חיפוש
 
לדף הבית >>     פרשת השבוע >>

אקטואליה מהפרשה:ויקרא תשע”ו

 

בימים אלה שבו המאבק  מול אויבינו מתעצם צריכים לזכור שבעזרת תפילה  וצדקה נוכל בעזרת השם להעביר את רוע הגזרה בדיוק כמו  בסיפור מגילת אסתר שרק אחרי צום ותפילה

 

השבת נתחיל בקריאת ובלימוד  חומש ויקרא שעוסק רובו בקורבנות ובעבודות המקדש ולכן הוא נקרא גם  " תורת כוהנים". בתחילת הפרשה עוסקים באנשים שונים המחליטים לתרום או לנדור להקריב קורבן. זה יכול להיות  מן הבקר או מן הצאן ואפילו יונה או מנחה מן הצומח. בכל מקרה על כל  סוגי הקורבנות אם הם ניתנים מכל הלב התורה מדגישה שהם יהיו  "לריח ניחוח לה’", אנו נקראים מדי פעם להרים תרומה ולהתנדב לגופים שונים ומדי שבוע .  תשמעו ברדיו על עוד  גוף הנזקק לעזרת הציבור. התורה מלמדת אותנו שהעיקר הוא הרצון הטוב והכוונה. חז"ל מלמדים אותנו שתרומות ומעשרות מעשירות את התורם, בתרומה האדם עצמו מתרומם.

בהלכה מודגש שאדם ממוצע לא חייב לתת מעל היכולות הכספיות שלו. וישנה תופעה כזאת.

 לאחרונה  קראתי שאלות שהופנו לרבנים שונים על אנשים המתנדבים מעל היכולת שלהם והגבאים בבתי הכנסת מסרבים לקבל מהם כדי שהם עצמם לא יזדקקו בסופו של דבר לציבור ,

אנו נמצאים  לפני חג הפורים שבנוסף למצווה ולמנהג של "משלוח מנות איש לרעהו" חלה חובה קדושה לתת "מתנות לאביונים". יש במודיעין קופות צדקה  (וביניהן גמ"ח העיר העתיקה-סניף מודיעין)) העוזרות לתושבים ומשפחות חד הוריות במשך כל השנה והחודש הזה שבין פורים לפסח הצרכים והנצרכים מרובים.(אגב : היום הוכרז כיום המעשים הטובים)

בימים אלה שבו המאבק  מול אויבינו מתעצם צריכים לזכור שבעזרת תפילה  וצדקה נוכל בעזרת השם להעביר את רוע הגזרה בדיוק כמו  בסיפור מגילת אסתר שרק אחרי צום ותפילה הצליחה המלכה להעביר את מחשבת המן נגד היהודים ובזכותה חוגגים בעוד שבוע את פורים.

 חג שמח לכולנו מאחל חיים דברת

(ממקימי  גמ"ח העיר העתיקה סניף מודיעין)

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים