חיפוש
 
לדף הבית >>     גוף ונפש >>

תהליך ההתפתחות בחיינו

 

יש בתוכנו מחזוריות מעגלית של אירועים שהחיים מביאים באופן מדויק לכל אחד מאיתנו ומאפשרים בדרך זו את ההתפתחות המדויקת הספציפית של כל אחד מאיתנו . אם לא ניבהל מאירועים אלה, הרי שנצא נשכרים ומתפתחים באופן תקין וזורם.

 

התהליך ההתפתחותי הוא תהליך השואף להיות מהול  בחיינו ובתוכנו , הוא זה שמנהל אותנו. אם נהיה קשובים ומודעים אליו ,נחייה בשלווה והרמוניה מול מצבים שונים ומשתנים  המגיעים לחיינו. מטרתם של המצבים המשתנים בחיינו הוא להחיות כל תא בגופנו ובנפשנו, ותוך כדי כך לשחרר כבלים הכובלים אותנו....קוראת לזה במילה אחת:  אהבה (חיבור לחיים) J

"כבר תקופה ארוכה שאיבדתי עניין בהרבה דברים המתרחשים בחיי, הילדים שגדלו נראים לי כנצלנים, מאשימים ולעולם לא מתבגרים, הזוגיות עם בעלי כבר זמן רב משעממת אותי ורק בזכות אירועים משפחתיים אני שומעת ורואה אותו, בבית מתקיימת בדידות גדולה, דיכאון ועייפות למולם של הצרכים הביתיים (ניקיונות, בישולים, כביסות וכו’) ביומיום מוצאת עצמי בריקנות ודיכאון ההולכים וגדלים....אלה החיים?"

כשמתעוררות שאלות בתוכנו, הן אלה המעידות על תהליך ההתפתחות הרוצה לפרוץ.... תאהבו אותן ואח"כ התעמקו בהן....הן אלה שיובילו אתכם במדרגות הקסומות של החיים ומטרתן לפתוח בתוכנו עוד ועוד ערוצי פוטנציאל גלום לפעולה מתוך חיבור פנימי לעצמה הנמצאת בכל אחד מאיתנו.

יש בתוכנו מחזוריות מעגלית של אירועים  שהחיים מביאים באופן מדויק לכל אחד מאיתנו ומאפשרים בדרך זו את ההתפתחות המדויקת הספציפית של כל אחד מאיתנו . אם לא ניבהל מאירועים אלה, הרי שנצא נשכרים ומתפתחים באופן תקין וזורם.

כאשר נחוש  שמעגל חיים נסגר בתוכנו, נרגיש התכנסות, בדידות, ריקנות, דכדוך, חוסר עניין בנעשה מחוץ לנו ורובנו ניגש להלקאה עצמית: אני דוחה ,איך אני נראה,  אינני שווה, לא אוהבים אותי,  אינני חיוני... או במצב הפוך נמצא אנשים הפועלים כרובוטים מול החיים מבלי להיות קשובים  ורגישים לתהליך ההתפתחותי בתוכם ובכך הופכים גם אלה וגם אלה לממורמרים ,כועסים, חסרי אונים וחלשים....  תחושה של ניתוק מנקודות חיים רבות.

האדם המודע יידע שעכשיו (כשחייו קשים לו מאוד) מתחילה אוטוטו צמיחה מחודשת/חדשה ויישאר רגוע מול הירידה...

הוא ישאל עצמו: מה חסר לי היום? במה כדאי שאתמקד ואשקיע  כדי לשפר דבר מה בחיי? מה ייעשה לי טוב אם יהיה/והיה  קיים ? ויתמקד במשהו אחד...ויתחיל בו...

(לרוב במצב של קושי גדול שכזה קשה להתרומם לבד, כדאי להיעזר בבעל מקצוע כדי להביא בהירות לחיים ובכך   ולהתרכז "בעיקר".

 בהמשך הדרך ההתפתחותית הדברים נפתרים בשל זרעים (מחשבות) חדשים נזרעים והם היוצרים מציאות חדשה תואמת ומתאימה...בכך אנו מתפתחים ונכנסים לעוד מעגלים שלא היינו בהם קודם לכן....(החיים מרתקים ).

  

השלב הבא :

  1. התחלה חדשה הבאה מרעיון חדש שמתאים לאותו האדם ומלכד בתוכו את התפתחות חלק נוסף מהפוטנציאל המלא שלו. (כאן הוא מגבש בתוכו את כל החוסרים בחייו ומתחיל במשהו אחד במטרה לפתור אותו).

למשל אישה שלקחה תרופות להורדת דיכאון ובכך שיבשה את בריאותה הפיזית, התחילה להשמין וגופה נעשה לא גמיש, כואב ומסורבל, תפקודה המלא הצטמצם....יכולה להחליט שזו הזדמנות להתחיל בפעילות גופנית + אכילה נכונה על מנת לאפשר לגוף התנהלות קלה תוך פינוי הפסולת באופן מהיר וקל....לאט לאט אישה זו תביא חיוניות לגופה ובכך גם לנפשה ותוכל בעזרת הרופא שלה להפחית ולשנות את מינון תרופותיה....ולהתחבר למנגנון הבריאות הטבעי הנמצא בה.

בתהליך שהחלה יתחילו קשיים, חוסר בהירות ונטייה להפסיק מהסיבה שזה תחילתו של תהליך חדש שיש לשמרו בקפידה ולדעת להתגבר על המכשולים המנסים להחליש אותה מולו. בכל זאת הגוף והמחשבות היו ונמצאו במקום אחר. ועכשיו זו השתנות (התפתחות). אם ניקח את אותה אישה, יהיה לה קל להישבר מול התוכנית החדשה ולכן חשוב להיות בתוכנית המדרבנת תמיכה לאורך זמן לשם הטמעת התהליך.

  1. לאפשר במקום החדש התרחבות ופעילות נרחבת, כדי להטמיע את המהלך החדש בתוך החיים ולפעול מתוכו. למשל אישה שהחלה באכילה נכונה, תעשה מתכונים טעימים וטובים ובכך תקרב את משפחתה לשולחן תפריטה באהבה ובחיבוק ותרגיש את האהבה מתוכם אליה (חיבור מתוך עוצמה). או לסירוגין גבר שהחל לחזק גופו בספורט כמו הליכה או נסיעה על אופניים, יציע ויתכנן טיול משפחתי או זוגי רגלי או רכוב על אופניים....ובכך ירחיב את החיבור האנושי הרגשי  שבו ויגבש את משפחתו, ירחיב את לבבות כולם מתוך חיבור פנימי של עוצמה.

 

  1. המקום ההתפתחותי הזה מקבל מימד יציב וחזק יותר של תפקוד מלא מתוך פוטנציאל מתפתח וחזק מול החיים ומניב תוצאות של חיבור אנושי. מתחיל להרגיש את האנשים היקרים לו ממקום של חוזק ועוצמה פנימית, קוראת לזה מנהיג מתוך דוגמא אישית. נוכחות מלאה ונהדרת הממגנטת את ליבם של הסובבים אותו.
  2. במקום הזה האדם מחובר לנפשו, נשמתו וגופו ורואה את יופי החיים ממקום יוצר ויצירתי ויודע להודות על הקיים בחייו ונהנה מהם....
  3. המקום הזה מייצג הרמוניה ויציבות ומכיל זרימה שקטה וטובה בין ניגודים וקטבים פנימיים שבאים לטובתו כדי לייצר עוד ועוד לאינסוף.....כאן יש התרפקות ונוסטלגיה לעומת יצירתיות של חידוש.....
  4. לדעת שכאן נסגר מעגל נוסף כדי להמשיך למעגל הבא....

ושוב התחושה היא סגירות, צמצום, והתגלות של חוסר מסוים שאיתו נעשה עבודה....מתי שנחליט שנחנו מספיק....לא נקרא לזה דיכאון ונרוץ לקחת כדורים שירחיקו אותנו מקו הבריאות, הצלילות והבהירות

במאמר הזה  הנני מתייחסת ל-3 ערוצי תפעול פנימיים שרצוי שנהיה פתוחים וקשובים אליהם:

  

קבוע, יזמות,   משתנות

הקבועים: מה חשוב שיהיה קבוע בחיינו? (זוגיות, משפחה, קרבה לילדים, הורות, עבודה, לימודים..או כל דבר אחר שתבחרו)

יזמות :  מה חשוב שניזום על מנת שנהווה דוגמא אישית (במה אנו טובים(מוכשרים בכך) ויכולים להשפיע לטוב על אחרים מתוך פעולה הבאה  מעוצמה פנימית חזקה?)

השתנות:   איזה דרך חדשה תשנה את איכות חיי? (שלא תפגע אלא תכבד את ה"קבוע").

אל תשכחו לעולם שכל קושי המגיע לחיינו בא לפתח אותנו,

אל תתנגדו לו, נסו להבין לאן והיכן אתם מתפתחים דרכו, והודו לו J

  

באהבה רבה דליה אלעזר   מטפלת בעזרת תדרי אנרגיה "אהבה רבה".

050-7577096

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים