חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

הידעתם - הלשון של הכלב מדברת בעד עצמה

 

הכלב הוא אולי חברו הטוב של האדם, אבל התקשורת בין שני הצדדים עדיין מתבססת על כמה סימנים מרכזיים, לפחות עד שמישהו ילמד את הכלב לדבר עברית.

 

הכלב הוא אולי חברו הטוב של האדם, אבל התקשורת בין שני הצדדים עדיין מתבססת על כמה סימנים מרכזיים, לפחות עד שמישהו ילמד את הכלב לדבר עברית. בינתיים אנחנו צריכים למצוא דרכים יצירתיות להבין מה הכלב רוצה להגיד לנו, והלשון שלו עוזרת לנו לא פעם.

 צבע הלשון ומצבו הבריאותי של הכלב

הלשון של הכלב אמורה להיות ורודה, לפחות אם הכל תקין והכלב שלכם בריא. יש סוגים מאוד מסוימים של כלבים עם צבע לשון שונה אבל ורוד הוא הצבע הנפוץ ביותר. אם הלשון של הכלב שלכם בהירה מדי, ואפילו לבנה, זה עשוי לאותת לכם על בעיה כלשהי, בעיקר בעיות הקשורות לחולשה. ייתכן שהתזונה שלו לקויה ושתצטרכו לרכוש מזון לכלבים ברמה גבוהה יותר. בעיות בעיכול, בלחץ הדם או מחסור בדם, כל אלה יכולים להסביר את הלשון הבהירה. לשון אדומה תעיד על חום או בעיה חמורה יותר כמו סכרת או פגיעה בכליות, בעוד סגול מאותת על בעיות בכלי הדם, הלב או הכבד. אלו הן רק דוגמאות, כמובן, וכולן מעבירות מסר אחד עיקרי: אם הלשון של הכלב מחליפה את צבעה מוורוד, כדאי שתמהרו לבדוק מה גרם לשינוי הזה.

 עם הלשון בחוץ

סביר להניח שאתם מכירים את הביטוי "עם הלשון בחוץ", והשימוש שלו די מדבר בעד עצמו. כשאנחנו מגיעים עם הלשון בחוץ אנחנו כנראה עובדים קשה מאוד, אפילו קשה מדי. בכל הקשור לכלב שלנו, הלשון יוצאת החוצה כשחם לו קצת יותר מדי, וכשהוא מנסה לקרר את עצמו. אם הכלב לא מתרוצץ אבל הלשון עדיין בחוץ, זה בהחלט עשוי לאותת לכם שחם לו מאוד. שימו לפניו קערת מים, עזרו לו להתקרר עד כמה שתוכלו.

 גם למבנה הלשון יש משמעות

אם הלשון של הכלב נעשתה תפוחה לאחרונה, זה עשוי לאותת לכם על חולשה בשיניים, בעוד לשון דקה מדי תעיד של היעדרם של נוזלים או על מחסור בדם. המצבים הללו בהחלט מדאיגים, ובהחלט ראויים לתשומת לב ולבדיקת הווטרינר שלכם. בנוסף, אם הלשון רועדת מומלץ לבדוק את מצב הטחול, ואם היא מוארכת יש סיכוי שהוא סובל מחום גבוה.

 חום ואהבה

כפי שאתם בוודאי מבינים, הלשון של הכלב יכולה לסמן על בעיות רפואיות שונות גם בזכות שינויי הצבע וגם בזכות הצורה. עם זאת, יש לה גם משמעות חיובית במקרים רבים. כשהכלב שלכם מלקק אתכם, בעיקר את הפנים שלכם, זו הדרך העדינה (והרטובה) שלו להביע חיבה ואהבה. אז הלשון היא לא רק אמצעי נוח עבורכם לגלות מתי הכלב לא במיטבו. היא גם הדרך שלו להגיד לכם שהוא אוהב, אז שווה לשים לב ללשון שלו ולהביע דאגה גם בכיוון ההפוך.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר

 

מדורים