חיפוש
 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

קנסות למשליכי פסולת לא ביום שנקבע

 

העירייה יוצאת במבצע אכיפה לקראת חגי תשרי: ”לא הופכים את הפסולת להוצאה – מפנים אותה רק בימי ההוצאה”

 

עיריית ראשון לציון יוצאת במבצע ניקיון לקראת חגי תשרי. השנה, תגביר העירייה את איסוף הפסולת החריגה, זו אשר מונחת בנקודות איסוף ברחבי העיר, ושאינה נכנסת בעגלות האשפה, כגון, ריהוט ישן, מכשירי חשמל, גזם ועוד. במקביל, תגביר העירייה את פעולות האכיפה לקראת כניסת החג ותרשום דו"חות של 320 ¤ למלכלכים אשר יוציאו פסולת חריגה לאחר יום ההוצאה המאושר.

 לכל שכונה בעיר יש יום הוצאת פסולת חריגה. התושבים מוציאים את הפסולת לנקודות איסוף ויום לאחר יום ההוצאה מגיעה משאית המנוף, אוספת את הפסולת ובתיאוריה השטח אמור להישאר נקי עד לשבוע שלאחר מכן. במציאות, תושבים רבים מוציאים את הפסולת לרחוב בכל ימות השבוע והדבר מהווה מפגע סביבתי ותברואתי. הדבר חמור ביתר שאת בימי החג, שבהם לא נאספת אשפה והאשפה נותרת בפינות הרחובות. זו הסיבה שהחליטה העירייה לשים דגש מיוחד על תקופת החגים ולהגביר בימים שלפני החג את איסוף הפסולת החריגה, אך במקביל, להגביר אכיפה נגד המלכלכים.

כבר בשבוע שעבר החלה העירייה בקמפיין שבו נמסר לתושבים כי החל מיום שלישי, יום לפני ערב החג, לא תיאסף פסולת חריגה. שבוע לפני החג, החל מיום ראשון 10/9 ועד יום חמישי 14/9, נאספה פסולת חריגה באופן חופשי בכל העיר ללא קשר ליום ההוצאה. בשבוע של החג, בימים ראשון ושני (17-18/9) תאושר הוצאת פסולת לשכונות אשר אלו הם ימי ההוצאה הקבועים שלהן. אך מיום שלישי, ה-19/9 חל איסור מוחלט על הוצאת פסולת חריגה. כאמור, במקביל לעבודות הניקיון המוגברות, פקחי החברה לביטחון יבצעו אכיפה מוגברת במקרים שתושבים יוציאו אשפה לאחר סיום האיסוף.

עוד במסגרת ההיערכות לחגי תשרי, יתוגברו עבודות הניקיון בעיר, פינוי האשפה, איסוף הגזם והגינון. בתקופת החגים יבוצעו עבודות פינוי האשפה בשעות הלילה במועדים הבאים:

לקראת ערב ראש השנה יום ג’ 19/9/2017 החל מהשעה 20:30

מוצאי חג ראש השנה מוצ"ש  23/9/2017 החל מהשעה 20:30

מוצאי חג סוכות יום ה’ 5/10/2017 החל מהשעה 20:30

מוצאי שמחת תורה יום ה’ 12/10/2017החל מהשעה 20:30

במינהל איכות הסביבה מבקשים מהתושבים להקפיד ולסגור את שקיות האשפה

ולא להשליך על הרצפה  במהלך ימי החג, על מנת שלא תצטבר אשפה שתהווה מטרד. ראש העירייה, דב צור, בליווי חברי מועצה, מנכ"ל העירייה ואנשי מינהל איכות הסביבה, יערוך סיורים בעיר ביום שלישי ובערב החג על מנת לוודא שהעיר נקייה. דב צור, ראש העירייה: "כולנו רוצים לקבל את החג עם עיר נקייה. זו משימה משותפת שלנו ושלכם, התושבים. אנחנו מצידנו נשקיע את כל המשאבים כדי לנקות את העיר ולהכין אותה לחג, אנחנו מבקשים ומצפים מהתושבים לתת כתף ולסייע. מטרד האשפה מפריע לכולנו, באוירת החג והשנה החדשה, בואו ננסה השנה לעשות את השינוי, יחד".

סגנן ראש העירייה וEE"מ, רז קינסטליך וסגן ראש העירייה, ציון כהן, המחזיקים יחד בתיק מינהל איכות הסביבה, אמרו כי העירייה מרכזת מאמץ להבטיח שהעיר תהיה נקייה בימי החג, "אנחנו בטוחים שהגברת עבודות הניקיון, לצד הגברת האכיפה יעבירו היטב את המסר ונצליח לייצר עיר נקייה וחגיגית בחג הזה. אנחנו מאוד מקווים שפקחי החברה לביטחון יהיו חסרי מעש ולא יאלצו לרשום דו"חות ערב החג. אנחנו מבקשים ומפצירים בתושבים – אנא הקפידו לשמור על הניקיון ועל הסביבה של כולנו, על מנת שכולנו נהנה מהחג ומהעיר היפה שלנו".

 

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר

 

מדורים