חיפוש
 
לדף הבית >>     >>

דברים מהלב // איציק הליצן

 

יצא לי לשמוע השבוע ויכוח בין ילדים שאחד משוויץ שהם טסים ליורודיסני ולטיול באירופה .וילד אחר אמר שהם לא יוצאים חופשה כי אין להם כסף. השיחה הזו מאוד עניינה אותי והתקרבתי אליהם כדי לשמוע יותר טוב

 

שלום ילדים השבוע מסתיימות להן רוב הקייטנות וחצי חופשה גם כן כבר מאחורינו .למעשה עכשיו שאין קייטנה מתחילה עבור רובכם החופשה האמתית ולא תצטרכו לקום מוקדם להתארגן לקייטנה .תראו יותר טלוויזיה סרטים ויותר תבלו עם ההורים .יש משפחות שיצאו לנופש בבתי מלון או יטוסו לחופשה בחו"ל ויש משפחות שיישארו בארץ או בבית ויבלו לפי יכולתם.

יצא לי לשמוע השבוע ויכוח בין ילדים שאחד משוויץ שהם טסים ליורודיסני ולטיול באירופה .וילד אחר אמר שהם לא יוצאים חופשה כי אין להם כסף. השיחה הזו מאוד עניינה אותי והתקרבתי אליהם כדי לשמוע יותר טוב ,הילד שנשאר בארץ כל הזמן היה במגננה שאין להם כסף והוא אוהב ומבין את ההורים שלו. כשהוא שם לב שאני מקשיב מהצד הוא ניגש אלי ושאל אולי אני צריך עוזר לעבוד איתי. והסברתי לו שהוא קטן רק בן 12 ולפי החוק אסור לי להעסיק אותו.

ישבנו שעה ארוכה על הבמה בקניון בסוף המופע שלי למרות שמיהרתי היתה לנו שיחה חשובה שבסופה הוא הבין שהוא עוד ילד והעולם והחיים כולם עדיין לפניו .וצריך לקבל באהבה ובגאווה את המצב שלהם כיום כי זה זמני .ויהיו בעתיד יותר ימים של שפע ולחו"ל הוא עוד ייסע הרבה בחיים .זה שההורים שלו בריאים ועובדים ודואגים לאוכל ולצרכי הים יום זאת מתנה גדולה מאלוהים.

זה שיש לו בית ומיטה לישון עליה ואוכל לאכול והמשפחה בריאה זה הכי חשוב .סיפרתי לו שכסף זה לא הכול בעולם כי אני פוגש בבית חולים שניידר לפעמים ילדים שיש להם אולי כסף לנסוע לחו"ל לנופש אבל הם חולים ולא יכולים לנסוע בגלל המחלה. אז כל עוד שאנו בריאים חופשה במלון או טיסה לחו"ל זה לא הדבר הכי חשוב בעולם. ילדים חמודים הינה מחצית החופש כבר היגיעה לסיומה תיהנו עם המשפחות שלכם ותבלו כל אחד במסגרת האפשרות שלו ואל תסתכלו על אחרים . לא בטוח שהם יותר מאושרים מכם. חופשה בטוחה ונעימה מאיציק הליצן.

פינת המכתבים:

שאלה: לאיציק הליצן שלום קוראים לי הדר ואני בת .12 אני מאוד כועסת על חברה שלי . הינו במחנה של הצופים והכרתי שם חבר והיה לנו כייף לשבת ולדבר ביחד. וחברה טובה שלי אמרה שהוא חמוד ולאט לאט היא התחילה לשבת אתו ולצחוק ביחד והוא העדיף להיות איתה ולא איתי . זה מאוד פגע בי. ואני לא מדברת איתה. אני מאוד מבולבלת וכועסת עליה. ולא יודעת מה לעשות איציק הליצן תעזור לי בבקשה.

תשובה: להדר החמודה אני בהחלט מבין לליבך ובהחלט יש לך סיבה טובה לכעס שלך זה באמת לא חברי ופוגע המקרה הזה . גם אני חוויתי לא פעם כשהייתי נער מספר מקרים כאלה וזה באמת מכעיס ומעצבן .כך שאני יכול להבין את הפגיעה בך. אני מציע לך אם החברות הזו חשובה לך ליזום שיחה אם אותה "חברה"  ולדבר על הכול . עד שהיא תבין את טעותה. בהצלחה.

פינת המעשה הטוב:

השבוע אספר לכם על חברים שלי מעמותת חיים למען ילדים חולי סרטן. שמידי שבוע מוציאים ילדים חולי סרטן לשדה התעופה בהרצליה ומטיסים אותם בשמי הארץ כך שהם קצת שוכחים את הטיפולים הקשים והאשפוז בבית החולים לילדים ולמשפחות זאת חוויה .וכל הכבוד לטייסים ולשדה התעופה בהרצליה.

ההמלצה השבועית:

לקראת חופשת הקיץ, השירות הבולאי של חברת דואר ישראל בשיתוף עם חברת וולט דיסני ישראל, הפיק מארז למידה והנאה לחופשת הקיץ לחוויה משותפת לכל המשפחה, המעניק זמן איכות חווייתי, המשלב תוכן עשיר ומהנה. המארז הייחודי כולל  תקליטור DVD - שעה של צחוק והנאה עם הדמויות האהובות מתוך הסרטים: "מכוניות", "צעצוע של סיפור" ועוד סרטונים קצרים עם החברים מבית דיסני - פיקסאר, וחוברת הפעלה לילדים ללימוד חוויתי. בחוברת משולבים גם דפי הפעלה בהם ילמדו הילדים כיצד לצייר בעצמם את דמויות דיסני - פיקסאר, שלל מדבקות של הדמויות האהובות, גיליון "הבול שלי" עם מגוון בולים של דמויות דיסני  - פיקסאר. מומלץ בחום איציק הליצן.

הבדיחה השבועית:

שאלה: למה גנב לא גונב בקיץ?

תשובה: כדי שלא יתפסו אותו על חם !!!

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים