חיפוש
 
לדף הבית >>     גוף ונפש >>

האם יש טעם לספור קלוריות?

 

במקום לספור קלוריות אני ממליצה להתמקד בהרגלי אכילה נכונה. הרגלים נכונים יבטיחו שהערך הקלורי היומי שלכם יהיה מאוזן על פי הצרכים שלכם.  

 

העיסוק האובססיבי בקלוריות מתסכל. מי יודע כמה קלוריות הוא באמת אוכל? למה זה חשוב? כמה קלוריות דרושות לגוף? האם ביום "פעיל" צריך יותר?

הידיעה כמה קלוריות אדם צורך ביום זה מחייבת חישוב קפדני לגבי כמות מזון הנאכלת והרכב המזון. כמה מאתנו מוכנים לחיות כל חייהם תחת חישוב קפדני מסוג זה? 

אנשים רבים היודעים לדקלם כמה קלוריות יש בכל מה שהם אוכלים עדיין סובלים מעודף משקל, מה שמוכיח שכנראה שידע זה לא ממש משפר את הרגלי האכילה שלהם.

 

להתאים את התפריט

במקום לספור קלוריות אני ממליצה להתמקד בהרגלי אכילה נכונה. הרגלים נכונים יבטיחו שהערך הקלורי היומי שלכם יהיה מאוזן על פי הצרכים שלכם.

להלן הנחיות בסיסיות לתפריט מאוזן המתאים למרבית האנשים בגילאי 30+ , כמובן שיש להתאים את התפריט לכל אחד באופן אישי בהתאם למין, מצב הבריאות, אורח חיים, מטרה (ירידה/עליה/שמירה על המשקל).

•           ירקות - לפחות 5 ירקות מ 5 סוגים שונים

•           פירות - בממוצע 2-3 מנות פרי

•           לחם ודגן - כ 5-6 מנות ביום, רצוי לפרוס על פני היום בכדי לשפר את תחושת השובע

•           בשר דל שומן - מנת עוף/הודו/דג/תחליף בשר - פעם ביום

•           חלבון - כ 3-4 מנות. דוגמא למנה - 2 כפות גבינה 5%, 30 גר’ גבינה בולגרית 5%

•           מוצרי חלב - 2 מנות, כגון: כוס חלב 1% , יוגורט דל שומן

•           שמן 3-4 מנות -כפית שמן מכל סוג, כף טחינה

•           שתייה - 10-12 כוסות ביום.

כיצד תדעו אם אתם אוכלים יותר/מעט מידי?  לא על פי מחשבונים אלא על פי משקל הגוף שלכם. מחשבון המשוכלל זה לא מתייחס רק להוצאה והכנסה קלורית כמו בחישוב מתמטי פשוט אלא כולל בתוכו עוד נתונים שמחשבים אחרים לא יכולים לקחת בחשבון לדוגמא- תורשה, מתח ולחץ, שעות שינה, מצב הורמונאלי, היסטוריה בירידה במשקל.

למרות שאכילה הינה אחד הדברים הראשונים שהאדם עושה, אכילה נכונה אינה דבר פשוט. אם אינכם בטוחים שאתם אוכלים נכון ובריא, או אם אינכם מבינים מדוע אתם לא מצליחים לרדת/לעלות במשקל, אתם מוזמנים לפנות לייעוץ לאנשי המקצוע ברשת - דיאטנים.

הכותבת הינה דיאטנית קלינית, מנהלת תחום תזונה והרזייה

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר

 

מדורים