חיפוש
 
לדף הבית >>     גוף ונפש >>

הצורך הקיומי להיות שייך // אימון אישי

 

הכסף, התברר ליעל במהלך האימונים, היה אמצעי לבטא אהבה,תשומת לב והערכה לקרוביה . הצורך להיות שייכת ואהובה היה חזק וקיומי עבורה וביטא את הרגליה והתייחסותה לכסף.

 

אדם אימפולסיבי הוא אדם חם ופעלתן שפועל מתוך דחפים, הוא חסר מנוחה ונתון למצבי רוח, יש לו כושר ביטוי מצוין בע"פ אך מתקשה להכיל רגשות, מתפרץ בשעת כעס, לרוב הוא דרמטי, מתלהב עם חוסר יכולת לדחות סיפוקים.

יעל, בחורה רווקה ומלאה ובתחילת שנות הארבעים הגיעה אלי ובפיה בקשה: "אני רוצה לקנות דירה אך אני לא מצליחה לחסוך כסף."

בבירור קצר הסתבר שמשכורתה של יעל גבוהה יחסית וללא הוצאות מחיה, שכן היא גרה עם אימה. יעל גם סיפרה על חוסר ביטחון בשל משקלה העודף וזוגיות שחסרה לה, הוסיפה בכאב. באבחון הגרפולוגי שערכתי התברר שיעל הינה בעלת אישיות אימפולסיבית.

יעל הסבירה: "כשאני קונה או אוכלת אני פועלת מתוך דחף וללא שליטה". יעל הרבתה לאכול במסעדות, רכשה כרטיסי מזל במאות שקלים וקנתה בגדים ומתנות ללא הבחנה. זה הסביר את הוצאותיה הגבוהות, משקלה העודף וחוסר האונים שחשה .

אני ידעתי שלאדם בעל אישיות אימפולסיבית יש דחף שמבטא חולשה פנימית ולא רגש וניתן לעבד אותו ולשלוט בו ע"י אימון . הכסף, התברר ליעל במהלך האימונים, היה אמצעי לבטא אהבה,תשומת לב והערכה לקרוביה . הצורך להיות שייכת ואהובה היה חזק וקיומי עבורה וביטא את הרגליה והתייחסותה לכסף..

בתחילה התקשתה להשלים עם הגילוי, הפחד שתאבד את הכוח שהכסף אפשר לה היה מוחשי, אך בהמשך האימונים ובהדרגה הצליחה להשתלט על דחפיה. נדרשו שבועות ואף חודשים לשנות את הרגליה אך לבסוף הצליחה לחסוך ולרכוש דירה עם סיוע של משפחתה, היא ירדה במשקל, והביטחון העצמי שב אליה.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים