצמי דרך נקודת המבט של חיה אני מרגישה מאד מחוברת לטבע, כל הגוף שלי נמצא בתנועה, אני מחוברת לעוצמה שלי, ללא קשר לדרך שבה אני מרגישה או למה שאני חושבת.

אני מקבלת את עצמי באופן מלא על מי ומה שאני; גם חיות הן עצמן, אין להן שום צנזורה והן דוגמה יפה, מראה של המניעים העמוקים פנימיים, המחשבות, הפנטזיות והחלומות שלנו. הודות לתרגול אני ישנה טוב יותר. הגוף שלי רגוע יותר, גם בזמן מצבים מלחיצים. אני מעזה לפעול לפי המידע שאני מקבלת מחיישן התחושה שלי. מעל לכל, אני חווה יותר חופש ומרחב, יותר חיוניות וחיות. התאהבתי מחדש בחיים. "

הכותבת הינה יוצרת שיטת מוקדי חיות - להתחבר לכוח החיים

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים