חיפוש
 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

כמעט מחצית מהיפגעות ילדים - בבית ובסביבתו

 

גורמי ההצלה, הרווחה, הנוער, נציגי ”בטרם”, נציגי קופות החולים וגורמים נוספים זומנו לבניין העירייה לוועדת היגוי בנושא היפגעות ילדים

 

בימים אלו נערכים מבצעי אכיפה לאופניים חשמליים בבתי הספר העל יסודי. ראשון לציון היא מהערים הבודדות בישראל שאוכפות את הנושא הלכה למעשה. פעילות זו היא חלק ממדיניות העירייה להקצות משאבים בנושא בטיחות ילדים. השבוע התכנסה ועדת ההיגוי בנושא מניעת היפגעות בלתי מכוונת של ילדים בעיר. נציגי ארגון "בטרם", נעמ"ת, מד"א, קופות החולים, משטרה, גורמי עירייה מהחינוך, נוער, איכות הסביבה, קליטה ועוד, כולם זומנו למפגש סביב שולחן עגול בראשות המשנה לראש העירייה, אייל מושיוב. לאור הפעילות הרבה של העירייה בנושא, הגיעו למפגש חברת ועד מנהל, דירקטורית בארגון בטרם- אורנה דרייזון, מנהלת אגף קהילה ארגון בטרם- מיכל בר דורון ומנהלת מרחב מרכז ארגון "בטרם"- אורלי לביד ברזל. הארגון העניק תעודת הוקרה לראש העירייה - דב צור ולמשנה ראש העירייה- אייל מושיוב על הובלת עשייה יוצאת דופן בנושא זה.

ראשון לציון חברה בברית ערים של ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים ופועלת בשנים האחרונות לעורר מודעות בנושא. בפגישה הציגה מנהלת מרחב "בטרם" את הנתונים המדאיגים: בכל שנה מתים בישראל 115 ילדים מהיפגעות בלתי מכוונת, אשר כוללת תאונות דרכים, טביעות, תאונות בבית, במוסדות החינוך ועוד. בכל 3 דקות נכנס ילד לחדר מיון כתוצאה מהיפגעות בלתי מכוונת. בראשון לציון מגיעים מידי שנה 3,730 ילדים לחדרי המיון. 45% מההיפגעויות מתרחשות דווקא בבית ובחצר הבית, 16% מתרחשות בדרך – כבישים ומדרכות, 18% במוסד החינוכי ו-21% במרחב הציבורי. בהמשך המפגש סיפרה נועה אזולאי, אם שכולה, שבתה אגם בת השש וחצי, נחנקה למוות מבלון לנגד עיניה. הסיפור הקשה לא הותיר עין יבשה בחדר. נועה אמרה כי לא הצליחה להציל את בתה, וכעת פועלת לספר את סיפורה, לעורר את המודעות לסכנות העומדות בפני ילדים, ולקדם חקיקה שתחייב הורים ללמוד החייאה ומתן עזרה ראשונה. את סיפורה המלא של נועה ניתן לראות בעמוד הפייסבוק העירוני.

לאור סיפורה הקשה של נועה, הוחלט כבר במסגרת הדיון, כי מעתה לא תתאפשר הכנסת בלונים למסגרות החינוך לגיל הרך בעיר, הכוללות גני ילדים, צהרונים, קייטנות ומעונות יום. 

המשנה לראש העירייה, אייל מושיוב, אמר כי המשימה שלנו היא לעורר את המודעות לסכנות כדי למנוע את ההיפגעות, ולצד זאת, לתת לציבור התושבים בעיר את הכלים להתמודד ולהעניק עזרה ראשונה עד להגעת כוחות ההצלה משום שהדקות הללו הן הדקות הקריטיות. "המשימה שלנו, והיא שליחות גדולה בעיני, היא להציל ילדים. הדבר הזה הוא בנפשנו. יש ביכולתנו למנוע מקרים כאלה ועלינו לעשות הכל על מנת לעשות זאת".

נציגי העירייה העוסקים בחינוך ציינו כי נושא המניעה והעירנות הוא נר לרגלם וכי כל צוותי ההוראה עוברים הכשרה במתן עזרה ראשונה. כל פעילות הקייטנות מאושרת על ידי יועץ בטיחות וכך גם כל המשפחתונים של שירותי הרווחה. נציג המשטרה בעיר עדכן שבשיתוף החברה לביטחון, תחנת ראשון לציון שמה דגש מיוחד על נושא האופניים החשמליים ואמר כי ילדים בני 11 ו-12 נוסעים באופניים חשמליים המגיעים גם למהירות של 60 קמ"ש, ללא כל הדרכה, ומסכנים את עצמם ומשתמשים אחרים בדרך.

סגנית מנהל מחוז קופת חולים "מכבי", אוזנה פאני, עדכנה כי הם עורכים סדנאות החייאה בעלות של 10 ¤ למשתתף והם פותחים את הסדנאות לחברי כל קופות החולים. נציגת טיפת חלב ציינה כי הם מעניקים הדרכות לבית בטוח במסגרת ביקור ההורים בטיפת חלב.

נציגת מינהל שירותים חברתיים עדכנה כי כל העובדות הסוציאליות שמגיעות לביקורי בית קיבלו שאלון של "בטרם" לבית בטוח והן מסייעות ומנחות את המשפחות כיצד להגן על הילדים מפני היפגעות בבית.

חבר המועצה, ישראל מוטעי, אב שכול שאיבד את בנו בן ה-28 בתאונת דרכים, סיפר כי מאז מות בנו הוא הקדיש את חייו לנושא הצלת חיים. מוטעי: "לצערי, איש אינו לוקח אחריות על תאונות במדינת ישראל. האחריות מוטלת על כולנו. לשנות את תרבות הנהיגה, את תרבות השיח, את ההתנהלות של כל אחת ואחד מאיתנו וזה מתחיל במערכת החינוך. אי אפשר לומר "לי זה לא יקרה", זה קורה".

ראש מינהל קהילה, דפנה כרמי-שקורי, אשר יחד עם אביטל גולדברג, מובילה את העשייה העירונית בתחום בטיחות ילדים, הודתה לכל המשתתפים ובעיקר למשנה לראש העירייה, אייל מושיוב, שמוביל במסירות ובתחושת שליחות את העשייה בתחום. שקורי ציינה כי "הייתה לנו זכות גדולה לשמוע את סיפורה של נועה וכעת יש לנו חובה גדולה לעשות פעולות כדי למנוע את האסון".

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים