חיפוש
 
לדף הבית >>     גוף ונפש >>

הרומן שלי עם שואב האבק

 

אני אפתח את הפוסט הזה שני וידויים: הרשומה הזאת תהיה בורגנית ומפונקת ועוד וידוי- אחד הדברים שאני הכי שונאת לעשות זה לנקות. מכיוון שזה גם אחד מהמאפיינים הבולטים של חג הפסח נולדה הרשומה הזאת בנסיבות שלהלן.

 

זה לא רק שאני לא אוהבת לנקות, בדרך כלל גם ממש אין לי זמן לנקות, נוסיף לכך את העובדה שהשותף שלי לחיים לוקה באותם תסמינים ואת העובדה שהבית מתמלא כל סוף שבוע בילדים שהתבגרו ובאים לבקר ושני כלבים שדרים כאן באורח קבע- והנה אמרתי הכול ואין צורך להוסיף.

כך נולד הרומן שלי עם שואב האבק הרובוטי. פרגנתי לי מתנה מפנקת עם הנחות מרחיקות לכת של ’חבר’ (כי הגיע הזמן שגם ארוויח משהו מזה שיש לי בת בקבע). תוך יומיים פענחתי את כל הוראות ההפעלה וכבר שגרת חיי השתנתה לבלי היכר. אני קמה לי בבוקר, שותה את הקפה, קוראת את העיתון. בזוית עיני אני רואה אותו יושב שם בשקט וממתין ליום פקודה. החיוך כבר מתפשט בפני.

מרימה את הכיסאות ומסלקת את השטיח, הכלבים לחצר והופה- לוחצת על הכפתור, השואב הרובוטי מתחיל לעבוד ואני כבר במקלחת ובהתארגנות לתזוזה לרקע צלילו הערב בזמזום בלתי נלאה. כשאני מסיימת, הרצפה ללא שערה מיותרת של כלב, ללא רגב אדמה מהגינה ואני אסירת תודה וכבר הוגה במוחי שמות חיבה שיבטאו את רגשותיי ההולכים ומעמיקים כלפיו. דבר נפלא במיוחד בכל העניין הוא העדר ייסורי המצפון המלווים את העובדה שמישהו אחר מנקה את הבית שלי במקומי.

אין לו ימי חופש ואינני נדרשת לשמח אותו בחג, להפך- גם בחג אני מעבידה אותו, הולכת לי לנוח ויודעת שאין לו טינה סמויה בליבו עלי. הוא גם לא מדחיק כעסים בקשר לתשלום שהוא אינו מקבל על עבודתו, אין לו ציפיות ממני ולכן גם לעולם מתאכזב ממני. הוא אמין ואין לי רגשי אשמה על כך שאינני בוטחת בו, הוא לא עושה הפסקות קפה ולא משוחח בטלפון על חשבון זמן העבודה שלו. לא צריכים לשלם לו טיפים ולא צריך לשלם לו נסיעות. התשלום בוצע מראש ומאותו רגע הוא כבר לא רלוונטי בקשר ביננו וכשמצב הלכלוך אקוטי אני מתכנתת אותו למצב של ניקיון יסודי ויודעת שכך יהיה.

אני לא צריכה לשחרר אותו מעבדות בשנה השביעית ולתת לו פיצויים נאותים. אין לו רגשי נחיתות על עבודתו הפשוטה והוא אפילו זוכה להערצתי בשל חוכמתו ותחכומו שהם מעל ומעבר לבינתי. זה חוקי להעביד אותו, אין צורך בביטוח לאומי ודמי הבראה ואין צורך להתמודד עם בעיות מוסריות על העסקת עובד קבלן. הוא לא עושה לי נזקים, לא שובר לי שום דבר בטעות( ואחר כך מחביא או מעלים את הראיות) ואינני צריכה להתחבט אם להתעמת איתו או לוותר מראש.

מהר מאד הוא התחבב גם על הכלבים שראו בו בתחילה מסתנן בלתי חוקי, אך זיהו מהר יותר מכולנו שהוא לא מזיק, לא מאיים ובדרכו הנעימה אפילו מאפשר להם מרחב מחיה נקי ונעים בתוך הבית. בקיצור, שואב האבק הרובוטי נולד כדי להכשיר את השרץ ולהעניק לאדם חרות אמיתית (מעבדות ומייסורי מצפון) ולכן מצאתי אותו מושלם כמתנה אידיאלית לעצמי בחג הפסח שחלף. ועל זה נאמר: "וְשָׂמַחְתָּ לִפְנֵי יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, אַתָּה וּבִנְךָ וּבִתֶּךָ וְעַבְדְּךָ וַאֲמָתֶךָ"

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים