חיפוש
 
לדף הבית >>     גוף ונפש >>

בריאות / דליה אלעזר

 

אנו חיים בעולם מקולקל המשתוקק להבריא....

 

החולי מתבטא היום בצורות רבות :  מחלות שונות ומגוונות המביאות אף  למוות,  תאונות המוציאות מתפקוד, מערכות יחסים אלימות הגורמות למתח ועצבים, לפחד ולחוסר בטחון , דיכאונות בכל דרגותיו באינסוף צורות של מחשבות כוונות ומטרות המנתבים כל אחד מאיתנו מבלי ששמנו לב אליהם, ומשפיעים לרעה על איכות חיינו ומפרים את שלוותנו. הפתרון לכל אלה לא פשוט, אבל אפשרי בהחלט למיטיבי לכתJ

הידיעה בעיתון על דבריו של השופט בדימוס נסים ישעיה (שימו לב לשמו, טמונה  בו אנרגיית ריפוי: להושיע לנס) שאמר: "יש בנות הנהנות מאונס", הביאה אותי לכתוב מאמר זה. אמרה זו מראה על גסות מחשבתית ועיוות האמת , על חולי החברה ועל מקום הזועק להיתקן. באה כדי שתשקף לנו את המצע האגואיסטי שלא מסוגל לרגע לחשוב על רגש האחר,  הנאנסת במקרה זה,  , על הקורבן שהקריבה  למען גבר החושק בה מינית מבלי רצונה, כדי שלא יפטרוה או ינדו אותה, אלימות לשמה.

הנורא מכל: שהוא שופט! איזה צדק ייעשה לציבור אם בתוך מוחו של שופט יש מחשבה שכזו?(היה  דובר ציבורי הנבחר מתוך אוכלוסיה שלמה לשמש לתפקיד זה...).  משפטם של איציק מרדכי והנשיא קצב לשעבר  עדיין מהדהדים  בראשם של רבים מאיתנו,  וכמו כן רבים אחרים שפורסמו וכאלה שלא, כל אלה משקפים בפנינו  את חולי החברה כולה . זה אומר שאנו שותפים מלאים  וחלק  בלתי נפרד למה שקורה ומתהווה בחברתנו  יותר ויותר.  

אם מדברים על חולי החברה בנושא זה, אפשר כבר להבין שהבריאות שלנו איננה תלויה רק בגורמים הפיזיים כמו זיהום האוויר, חומרי ההדברה המרוססים על מוצרי החקלאות השונים, מההורמונים הניתנים לבעלי החיים השונים ומגיעים אלינו דרך אכילתם, על תוספי המזון המתועשים, אלא החולי מגיע  מהחלטות של בני אדם , מעשייה שאיננה מתחשבת בסביבה, והכל מתבטא במערכות היחסים שאנו מנהלים בחיינו עם סביבתנו ועם עצמנו, מהמחשבות ומהרצונות המקולקלים המכוונים ומנתבים אותנו  ומונעים ע"י מערכת האגו שבנו (הרצון לקבל לעצמי בלבד)המתגלמת בתוכנו  היום  במימדים מפלצתיים ומביאה הרס וחורבן על כולנו.

במאמר הנוכחי רוצה להביא אתכם  למקום שיכול לפרוץ דרך בחייו של כל אחד מכם שישתוקק לחיי איזון מתוך בריאות אהבה והרמוניה. הבריאות האידיאלית השלמה בנויה מ- 3 מעגלים זה בתוך זה. מעגל ראשון הפנימי ביותר הוא האדם, האדם וכל תפקודיו הפיזיים (מערכות הגוף ואבריו השונים המרכיבים אותו) , מחשבותיו רגשותיו  ומצבו הנפשי. הוא כולל את מערכת האגו המניעה אותו.  האגו היא מערכת רצון הרוצה לקבל לעצמה בלבד. מה שמניע את מחשבותיו  של האדם הוא איך יקבל תענוג, עונג והנאה לחייו. בתוכו מצויות  דרכים דרכן ינתב את ההנאות הללו לחייו.

ההנאה הגדולה ביותר היא להרגיש יחיד ומיוחד ובכך למשוך את כל תשומת הלב אליו, זה יתבטא בשתלטנות, בהקטנת יכולותיו של האחר, בניצול הזולת לסיפוקיו השונים, בבגידות ושקרים, ויכול להתבטא  גם בחוסר כל אלו ואז יהפוך ויהיה קורבן לאחרים, יהיה "טוב" אליהם על מנת לזכות באהבתם, אישור לזהותו/קבלתו .

לא סתם ישנו הפתגם: "אדם לאדם זאב", או "יצר האדם רע מנעוריו", כלומר אם לא ניתן דעתנו לדרך בה תפקודי האגו באים על סיפוקם, הרי שנתדרדר יותר ויותר. המעגל השני (האמצעי) בנוי מהסביבה האנושית  המקיפה את האדם שבמרכז  ומכילה בתוכה הרבה אנשים שכל אחד מהם מונע ממערכת אגו משלו (הרצון לקבל לעצמו בלבד), היא מנוגדת אינטרסים ולכן מצויה בהתנגשויות רבות ואינסופיות. 

המעגל השלישי, המקיף את שני המעגלים הללו הוא "הטבע", מערכת הבריאה כולה  שיש בה כוח אנרגטי חזק להביא בכל נקודת זמן את המצב המציאותי בחיים לאיזון והרמוניה. אל המערכת הזו משויכים כל הנבראים כולם מכל הדרגות: דומם, צומח חי ומדבר. הדומם הצומח והחי חיים באיזון מתמיד, היחיד שמפר את האיזון כולו ומשפיע על כל הריקבון, החולי ואסונות  הטבע למיניהם הוא "המדבר" = האדם.

מכאן אפשר להבין ש האדם הוא גם המפתח לשיפור האיזון העולמי, על לכל מרכיביו, בכל רובדי החיים  הרבים והמסתעפים. אם האדם יוכל מתוך מודעות עמוקה להיות בתהליך תיקוני עם עצמו, תיקון הרצון האגואיסטי שנטבע בו כבר בעצם  לידתו, הרי שיוכל לאט לאט לשנות ולנתב את רצונותיו לרצונות חדשים ובריאים ולקיים מערכות יחסים מתחשבות המכבדת את  סביבתו.

עליו קודם כל להפנים ולהודות שהוא ייצור אגואיסטי ובשל כך פוגע בסביבתו..ויותר מכך: האנשים הסובבים אותו (מתוך המעגל האמצעי) משקפים לו את שיעוריו. כלומר אף אחד לא באמת נגדו, אלא דרך ההתנגדות שלו הטבעית לאדם מסוים, יוכל לזהות את הקלקול בתוכו הוא, להפנים זאת ולעבוד על הריפוי למען תיקון עצמו.

במצב זה המעגל האחרון שבו יש את כל "הטבע" ושם טמונה היכולת האנרגטית לשמור על איזון, תפעל למענו, לפתע חייו ייהפכו לבריאים יותר מלאים בסיפוק ומאושרים. זה תהליך שילך ויגדל אם נתמיד לחשוב כך ולא נשכח שהכול הם שיעורים עבור כל אחד מאיתנו....ואין אנו  יוצאים מהכלל.

אתן דוגמאות לטבע האגואיסטי המקולקל:

אדם נשוי הבוגד עם אדם נשוי אחר פוגע ב-2 מערכות יחסים מקודשות, זהו רצון אגואיסטי מקולקל. אדם המשקר לאדם אחר כדי לעבור את התמודדותו ביתר קלות, זה אדם עם רצון מקולקל להקל על עצמו ולא מכבד את רצון השני לדעת גם הוא את האמת. מי מאיתנו לא מכיר בוסים המנצלים עובדים רבים בכך שנותנים שכר שאיננו מתגמל את עבודתם הקשה? (למען הכנסותיו הגדולות בשל כך).

ואפילו אדם שלא קשוב לאדם שמולו וחורץ את דעתו מבלי שהצליח להבין אותו עד תם?

לשון הרע הוא דבר חמור ביותר כי הוא מלכלך את זהותו של אדם אחר ובכך "מזכה" את האדם שמלכלך........ ככל שנבין מהי התנהלות נקייה ומכבדת את האחר, הריי שנאפשר לחיינו להיות בהרמוניה ובשמחה. ככל שנבין שהאחר משקף לנו את שיעורינו אנו, הרי נתעסק בתיקון עצמנו ונביא תהילה לסביבה שלמהJ

דוגמאות להשתקפויות שכאלה: אדם המכנה אדם אחר "קמצן" זה דבר המשקף לו את צרות עיינו שלו במשהו. גבר/אישה המאוכזבים מבן/בת זוגם יכולים לזהות שהדבר המאכזב הוא זה שיש להם עצמם לפתח בתוכם. (היא לא מרגשת אותי = אני לא מסוגל לרגש את עצמי, הוא לא מושך אותי, יבטא את אי סיפוקה של האישה מהמראה שלה עצמה, ועוד ועוד לאינסוף).

מאחלת לכולנו שנבין שכל מה שלא טוב בחיינו בא לפתח פוטנציאל גלום בתוכנו, לדעת שזו הזדמנות להיתקן, להודות ולחייך.  לנסות להבין את ההשתקפות שאדם בחיינו משקף לנו מתוך עצמנו, לברכו על כך (בלב) ולחייך, בצעד קטן זה תראו איך חייכם מתחילים לחייך אליכם ובריאותכם תשתפרJ

באהבה רבה דליה אלעזר לעוד שבוע פורה ומוצלחJ

דליה מטפלת בעזרת תדרי אנרגיה "אהבה רבה" למציאת בריאות בחיי כל אדם (050-7577096)

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים