חיפוש
 
לדף הבית >>     כלכלה עסקים וקריירה >>

דרור אטרי: ”התנהלות טבע הינה מחפירה ובלתי ראויה”

 

לשכת המסחר ירושלים והעומד בראשה, הנשיא דרור אטרי מביעים כעס על התנהלותה של הנהלת חברת טבע ודואגים לעתידם של עובדיה וספקיה העסקים הקטנים והבינוניים בישראל המעניקים היום שירותים לחברה.

 

לשכת המסחר ירושלים והעומד בראשה, הנשיא דרור אטרי מביעים כעס על התנהלותה של הנהלת חברת טבע ודואגים לעתידם של עובדיה וספקיה העסקים הקטנים והבינוניים בישראל המעניקים היום שירותים לחברה.

חברת טבע נתונה במשבר מתמשך מזה זמן. כארגון המייצג את קהל המעסיקים, החברות, והארגונים הכלכליים הגדולים אנו מודעים לעובדה שלעתים על הנהלה אחראית החפצה לחלץ את הארגון מהבוץ יש צורך בצעדים כואבים, חיתוך בבשר החי מקרב עובדי החברה. עסק שנקלע לקשיים ולעתים אף לקריסה כלכלית זה לא דבר נעים. רבים מחברינו מתמודדים עם אתגרים לא פשוטים. אך המצב אליו נקלעו הינו בתום לב, ואנו עומדים עמידה איתנה לצד חברינו.

התנהלות טבע פוגעת במגזר העסקי ובתדמיתו ויוצרת מצב מחפיר שעל כולנו להוקיע. התנהלות זו בסופו של יום מביאה לפגיעה קשה בעובדים שהם עמוד השדרה של העסק ואנו רואים בהם חלק מהמשפחה העסקית הישראלית.

טבע נהנו מסיוע חסר תקדים. לו היו חברינו בעלי העסקים הקטנים והבינוניים נהנים מעשירית האחוז מהסיוע לו זכתה טבע ברבות השנים מצבם היה משופר לאין שיעור.

לא זאת בלבד. לאחר שזכתה בסיוע אדיר של 22 מיליארד שקלים, התנהלה החברה באופן כושל על ידי מנהליה ואלה בוחרים לפגוע ברגל גסה בציבור העובדים. עובדים הם נכס שיש לשמרו. פעולות ההנהלה פוגעות גם באמון רשויות המדינה שניאותו לסייע לה פעם אחר פעם.

עם המעמד המיוחד באה האחריות. אחריות למדינה, אחריות לעובדים השותפים לעשייה שהעשירה ברבות השנים את קופתה של החברה.

לא פחות חשוב מכך, לחברה בסדר גודל כה אדיר אחריות גם כלפי עסקים קטנים ובינוניים, אשר מטבע הדברים קשורים בקשרי עבודה עמה (ספקים, נותני שירותים, קבלנים מתחומים שונים וכד’). הם המעגל השני והשלישי שייפגע מפעולה דרסטית שכזאת.

הדרך שבה נוקטת הנהלת החברה המרוקנת במידה רבה את מעמדה המיוחד של החברה על אדמת ישראל מתוכן איננה מקובלת על לשכת המסחר ואנו מגנים אותה מכל וכל.

נשיא לשכת המסחר דרור אטרי: "אני מודע לתהליך הכואב הכרוך בהצלתה של חברה בסדר גודל כמו זה של טבע, אבל הדרך בה בחרו ראשי החברה להתמודד עם המשבר היא מחפירה ובלתי ראויה. היא אגרסיבית מדי ולא מביאה לידי ביטוי את העובדה כי לחברה זכויות יתר במשק הישראלי. בין הסיבות העיקריות למשבר – פעילות החברה מעבר לים, על כן תמוהה בעיני העובדה כי דווקא העובדים הישראלים הם אלה שצריכים לשלם את מחיר השיקולים המוטעים של המנהלים.

כנשיא לשכת המסחר אני זועק גם את זעקתם של בעלי העסקים הקטנים והבינוניים- הספקים, נותני השירותים, חברות הלוויין של הענק טבע, שגם הם נפגעים פגיעה קשה בנוסף לעובדי החברה שהם כמובן מעגל הנפגעים הראשון.

אני קורא לראשי החברה, לאנשי האוצר, לנציגי ההסתדרות ולראשי משרד הכלכלה הממונים על הטיפול במשבר, לשבת על המדוכה, להפוך כל אבן ולמצוא פתרונות אחרים, אנושיים והוגנים יותר, לפתרון המשבר אליה נקלעה החברה החשובה. בניגוד למה שניתן היה אולי לצפות, הלשכה בראשותי תומכת בהשבתת המשק ביום א’ כהות הזדהות עם העובדים וחבריי בעלי העסקים. ’

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר

 

מדורים