חיפוש
 
לדף הבית >>     חינוך >>

הצבא מגיע לבתי הספר ועונה על שאלות התלמידים

 

רגע לפני הגיוס לצה”ל, לבני הנוער שאלות רבות על השירות הצפוי להם * יוזמה של אגף הנוער והצעירים בעירייה מזמינה את נציגי צה”ל לכל בתי הספר העל יסודיים בעיר * הרצאות, אימונים, מורשת קרב, הכנה ליום סיירות ולא פחות חשוב- תשובות לכל השאלות

 

 הנה משהו שלא היה "כשאנחנו היינו צעירים". רגע לפני הגיוס לצה"ל, לבני הנוער שאלות רבות על השירות הצפוי להם. אגף הנוער והצעירים בעיריית ראשון לציון יזם שורה של פעילויות שמקרבות את צה"ל למלש"בים (המועמדים לשירות ביטחון). למעשה, נציגי צה"ל יבקרו בכל בתי הספר העל יסודיים בעיר.

הפעילויות החלו לפני החגים וימשיכו בתקופה הקרובה. בין היתר יתקיימו כנסים והרצאות, הכנה לצה"ל, אימונים וימי סיירות, מורשת קרב ולא פחות חשוב- מרכזי מידע וייעוץ שבהם חיילים שמלווים את בני הנוער באופן אישי ורציף, מספקים מידע, ליווי וייעוץ אישי למועמדים לשירות. המרכזים בבתי הספר הם הצלחה גדולה, המוני בני נוער מתגודדים בתור בשביל לקבל פרטים על הצו הראשון שלהם, הפרופיל, הקב"ה ועוד. הצמא לתשובות מצה"ל ניכר על בני הנוער, הזמינות והנגישות מרגיעות לחצים ומצמצמות ספקות.

דינה אזולאי, האמונה על ההדרכה וההכנה לצה"ל, וקיבלה לאחרונה תעודת הצטיינות על קידום נושא ההכנה לצה"ל בקרב בני נוער בעיר, אמרה: "זו המתנה הכי טובה שצה"ל יכול לתת לתלמידים. כל מענה שהתלמידים לא הצליחו לקבל טלפונית, הם מקבלים אותו כאן ועכשיו. הפעילות הזו עוברת בין בתי הספר במטרה להנגיש את המענה הטוב ביותר לכל מיועדי הגיוס בעיר".

המשנה לראש העירייה ומחזיק תיק הצעירים והנוער, דורון אוזן, אמר: "בני הנוער של ראשון לציון הם גאוות העיר שלנו וההישג הוא של העיר כולה. מדי שנה, צה"ל מפרסם נתונים מחמיאים לעיר על אחוזי הגיוס והשירות. פעילות זו שאנו מקדמים בבתי הספר חושפת את בני הנוער למגוון אפשרויות השירות בצה"ל, מפיגה חששות ומקלה על תהליך הגיוס והשירות בצה"ל".

ניתן לומר שראשון לציון מביאה הרבה מאוד נחת לצה"ל. שיעור הגיוס בראשון לציון הוא הגבוה בארץ מבין 14 הערים הגדולות בישראל, המונות מאה אלף תושבים ומעלה, כאשר 86.6% בשיעור לגיוס של גברים ו-80.4% בשיעור הגיוס לנשים. בין הפרויקטים הפועלים בעיר שנועדו לעודד גיוס לצה"ל,  ניתן למנות את תוכנית ההכנה לצה"ל בבתי הספר, מיצג חילות בתל השומר, יום צה"ל עירוני, שבוע גדנ"ע (לבתי הספר באשכול 1), ערבי הורים, קבוצות ההכנה לצבא וכושר קרבי, קבוצות "עוצמה" וההעצמה לבני הנוער הן במסגרת בתי הספר והן במרכזי הנוער וכמובן 25 מתחמי כושר המותאמים לנוער ולצעירים הפזורים ברחבי העיר.

במרכז ההדרכה וההכנה מזמינים את המלש"בים (מיועדים לשירות ביטחון) להגיע, לשאול שאלות והכי חשוב לקבל תשובות. ניתן ליצור קשר בטלפון 03-7948659 או לשלוח מייל ל- merkaz.had1@gmail.com.

 

להלן תכנית פעילות מרכז הכנה לצה"ל ראשון לציון בבתי הספר

שם בית הספר

מועד

תוכן

מקיף ד "גן נחום"

24.10 בשעה 11:30

הכנה לימי סיירות לבנים ומיון איתור והתאמה לבנות

מקיף ה "אמירים"

26.10

כנס מכינות ושנת שרות יתחיל בבית הספר "אמירים" וימשך בשולחנות עגולים במרכז נוער כרמים (היקב 13)

מקיף ו "יגאל אלון"

בחודש נובמבר

כנס מכינות שנת שרות

אנקורי

30/10 12:30

הכנה לימי סיירות לבנים ומיון איתור והתאמה לבנות

מקיף יב "המעיין"

6.11

כנס מכינות שנת שרות

מקיף ה "אמירים"

9.11.2017 08:45

הכנה לימי סיירות לבנים ומיון איתור והתאמה לבנות + ניידת מיטב (לשכת הגיוס)

מקיף יב "המעיין"

26/11

יום צה"ל בית ספרי + ניידת מיטב (לשכת הגיוס)

טומשין

27.11

כנס מכינות שנת שרות

מקיף ז "רביבים"

7.12

כנס מכינות שנת שרות

מקיף ב "אוריה"

11/12

שיחת מוטיבציה ואימון כושר קרבי לבנים

 

פעילות ברמה העירונית

מועד

תיאור הפעילות

6.11.2017

ערב הורים לחינוך המיוחד, יציג מגוון אפשרויות לשרות משמעותי בשעה 19:30, הרצל 136, מרכז הכנה לצה"ל

14.11.2017

כנס מכינות ושנת שרות עירוני בשכונת רמת אליהו בשעה 19:00

21,22.11.2017

כנס הכנה לצה"ל עירוני בהיכל התרבות

08:00-13:00

5.12.2017

ערב הוקרה מוזיקלי לפצועי צה"ל בשעה שבע וחצי בתדר

14.12.2017

יום מדמה מיוני סיירות חוף ראשון החל משעה 08:00

 

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים