חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

המדריך לרכישת אופניים חשמליים

 

בשנים האחרונות הפכו אופניים חשמליים לכלי תחבורה נפוץ מאוד, בעיקר בערים הגדולות. לפופולאריות הגוברת הזו יש שורה של סיבות טובות, החל מחיסכון כספי בעלויות הדלק והביטוח לרכב ועד להיותם פתרון יצירתי לבעיות החנייה המוכרות כל כך.

 

אם גם אתם רוצים לרכוש אופניים חשמליים שיאפשרו לכם להגיע ללימודים או לעבודה מבלי שתצטרכו לצעוד בשרב הישראלי או לשחות בגשם הזלעפות, הנה מדריך מקוצר שיעזור לכם לבחור בצורה נכונה:

 

  1. תקנות שחשוב להכיר

במרץ 2016 נכנסו לתוקף מספר תקנות חיוניות שיש להקפיד עליהן בעת רכישתן של אופניים חשמליות (לצפייה בהנחיות מאתר הרשות הלאומים לבטיחות בדרכים לחץ כאן). ראשית, על האופניים להצטייד במנוע עם הספק מרבי של 250 ואט שימנעו מכלי התחבורה הדו-גלגלי להגיע למהירות שעולה על 25 קמ"ש. בנוסף חובה על האופניים להצטייד במספר אביזרי בטיחות, בהם פנסים קדמיים ואחוריים, מחזיר אור וכן צופר או פעמון. בנוסף כדאי לדעת שגיל המינימום לרכיבה על אופניים חשמליות הינו 16, וזהו חידוש לאחר שהתקנות הקודמות משנת 2014 אפשרו רכיבה מגיל 14. איסור נוסף חל על רכיבה על המדרכה, כך שעל רוכבי האופניים לרכב בשבילי אופניים מסומנים בלבד, ובהיעדר שבילים אלה עליהם לרכב על הכביש ולציית לחוקי התנועה.

 

  1. גובה האופניים

לאחר שהכרנו את תקנות הרכיבה על אופניים חשמליים, הגיעה העת לבחור את כלי הרכב המתאים ביותר. חשוב להקפיד על אופניים שמותאמים לממדי רוכב האופניים, כמו גם לשימוש העיקרי שלו בהן. אדם גבוה מומלץ שיבחר באופניים עם שילדה גבוהה, וההיפך הוא הנכון כאשר רוכב האופניים נמוך יותר. מומלץ לבחור גם באופניים שיאפשרו שינוי של גובה המושב ושל הזווית שלו כדי שניתן יהיה להתאים את כלי הרכב למי שאחראי לתפעל אותו.

 

  1. משקל האופניים ופתרון האחסון שלהם

רוכבים רבים, בוודאי כאשר הם מתגוררים בדירות שכורות ובערים הגדולות, יודעים כי אחד האתגרים הגדולים ביותר ברכישת אופניים חשמליות הוא אתגר האחסון. מי שדירתו גדולה מספיק או שמתגורר במבנה רב קומות עשוי להעדיף להעלות את האופניים הביתה או לאחסן אותן במסדרון, מחוץ לדלת. במקרים אלה מומלץ לרכוש אופניים חשמליות שניתן לקפל וכן להשקיע מעט יותר ולרכוש אופניים עם משקל נמוך יחסית, כדי להקל את הטיפוס במדרגות עם האופניים.

 

  1. סוללה

פרט נוסף ובעל חשיבות אדירה הוא הסוללה שלכם, ובעיקר – אורך חיי הסוללה. אופניים חשמליים זקוקים לסוללה איכותית, בעיקר למי שצפוי לרכב למרחקים ארוכים יותר. סוללות ליתיום לרוב יאפשרו נסיעה ארוכה יותר וגם יחזיקו מעמד טוב יותר, וזאת בנוסף ליתרונות נוספים כמו מהירות הטעינה ומשקל נמוך של הסוללה. אין זה אומר שאתם חייבים לרכוש דווקא סוללה כזו, ולמעשה אין כל מניעה לרכוש כל סוללה אחרת, בתנאי שתוודאו מראש שטווח הנסיעה שהיא מאפשרת אכן מתאים לצרכים האישיים שלכם.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר

 

מדורים