חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

בתוכנית: פארק נופש אקולוגי ענק

 

הרחבת והעמקת אגם הנקיק, הוספת 23 דונם של מדשאות, מתקני משחק, אזורי פיקניק ומחנאות * וגם- טיילת, גשרים ושבילי אופניים * אחרי הצלחת גן בעברית במזרח העיר, גן המוסיקה במרכז העיר, יוקם פארק ענק סביב האגם במערב העיר

 

עיריית ראשון לציון מקדמת הקמת פארק אקולוגי ענק שיתפרש על שטח כולל של למעלה מ-300 דונם. מרכז הפארק יהיה למעשה אגם הנקיק הארוך אותו מתכוונים להרחיב ולהעמיק עוד יותר ובסך הכל האגם יתפרש על שטח של 150 דונם. מסביבה יוקמו מדשאות על שבעה דונם ועוד כשלושה דונם יועדו למתקני משחק. 13 דונם יהיה מיועד לאזור פיקניק ומחנאות ו-35 דונם לשימור ושיקום. את כל זה יקיפו 140 דונם של מחייה עשירה. הפארק יכלול גם טיילת היקפית, טיילת מעגלית ושבילי אופניים. את האגם יחצו שלושה גשרים. החברה הכלכלית, בראשות ניצן פלג, מעריכה את עלות הקמת הפארק בכ-50 מיליון שקלים.

לפני למעלה משלוש שנים נחנך "גן בעברית" במזרח העיר המתפרש על שטח של 60 דונם. מאז הקמתו, ביקרו בגן מאות אלפי מבקרים הנהנים מבריכות נוי, שבילי אופניים, מבוך מילים, מתקני כושר, בית קפה ועוד. במקביל, נחנך באותה תקופה "גן המוסיקה" על שטח של 20 דונם. הפארק, המשופע מתקני משחק מוסיקליים, הוקם בשכונת רמז במרכז העיר. כך שהפארק החדש המתוכנן במערב ישלים הקמת פארקים גדולים במזרח, במערב ובמרכז.

אגם הנקיק ואחיו הוותיק ממנו- אגם ראשון, הם שני אגמים מלאכותיים שעיריית ראשון לציון הקימה במיליוני שקלים על מנת לאגור מי גשמים ולעשות בהם שימוש. כבר היום חוסכת העירייה מיליוני שקלים מדי שנה כאשר היא משתמשת במי הגשמים שבאגמים להשקיית מדשאות ופארקים במערב העיר וכן את האצטדיון העירוני. שני האגמים מהווים גם כתחנת מעבר של נדידת ציפורים והמוני מטיילים פוקדים את המקום בסופי שבוע וחגים.

יש לציין כי כל האזור מועד לפיתוח מאסיבי. על שדרות רחבעם זאבי בצפון ועד שדרות יצחק רבין בדרום יוקם פארק העסקים מתחם ה-1000 שעבודות הפיתוח בו כבר החלו, דרומית ממנו ובצמידות לפארק האקולוגי המתוכנן, אושרה תוכנית פארק האגמים שתשתרע על שטח של 1249 דונם וכוללת את אגם ראשון. בתוכנית 38 אלף מ"ר מיועדים למסחר, 183 אלף מ"ר עבור תעסוקה ו -35 אלף מ"ר עבור מלונאות ותיירות.

ראש העירייה, דב צור, אמר: "לצד פיתוח מתחמי עסקים מתקדמים, שכונות מגורים חדשות ומרכזים עירוניים וקהילתיים, עלינו לקדם ולפתח גם ריאות ירוקות למען איכות החיים ואיכות הסביבה. אחרי שהקמנו פארקים גדולים במזרח ובמרכז העיר שמוכיחים את נחיצותם מאז שהוקמו, אין מקום טוב יותר לפארק אקולוגי במערב מאשר סביב אגם הנקיק הקסום שמהווה פנינת טבע מדהימה במרכז הארץ".

מ"מ יו"ר הדירקטוריון בחברה הכלכלית, אייל מושיוב, מוסיף: "מדובר בפרויקט גדול ומורכב שמנצל את הנתונים הקיימים בשטח וינגיש את האגם וסביבתו למבקרים ומטיילים. אני משוכנע שהחברה הכלכלית תעמוד באתגר כפי שעשתה בעשרות פרויקטים שונים.

 אגמון הנקיק- צילום עיריית ראשון לציון

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים