חיפוש
 
לדף הבית >>     >>

חשיבות ארוחת הבוקר לילדים

 

כשמדברים על "תזונת ילדים", עולים כמעט מיד הנתונים של מימדי ההשמנה ועודף המשקל בארץ. מדברים על הרגלי התזונה הבעייתיים של הילדים ועל חוסר הפעילות.

 

כשמדברים על  "תזונת ילדים", עולים כמעט מיד הנתונים של מימדי ההשמנה ועודף המשקל בארץ. מדברים על הרגלי התזונה הבעייתיים של הילדים ועל חוסר הפעילות. עם זאת, ישנה אוכלוסיה של ילדים שכן עוסקים בפעילות גופנית קבועה ואף אינטנסיבית, במסגרת של חוגים/אגודות ואף ללא מסגרת מסודרת אלא לשם ההנאה. בקרב ילדים פעילים עלולים להיות הרגלי תזונה הלוקים בחסר.

גם אם הילד איננו עוסק בספורט תחרותי אלא לשם ההנאה, אנו כהורים וכאנשי מקצועי בתחום התזונה ואורח החיים הבריא, המעודדים אותו לעסוק בפעילות, חשוב שנדע לכוונו לסגל הרגלי תזונה המתאימים לזמני הפעילות ולדרישות גופו. ארוחת הבוקר היא הארוחה החשובה ביותר ביום. זו לא רק סיסמה שאנו משננים לילדנו, לקרובי משפחתנו וכמובן לאנשים להם אנו מייעצים בתזונה. במחקר שהתפרסם ב-2011 בוצעה התערבות בבתי הספר בישראל במטרה לעודד ילדים לאכול ארוחת בוקר.

דגני בוקר הוגדרו בפרויקט כארוחת בוקר בריאה ומזינה המתאימה לגיל הילדים. ארוחת הבוקר חשובה במיוחד לילדים העוסקים בפעילות גופנית קבועה. מחקר שהתפרסם בשנת 2005 הראה קשר ישיר ומובהק בין אי אכילת ארוחת בוקר לבין עודף משקל והשמנה בילדים העוסקים בפעילות גופנית.

המחקר התקיים במסגרת "מחנה קיץ ספורט" (8 שעות ביום פעילות, 3 שבועות). מסקנת החוקרים הייתה שאי אכילת ארוחת בוקר עבור הילד הפעיל, גורמת להיווצרות חסר קלורי במהלך היום. בפועל, הילד יאכל כמויות גדולות מידי בשאר הארוחות, שעלולות לגרום בהמשך להשמנה. מבין הילדים שאכלו ארוחת בוקר, מעל 70% אכלו דגנים/דברי מאפה עם חלב.

מחקרים נוספים הראו שיש קשר ישיר בין דילוג על ארוחות הבוקר לבין סיכון לפתח עודף משקל, גם בקרב מי שמודע מאד למשקל ואפילו בקרב מי שמנסה לשמור על דיאטה בבני נוער.  מחקר שהתפרסם בשנת 2009 הראה כיצד אכילה קבועה של דגני בוקר תואמת את הדרישות התזונתיות של בני הנוער (בנים ובנות). במחקר נמצא קשר חיובי מובהק בין צריכת דגני בוקר לבין רמה תקינה של השומנים בדם.

הכותבת הינה דיאטנית קלינית ופיזיולוגית M.Sc, מנהלת התזונה במרכז רפואי "מדיקס"

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים