חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

הישג: שני אלופי הארץ בשחמט מראשון לציון

 

אוראל ריבשטיין, רק בן 7, אלוף ישראל בקטגוריה לגילאי 8 *מיכל להב, בת ה-18, יצרה היסטוריה בהיותה הנערה הראשונה שזוכה באליפות לגיל זה בתחרות מעורבת *ייצגו את מדינת ישראל באליפות העולם לנוער בשחמט שיתקיים בסוף השנה בגיאורגיה *

 

מועדון השחמט של ראשון לציון ממשיך לקצור הישגים ופרסים. ארבעה משחקני המועדון המעוטר היו בין 186 שחקנים מכל הארץ שהשתתפו באליפות הארצית שהתקיימה בכפר סבא בחופשת הפסח, וחזרו עם הישגים נאים.

אוראל ריבשטיין, תלמיד כיתה אי בבית הספר "תמיר" בעיר, אומנם רק בן שבע, אבל התמודד בקטגוריה הראשונה בתחרות לגילאי 8 והשיג את הציון הגבוה ביותר- 6.5 נקודות מתוך 7, מה שהעניק לו את המקום הראשון בתחרות ואת כרטיס הטיסה לגיאורגיה בחודש נובמבר השנה, שם תתקיים אליפות העולם לנוער.

גם מיכל להב, בת ה-18ממועדון ראשון לציון יצרה היסטוריה קטנה בהיותה הנערה הראשונה שזוכה באליפות לגיל זה בתחרות מעורבת. מיכל השיגה 5.5 נקודות משבעה משחקים. גם מיכל תצטרף לאוראל לאליפות העולם.

כבוד נוסף לעיר הביאו גם איתן רוזן, מקום שלישי, וגיא לוין, מקום רביעי, בקטגוריה לבני העשר.

ביום שישי הקרוב תתקיים, כמיטב המסורת, אליפות בתי הספר היסודיים ראשון לציון בשחמט לזכר זהר אולפינר ז"ל. האליפות תתקיים במתחם אולם ספורט בית הספר עמית עמל בהשתתפות ראש העירייה דב צור וסגן אלוף העולם בשחמט- בוריס גלפנד. לא פחות מ-70 קבוצות שמגיעות מ-35 בתי ספר ברחבי העיר יקחו חלק באליפות.

ההישגים בענף השחמט הם תולדה של השקעה ארוכת טווח בתחום מגיל הגן. תוכנית השחמט העירונית של ראשון לציון נחשבת לאחת משלושת המועדונים הגדולים בעולם.  התוכנית נתמכת על ידי העירייה ומשתתפים כ- 5000 תלמידים מגני חובה ובתי ספר אשר לומדים שחמט כשיעור חובה. הילדים המצטיינים ממשיכים לחוגי שחמט למתקדמים במועדון השחמט בשיתוף עם החברה העירונית.

ראש העירייה, דב צור, שיבח את התלמידים על הישגיהם ואמר: "עיריית ראשון לציון מפתחת את תחום השחמט כחלק בלתי נפרד ממערכת החינוך שלה. מדובר בתחום שמפתח כישורים מחשבתיים רבים ולכן אנו פועלים על מנת להרחיב את העיסוק בו לכמה שיותר גני ילדים ובתי ספר יסודיים ברחבי העיר".

מנכ"ל מועדון השחמט בוריס אלתרמן, הוסיף: "השקעת העירייה בתחום השחמט  מניבה פירות. אני משוכנע שהמשחק תרם לעשרות אלפי התלמידים שהשתתפו בתוכנית בעשור האחרון ואולי עוד כמה שנים יהיו כמה שימשיכו את דרכו של תושב העיר, בוריס גלפנד, בהשתתפות בתחרויות בינלאומיות".

 

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים