חיפוש
 
לדף הבית >>     פרשת השבוע >>

פרשת השבוע / ויקהל

 

משה לא מכריח את הציבור לשלם מס או  אגרה לצורך המשכן. הוא קורה להתנדבות. ההיענות הייתה כל כך גדולה עד שנאלצו להכריז על הפסקת המבצע לאיסוף החומרים

 

אקטואליה מהפרשה: ויקהל

בתחילת הפרשה משה מקהיל את בני ישראל  על מנת למסור להם את ההוראות לבניית המשכן.

מעניין שההוראה הראשונה לא הייתה קשורה במישרין לעבודת המשכן אלא למצוות שמירת השבת:"ששת ימים תיעשה מלאכה וביום השביעי יהיה לכם קודש" מה הקשר? אלא שחז"ל

הגיעו מכאן למסקנה חשובה מאד: אפילו בנית המשכן  לא דוחה  את שמירת השבת! מה זה קשור  לאקטואליה?

קורה לפעמים שאנשים נורמטיביים נוטים לחשוב שמותר להם לעבור על החוק או לעגל פינות אם עוסקים הם בדבר חשוב מאד בעיניהם.. לכן מזדרז משה בפתיחת הפרשה ומזכיר לבנ"י  את חובת שמירת השבת עוד בטרם ציווה עליהם להתחיל במלאכת המשכן. כדי שלא יאמרו שמותר להם לעבוד בשבת לצורך המשכן.

בפירוט העבודות הרבות התורה מדגישה את רוח ההתנדבות של העם, והרי כולנו יודעים  ומעריכים  את החשיבות  שיש בהתנדבות ובתרומה לחברה, משה לא מכריח את הציבור לשלם מס או  אגרה לצורך המשכן. הוא קורה להתנדבות. ההיענות הייתה כל כך גדולה עד שנאלצו להכריז על הפסקת המבצע לאיסוף החומרים.

המומחים  והמוכשרים (חכמי לב) וגם  נשים עבדו בהתנדבות תחת פיקוחם של האומנים בצלאל ואהליאב. שלא סטו מהתכנון המוקדם לכל פרטיו. ואומנם עבודה שנעשית לשם שמים ובהתנדבות ערכה רב יותר  וגם  מתגמלת רוחנית את העושים  במלאכה.

שבת שלום!

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים