חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

מקום שני בתחרות ניהול פרויקטים טכנולוגיים

 

מתן הזדמנות שווה לכל הספקים * חיסכון לקופה הציבורית * שיפור השקיפות, הנגישות והזמינות * בעמותה לניהול פרויקטים בישראל המקיימת את התחרות מדי שנה, התרשמו מהתוכנה לניהול בקשות להצעות מחיר מקוונות ומכרזים מקוונים שהטמיעה העירייה 

 

 מערכת חדשה שעיריית ראשון לציון הטמיעה בפעילות השוטפת, שיפרה דרמטית את שיטת העבודה וזיכתה את עיריית ראשון לציון במקום השני בתחרות ארצית לפרויקטים טכנולוגיים. מדובר בתוכנה שנקראת sourcing vision שתפקידה לנהל בקשות להצעות מחיר מקוונות ומכרזים מקוונים. למעשה המערכת מאפשרת חיסיון למציעים, הם נבחרים מתוך המאגר המשמש את כלל היחידות העירוניות ומתעדכן באופן שוטף. הפניה לקבלת הצעות היא אחידה וניתן לפנות למספר רב של מציעים בו-זמנית.

 המערכת מונעת יצירת קרטלים כאשר יש חשיפה למחיר המוביל ומיקומה של כל הצעה. לספק יש הזדמנות לשפר את הצעתו בזמן ההתמחרות. כמו כן היסטוריית ההצעות וההתנהלות מול הספקים נשמרת. מזמין השירות או בעל הרשאה מתאימה יכול לצפות בכל רגע נתון במידע הקיים במערכת, בהתמחרות בזמן אמת, להוציא דו"חות או לבדוק היסטוריה. המערכת מאפשרת שימוש לאלפי משתמשים בו זמנית ללא תקלות או שיבושים ולא פחות חשוב למערכת יכולת לבצע בקרה ופיקוח על ההליך בכל שלב. יתרונות אלו הן למזמיני השירות והן לספקים הובילו לשיפור, ייעול וחיסכון המערכת העירונית. כך למשל העירייה חסכה כשמונה מיליון שקלים מהקופה הציבורית רק בשנה האחרונה. נוספו כ-1300 ספקים חדשים שיכולים להתחבר למערכת מכל מקום עם חיבור לאינטרנט ולהגיש הצעות.

זכייתה של ראשון לציון יוקרתית במיוחד שכן זו פעם ראשונה שרשות מקומית משתתפת בתחרות ויתרה מכך- זוכה באחד מהמקומות הראשונים. מדי שנה מתמודדים בתחרות גופים מכל ענפי המשק בישראל ממערכות בטחון, מתחומי היי-טק, תשתיות, פיננסים ועוד.

הפרויקט הוצג על ידי מנהלת הפרויקט, טניה שטייף שמנהלת את מחלקת מחשוב ובקרה במינהל הכספים.  "אחת המטרות של מינהל הכספים הייתה למחשב את תהליך קבלת הצעות המחיר" הסבירה שטייף "הפרויקט התחיל מחיפוש מערכות בשוק שמסוגלות לתת מענה לדרישות. מבדיקתי עלה כי אף אחת מהמערכות לא הוטמעה במלואה באף רשות מקומית בארץ בתהליכים הרלוונטיים". יש לציין שעיריית ראשון לציון היא היחידה בארץ שמפעילה מערכת מסוג זה בכל היחידות העירוניות כאשר המטרה להרחיב את הפעילות לתאגידים העירוניים.

נכון להיום, התוכנה הוטמעה בהצלחה בקרב כ-350 משתמשי המערכת וספקי העירייה שנכנסו לתהליך תוך פרק זמן קצר מאוד ובליווי שוטף של מחלקת מחשוב ובקרה במינהל הכספים.

גזברית העירייה, קרן ברק, הוסיפה: "מנהל הכספים צועד בקדמת הטכנולוגיה לטובת הובלת ערכי השקיפות, התחרותיות, היעילות והאיכות בעירייה ובעיר. המנהל שוקד על פיתוח מערכות תומכות תהליכים ופורץ דרך בקרב הרשויות המקומיות. נמשיך לשקוד על פיתוח וייעול השירותים והתהליכים הכספיים ולהוביל את העיר בפיתוח הכלכלי. תודה לטניה ולצוותה על גילוי היוזמה, ההשקעה והתוצרים המשמשים את הארגון כולו".

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר

 

מדורים