חיפוש
 
לדף הבית >>     גוף ונפש >>

”המלך חסן” // הבלוג של עינת

 

קדנציה במועצת העיר היא בת 5 שנים ולכן יציאה לחופשה ללא תשלום לא תפתור את הבעיה כי לא ניתן לקחת חופשה כל כך ארוכה. בקיצור.... אני לא. אבל אלון חסן - כן. מי זה אלון חסן?!

 

זה לא שחלמתי על זה כל חיי, והאמת היא שעד לרגע זה אני לא בטוחה שלא נעשה עימי חסד שהדברים התגלגלו כפי שהתגלגלו, אך לאחר לחצים כאלה ואחרים מצד אנשים רבים שקלתי ברצינות להגיש מועמדות באחת הרשימות הקיימות לבחירות הקרובות למועצת העיר.

אתם מכירים את המשפטים האלה שמדרבנים אדם שאכפת לו ורוצה לשנות: "את יכולה לתרום". "יש לך הרבה מה לתת". "חשוב שיהיו נשים כמוך במועצת העיר". ועוד משפטים שמחמת הצניעות לא אצטט. אבל אז, אחרי בירור קצר התמונה התבהרה. לא אוכל להיות חברת מועצת העיר - כל עוד אני מורה ומחנכת בישראל. מדוע? כי אני מורה בתיכון. מורים בתיכון בעיר מודיעין מועסקים ע"י העירייה ולכן אם אני מעוניינת לתרום לעירי ולהיות חברה במועצת העירייה - עלי להתפטר מעבודתי.

קדנציה במועצת העיר היא בת 5 שנים ולכן יציאה לחופשה ללא תשלום לא תפתור את הבעיה כי לא ניתן לקחת חופשה כל כך ארוכה. בקיצור.... אני לא. אבל אלון חסן - כן. מי זה אלון חסן?! למי שפספס את כתבת התחקיר המקוממת באולפן שישי הנה התקציר: אלון חסן הוא יו"ר ועד העובדים בנמל אשדוד, שעל פי מה שעולה מכתבת התחקיר שעשו עמליה דואק ויוסי מזרחי, אינו מסתפק במשכורת חודשית שהיא פי ארבעה ממשכורת חודשית של מורה ותיק והוא מנהל גם עסקים פרטיים שמצליחים במיוחד בשל העובדה שהם מתפרנסים מהנמל באשדוד.

המשאיות של אלון חסן מובילות סחורה אל הנמל וממנו, ויש להן הספק מצויין וקדימות על משאיות אחרות (כל המידע על פי מה שנאמר בכתבה שאת התחקיר שלה עשתה רעות ברזילי), חברת מוצרי הניקיון של אלון חסן מוכרת לנמל את מוצריה והנמל הוא אחד הלקוחות העיקריים שלה, קרובי משפחתו של אלון חסן מקודמים לתפקידים בנמל ועוד ועוד ועוד... לעובד נמל אסור לעשות עסקים פרטיים עם הנמל, אבל לאלון חסן פתרונים.

שלי יחימוביץ’, שמעודדת את העבודה המאורגנת, לדעתי בצדק רב, זועמת כפי שלא נשמעה זמן רב. בפוסט שפרסמה בדף הפיסבוק שלה היא כותבת: "[...] מנהיגי עובדים אמיתיים חיים בתוך עמם, לא מעליו. הם עסוקים יום ולילה בטובתם של מי שבחרו בהם, לא באיך לנצל את כוחם ולעשות הרבה כסף על הדרך.

מנהיג עובדים ראוי צריך להעניק לגיטימציה לעובדים שהוא מייצג ולעובדים בכלל. לגיטימציה להתארגנויות המרגשות שמתרחשות עכשיו אצל עובדי מעמד הביניים, אצל צעירים - בפלאפון, במקדונלדס, בהוט, אצל מורי הקבלן, ועוד ועוד. להעניק לגיטימציה. לא לשלול אותה. חסן מספק תחמושת קטלנית בידי מי שחלומם הוא שלא יהיו ועדי עובדים בכלל. אלה שהיו רוצים שכל העובדים בלי יוצא מן הכלל יהיו עובדי קבלן נטולי זכויות. אלון חסן, אתה לא מייצג עובדים באמת. אתה גורם נזק. אתה משחק לידי האויבים הציניים ביותר של חופש ההתארגנות, שהיא זכות דמוקרטית בסיסית. לך הביתה."

והנביא ירמיהו, שהכיר את אלה שבונים ביתם ללא צדק כבר מזמן אמר בספר הספרים:

"הוֹי בֹּנֶה בֵיתוֹ בְּלֹא-צֶדֶק, וַעֲלִיּוֹתָיו בְּלֹא מִשְׁפָּט...הָאֹמֵר, אֶבְנֶה-לִּי בֵּית מִדּוֹת, וַעֲלִיּוֹת, מְרֻוָּחִים; וְקָרַע לוֹ, חַלּוֹנָי, וְסָפוּן בָּאָרֶז, וּמָשׁוֹחַ בַּשָּׁשַׁר. הֲתִמְלֹךְ, כִּי אַתָּה מְתַחֲרֶה בָאָרֶז...כִּי אֵין עֵינֶיךָ וְלִבְּךָ, כִּי אִם-עַל-בִּצְעֶךָ..." (ירמיהו כב 13)

אבל אלון חסן יכול להיות מועמד למועצת העיר, ואף להעמיד רשימה משלו. מורים בתיכון - לא ישבו במועצת העיר לעולם, כי זה החוק. וחוק צריך לכבד. ומי אם לא המורים?!

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים