חיפוש
 
לדף הבית >>     בית המשפט >>

על המזונות בהליך גירושין

 

 לאחר הגירושין, נקבעים בדרך כלל דמי מזונות, אותן על הבעל לשלם לאישתו לטובת שמירה על רמת החיים אליה הורגלו הילדים לעיתים גם האישה גם לאחר הפרידה. מזונות בגירושין, הם סכום חודשי קבוע הנקבע בהסכם הגירושין, אותם על הבעל להעביר לאישתו במועדים הקבועים בהסכם ובדרך כלל בהצמדה למדד המחירים לצרכן. על תשלום המזונות בגירושין ועל החשיבות של קביעת גובה מזונות מתאים מייד עם האישור של הסכם הגירושין - במאמר שלפניכם.

 

 לאחר הגירושין, נקבעים בדרך כלל דמי מזונות, אותן על הבעל לשלם לאישתו לטובת שמירה על רמת החיים אליה הורגלו הילדים (לעיתים גם האישה) גם לאחר הפרידה. מזונות בגירושין, הם סכום חודשי קבוע הנקבע בהסכם הגירושין, אותם על הבעל להעביר לאישתו במועדים הקבועים בהסכם ובדרך כלל בהצמדה למדד המחירים לצרכן. על תשלום המזונות בגירושין ועל החשיבות של קביעת גובה מזונות מתאים מייד עם האישור של הסכם הגירושין - במאמר שלפניכם.

 מזונות בגירושין - מי משלם ובאיזה סכום?

 על פי המשפט העברי, חובה על האב לזון את ילדיו ולממן את צרכיהם ההכרחיים באופן בלעדי (100%, ולא חצי חצי) עד הגיעם לגיל בגרות - גיל 15. על כן, מקובל כי משלם המזונות הוא האב, והסעיפים הכלולים בתשלום המזונות הם כל הסעיפים ההכרחיים כמו תשלומים על בריאות, מזון, מיסים, הוצאות רפואיות, חינוך, וגם מדור - התשלום היחסי על מגורי הילדים, בין אם בדירה שכורה או בדירה שנרכשה ועבורה משולמים החזרים של הלוואת משכנתא.

 רכיב אחר של המזונות הוא רכיב המזונות מדין צדקה - זהו רכיב איכות החיים של הילדים, כאן נחלקות ההוצאות בין האב לאם בפרופורציה של 50% - 50%. מזונות מדין צדקה יאפשרו טיפולים קוסמטיים, חוגים והעשרות, רכישת ריהוט, וכדומה עבור הילדים - הוצאות שאינם הכרחיות אך תורמות לאיכות החיים של הילדים המשותפים.

 כיצד נקבע גובה המזונות בגירושין ועד כמה קל לשנות את גובה המזונות לאחר אישור הסכם הגירושין?

 גובה המזונות עבור הילדים עשוי להיקבע בתהליך של גישור בהסכמה ומתוך הכרה בצרכי הילדים בין האב לאם. אם תהליך כזה בהסכמה אינו אפשרי, גובה המזונות ייקבע על פי צרכי הילדים בעיקר (תוך התחשבות מעטה ביכולות הכלכליות של האב, בעיקר בצרכים ההכרחיים של הילדים) בבית המשפט ויחייב את האב.

 חשוב לדעת, כי שינוי של גובה המזונות שישולמו עבור הילדים מחייב הוכחה של שינוי נסיבות מהותי. על כן, מומלץ לקבוע גובה ראוי של מזונות (ניתן לקבוע סעיפים שישתנו לאורך חיי הילדים) כבר במועד האישור הראשוני של הסכם הגירושין, תוך היוועצות עם עורכי דין לענייני משפחה.

 

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים