חיפוש
 
לדף הבית >>     תרבות ופנאי >>

פסטיבל דוקו מודיעין יוצא לדרך

 

סוף שבוע של סרטים דוקומנטריים עטורי פרסים יתקיים בעוד כשבועיים בפעם הראשונה במודיעין מכבים רעות.

 

סוף שבוע של סרטים דוקומנטריים עטורי פרסים יתקיים בעוד כשבועיים בפעם הראשונה במודיעין מכבים רעות. במסגרת סוף השבוע, שיתקיים בין התאריכים 31/1-2/2, יוצגו ברחבי העיר 12 סרטים דוקומנטריים תחת הכותרת 'פסטיבל דוקו מודיעין 2013'.

את האירוע מארגנים אגף תרבות ואירועים בעיריית מודיעין מכבים רעות והיכל התרבות העירוני בשיתוף עם פורום היוצרים הדוקומנטריים בישראל, הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה, וכן מועצת הקולנוע הפועלת תחת משרד התרבות והספורט.

במסגרת סוף השבוע יוצגו מגוון רחב של סרטים דוקומנטריים איכותיים שנוצרו בישראל בשנים האחרונות, כאשר רק אחד מהם, 'אומנות בזבל' העוסק בתחום איכות הסביבה וזכה להצלחה גדולה בעולם, הוא סרט זר.

את פסטיבל הדוקו יפתח באירוע חגיגי הסרט "הדירה" שזכה להצלחה גדולה בישראל ומספר את סיפורם של שני נכדים המגיעים לפנות את דירתם של סבם וסבתם לאחר פטירתם, ומגלים את ההיסטוריה המשפחתית ודרכה את ההיסטוריה הלאומית של מדינת ישראל.

כרטיסים לסרטים ניתן לרכוש באמצעות קופות היכל התרבות ובאתר ההיכל באינטרנט במכירה מוקדמת של 20 שקלים וביום הסרט עצמו במחיר של 30 שקלים. הסרטים יוקרנו באווירה מיוחדת במקומות שונים בעיר ובהם 'אולם עינן' בקניון עזריאלי, מועדון הנוער 'הגג האדום', מועדון הגמלאים 'מפגש' ופאב 'יקותיאלי' במכבים. בפאב יוצג הסרט "פיינגל סטייג'" המספר את סיפור יצירותיו של המוסיקאי המוכשר אסף אבידן ולהקתו 'המוג'וז'. הסרט יוקרן בפאב באווירה צעירה כאשר מחיר הכניסה כולל בירה חינם לצופים.

את הפסטיבל ינעל במוצאי שבת הסרט התיעודי "חמש מצלמות שבורות" שרשם לאחרונה הישג לקולנוע הישראלי, לאחר שנבחר ע"י האקדמיה האמריקנית לקולנוע וטלוויזיה להיות אחד מחמשת המועמדים הסופיים בטקס האוסקר בקטגוריית הסרט הדוקומנטרי הטוב של השנה.

מתוך רשימה זו ייבחרו בהמשך חמשת המועמדים הסופיים לתחרות. הסרט מספר על מאבקם של תושבי הכפר בילעין הסמוך למודיעין, נגד גדר ההפרדה.

בסיום ההקרנה של כל אחד מהסרטים יתקיים רב-שיח של הקהל יחד עם יוצר הסרט, במפגש מרתק על תהליך היצירה והשאלות העולות סביב כל סרט. יו"ר פורום היוצרים הדוקומנטריים, אורי רוזנווקס: "אנחנו שמחים להגיע ולהתארח בפעם הראשונה במודיעין ומזמינים את כל תושבי העיר לבוא ולהגנות מסוף שבוע של קולנוע דוקומנטרי איכותי. בעיר יוצגו מיטב סרטי התעודה שהופקו בארץ וזכו לפרסים רבים.

לאחר כל סרט יתקיים מפגש עם האנשים מאחורי המצלמה, יוצרי התעודה המובילים בישראל. לסרטים תיעודיים יש חשיבות עצומה עבור החברה שלנו כי הם מנסים לשקף את מציאות חיינו על אמת; לדבר על המכאובים, התקוות והחלומות של כולנו. כיוצרי תעודה החברים בפורום אנו רואים חשיבות גדולה בהגעה לכל מקום בכדי להציג סרטים, לקיים שיח ולהוות אלטרנטיבה למסך הטלוויזיה".

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים