חיפוש
 
לדף הבית >>     >>

מזונות - כמה מגיע לי

 

דניאלה: הגרוש שלי לא משלם לי מזונות בתואנות שונות, אבל בגלל שכרי היחסית ממוצע, אין לי זכאות למזונות דרכם. אולי היה עלי להסתפק...

 

דניאלה: הגרוש שלי לא משלם לי מזונות בתואנות שונות, אבל בגלל שכרי היחסית ממוצע, אין לי זכאות למזונות דרכם. אולי היה עלי להסתפק בחצי משרה וכך אקדיש יותר לילדים וגם תואילו לתת לילדים קיצבת מזונות. שאלתי:מדוע ומה התקרה לשכר שמאפשרת קבלת מזונות.

תשובת המוסד לביטוח לאומי

 דניאלה שלום,

תודה על פנייתך באמצעות אתר mcity. אנו מתנצלים על העיכוב במתן תשובתנו, שנבע מסיבות טכניות שאינן תלויות בנו.

משאלתך לא ברור מהו גובה דמי המזונות שנפסקו בפסק הדין, כמה ילדים יש לך ומהו השכר (ברוטו) אשר הנך משתכרת. מטרתו של חוק מזונות הוא לסייע במימוש פסק דין מזונות לזוכה ללא הכנסות כלל או שהכנסותיה נמוכות.

בהנחה שהנך אם ל-2 ילדים לפחות, תהיי זכאית לממש את פסק דין המזונות שברשותך דרך המוסד לביטוח לאומי כל עוד הכנסתך הינה פחותה מ- 6,100 ₪. גובה התשלום בפועל יקבע ע"י פקיד תביעות מזונות בהתאם לגובה הכנסתך (ברוטו), לגובה פסק הדין ולתשלומים אשר ישלם החייב.

ככלל, כל עוד שהחייב אינו משלם את דמי המזונות לביטוח הלאומי תהיי זכאית לחלק מסוים מפסק הדין ואת ההפרש תוכלי לגבות באופן עצמאי או באמצעות שירותי ההוצאה לפועל. במידה שנצליח לגבות מהחייב את מלוא המזונות שנפסקו , תקבלי את מלוא פסק הדין לו הנך זכאית בהתאמה.

כדי לברר את עניינך באופן פרטני ומעמיק יותר, אנו מזמינים אותך לפנות לסניפנו בקבלת קהל, במייל- pniot_rm@nioi.gov.ildir=LTR>pniot_rm@nioi.gov.il dir=RTL> או במוקד הטלפוני בטל- 6050*.

בברכה

המוסד לביטוח לאומי

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר

 

מדורים