חיפוש
 
לדף הבית >>     גוף ונפש >>

מדורות ל”ג בעומר // דליה אלעזר

 

מיום ה- 33 לעומר (מיום חגיגת ל"ג בעומר) עד חג השבועות, חג מתן תורה, נכנס אור היקום המבורך למערכת התיקון שלנו. בזמן זה האור המיוחד הזה נספג לתוכנו בברכה גדולה של אהבה.

 

מאז ומתמיד ובכל הזמנים היו שימושים נרחבים למדורות האש בכל העולם, דרכן היו שולחים מסרים והודעות. המדורות היו מודלקות בצורות שונות ולכל צורה היה מסר מיוחד, ובמקומות מסוימים אור המדורה היה מצביע על התחלת משימה ואף על ניצחון או תבוסה, בעצם המדורות שימשו ככלי תקשורת מבטיח. (לא היו טלפונים ובטח לא פלאפונים).

אש המדורות שימשה גם להכנת מזון, לחגיגות ולשמחות, סביבה רקדו, שרו התחבקו וישבו עד אור הבוקר באירועים שונים. תמיד שימשו המדורות לליכוד ומרכוז אנושי בחום אהבה מיוחד.

אור מדורת ל"ג בעומר מסמל את יום פטירתו של רבי שמעון בר יוחאי, היום בו נסתיימה "בכוח" מסירת חוכמת הקבלה לעולם.

רבי שמעון בר יוחאי כתב את ספר הזוהר בתוך מערה בזמן נפילתנו לגלות (לחושך), בזמן שהיהודים הופרדו ונקרעו זה מזה ונפלו לחושך גדול.

בזמן כתיבתו את ספר הזוהר יצר רבי שמעון בר יוחאי קשר עם כוחות רוחניים גבוהים ודרכם האיר את הנכתב באור מתקן, אור ריפוי.  האור הזה נקרא בשפת הקבלה: "האור המחזיר למוטב".

מטרתו של אור זה לאפשר התקשרות אנושית מתוך רגישות ואהבה איש לרעהו, ודרך הקשר האנושי החם מתגלה האור המרפא, האור המחזיר למוטב.

מיום ה- 33 לעומר (מיום חגיגת ל"ג בעומר) עד חג השבועות, חג מתן תורה, נכנס אור היקום המבורך למערכת התיקון שלנו.  בזמן זה האור המיוחד הזה נספג לתוכנו בברכה גדולה של אהבה.

בל"ג בעומר אנו חוגגים את האור שיוכל להיכנס ולהיספג לתוכנו דרך אור המדורה שמושך עבורנו את האור הרוחני הגבוה ומאפשר שמחה רבה.

הרב לייטמן אומר שיש לנו הזדמנות להיות בטוחים בעתיד בבריאות וחיי משפחה הרמוניים אם נדע להשתמש נכון עם רצונותינו כדי שנוכל ליצור קשר עם האור המחזיר למוטב.

מקובלים מלמדים כיצד להגיע ולכוון נכון את הרצונות שלנו כך שיאפשרו חיבור מהאור הפנימי (הניצוץ שבכל אחד מאיתנו) אל האור העליון, כשנמצא את הקשר עימו, הכול יהיה מובטח.

מהו רצון מקולקל? הרצון המקולקל הוא רצון אגואיסטי הפועל במעשיו כדי להביא לעצמו תועלת בלעדית.

מהו רצון מתוקן? הרצון להיטיב לזולת, לסביבה, להיות גורם השפעה מתוך אהבה וראיית הטוב שבכל מצב.

רק כאשר נהיה ברצון מודע להיות באהבה כלפי הסביבה ולהתעלות על מצבים הדוחים אותנו מכך, מתוך ידיעה שהם אלה המשקפים לנו את הקלקול בתוכנו, נוכל להיתקן עוד ועוד.

עם ישראל חייב לממש את הקרבה האנושית הזו כדי למשוך לעצמו את האור הגנוז ובכך יוכל לראות ולזהות את היופי והאור בתוכו ובכל אחד בסביבתו, דרך זה לקרבו אליו באהבה רבה ולממש את הציווי החשוב בתורה: "ואהבת לרעך כמוך".

בכל אחד מאיתנו קיים כוח ריפוי מיוחד, "כוח רבי שמעון בר יוחאי", כוח זה מתגלה לאדם בזמן קריאתו את ספר הזוהר, כשמתגלה אותו הכוח אפשר להתחיל לעבוד איתו. הכוחות הללו כאשר הם מתמזגים ביחד (כמו מספר אנשים סביב המדורה בל"ג בעומר, או בקריאה משותפת תחת שיעור קבלי), מביאים לתיקונים פנימיים.

הרב לייטמן אומר שיש לנו הזדמנות להיות בטוחים בעתיד בבריאות וחיי משפחה אם נדע להשתמש נכון באור המיוחד כדי שניצור קשר עם האור המחזיר למוטב. מקובלים מלמדים כיצד להגיע ולכוון נכון את הרצונות שלנו כך שיאפשרו חיבור מהאור הפנימי (הניצוץ שבכל אחד מאיתנו) לאור העליון, כשנמצא את הקשר עימו, הכול יהיה מובטח. 

חג מתן תורה (חג השבועות, חג הביכורים) מסמל את "גמר תיקון הנשמה", ובכך מתקבל האור כמתנת ביכורים (שפע).

כל עוד אנו חיים, יש לנו עבודת תיקון שתמיד תמיד מתמקדת ביחסים שבין אדם לרעהו. (כל מערכות היחסים המוכרות לנו), כך שכאשר נחווה סבל, כעס, שנאה, קנאה, דחייה והתמרדות, זה על מנת שנדע בוודאות: יש לנו משימת תיקון בתוכנו, וזה המכעיס אותנו ומוציא אותנו מאיזון בסה"כ משקף את הקלקול בתוכנו, ולהודות.

מאחלת לכולנו חג שמח,  שנעלה מדורה מלאת אש ואהבה,  נתחבק ונשמח ונודה שתמיד ניתנת בנו הזדמנות לכוון חיינו לשמחה ובריאותJ

 

באהבה רבה דליה אלעזר- יועצת ומטפלת ע"י תדרי אור "אהבה רבה"

050-7577096

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים