חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

פרויקט התחדשות העירונית מגיע לזבוטינסקי

 

 רחוב ז’בוטינסקי במרכז העיר יעבור שדרוג מקיף בתשתיות המים והביוב, כבישים, מדרכות, ריהוט רחוב ועוד. הרחוב, באורך 1.7 קילומטר, יחולק למקטעים על מנת לצמצם עד כמה שניתן את הגבלות התנועה ברחוב.

 

אחד מהצירים המרכזיים במרכז ראשון לציון, רחוב ז’בוטינסקי, יעבור שדרוג מקיף בשני המסלולים בשנתיים הקרובות.

פרויקט "שפת רחוב", פרויקט ההתחדשות העירונית שמובילה העירייה מזה חמש שנים, מגיע לרחוב הוותיק. מכיוון שמדובר בציר תנועה מרכזי, העבודות יתמקדו בשלב הראשון בתשתיות המים, הביוב והניקוז ובשלב השני בכבישים, מדרכות, ריהוט רחוב ועוד.

הרחוב, באורך 1.7 קילומטר, יחולק לשמונה מקטעים על מנת לצמצם עד כמה שניתן את הגבלות התנועה ברחוב. כמו כן העבודות יחלו בצד המערבי של כל מקטע, כאשר הצד המזרחי יהפוך לדו נתיבי ובכך תתאפשר המשך התנועה ברחוב. בשבוע הקרוב יחלו העבודות בקטע הראשון- פינת הרחובות בגין/ז’בוטינסקי ועד שפינוזה/ז’בוטינסקי. בקטע זה יבוצעו עבודות ניקוז וקווי מים עליהן אמון תאגיד המים מני"ב.  יש לציין כי במקטע זה תיחסם הכניסה והיציאה מרחוב דובנוב לז’בוטינסקי וההיפך. העבודות במקטע זה צפויות להימשך כחודשיים ויש לנהוג בזהירות ועל פי התמרור וסימני הדרך הזמניים בכביש.

לאחר השלמת עבודות תשתית המים והביוב, יחלו עבודות "שפת רחוב", עליהן אמון מינהל שפ"ע בעירייה, שכוללות סלילה מחדש של הכביש, החלפת אבני השפה והמדרכה תרוצף מחדש, הצבת ריהוט רחוב חדש – ספסלים, פחי אשפה ובהמשך שדרוג מערכות התאורה ונטיעת עצים נוספים ברחוב.

עלות ההשקעה בעבודות השדרוג לכל אורך ז’בוטינסקי נאמדת בכ-20 מיליון ₪ וכוללת שדרוג יסודי מן הפרט הקטן ביותר ועד לפרטים הגדולים כמו שינויים גיאומטריים בכביש על מנת להעלות את רמת הבטיחות בו.

פרויקט "שפת רחוב" הוא פרויקט הדגל של עיריית ראשון לציון לשדרוג, טיפול והסדרת רחובות מרכז העיר. לפרויקט שותפים אגף התכנון במינהל ההנדסה, תאגיד המים מני"ב ומינהל שפ"ע. הפרויקט הינו חלק מתוכנית הפיתוח של העיר לפיו צפויים עשרות רחובות בעיר הוותיקה לעבור שדרוג וטיפול בחזות הרחוב בהשקעה של למעלה מ-200 מיליון שקלים.

ייחודיות הפרויקט טמונה בכך שבתוך זמן קצר באופן יחסי, הרחובות עוברים מהפך דרמטי בחזותם מבלי לאבד את אופיים. ראש העירייה, דב צור, הוסיף כי שדרוג הרחובות במרכז העיר מעניקים מראה חדש, מודרני ומאיר עיניים. מחזיק תיק שפ"ע, חבר המועצה אבי חיים, הוסיף כי מינהל שפ"ע מוביל בהתמדה את יישום פרויקט "שפת רחוב" ותושבי מרכז העיר מרגישים את השינוי לטובה.  נציין כי במהלך עבודות "שפת רחוב" צפויה להיגרם אי נוחות מסוימת ואף ייתכנו הגבלות תנועה או חנייה מסוימות, הפרסומים על כך יופיעו באתר האינטרנט העירוני ובעיתונות המקומית.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים