חיפוש
 
לדף הבית >>     גוף ונפש >>

איזון = בריאות = אהבה = הרמוניה // דליה אלעזר

 

ככל שנבין שמערכת האיזון עובדת למעננו מהיכולת הזו לאזן אחרים ולקרבם לליבנו, רק בעקבות כך נתאזן ונתקן עצמנו באותה עת.

 

מהו איזון?

איזון הוא היכולת לפעול ולחיות  בשלמות פנימית עם  סדר העדיפויות שאנו בונים בחיינו (קרירה, שאפתנות, משפחה, זוגיות, הנאות, שעות פנאי והתפתחותנו אישית בתחומים שונים ואינסופיים) , למול תגובותיהם של  האנשים הסובבים אותנו.

האם האיזון (בריאות) אפשרי בתוך מערבולות הרגש הפוקדות אותנו מידי יום עקב סיטואציות אינסופיות של מערכות יחסים מורכבות,  חולי, סכנת חיים, אבדנים, מריבות, כעסים בלתי נשלטים, שתלטנות, חוסר יכולת פרגון, בדידות, עוני, חוסר אונים שלנו מול מצבים רגשיים בעיתיים   אצל היקרים לנו וכו’...?

התשובה היא:  כן, איזון בדרך הטבעית (ללא תרופות) אפשרי, אמנם  הדרך איננה פשוטה אך אפשרית בהחלט לבעלי התבונה הגבוהה.

איזון הוא "שם המשחק", איזון בין 2 כוחות בולטים המנהלים אותנו ומשפיעים על חיינו, האחד "רע" והשני "טוב".

1. מקור הכוח הראשון, "הטוב",  מזרים לחיינו אירועים טובים,

2. מקור הכוח השני, "הרע",  מזרים לחיינו אירועים רעים (קשים).

בכל "טוב" יש נקודת "רע", ובכל "רע" יש נקודת טוב.

מטרתנו להגדיל את נקודות "הטוב" מתוך מציאת "הרע" ולהיות בתנועה אינסופית המתחדשת בתוכה. 

דמו זאת ל 2 צינורות גדולים השופכים לתוך כלי משותף  2 איכויות צבע,  התוכן המתקבל יקבל צבע ומרקם חדש שלא היה קודם לכן. מטרתו היא להפוך את המרקם החדש למרקם "מרפא" ולהתחדש תוך כדי תנועה אינסופית, תיאור זה מתאר את היצירתיות הפוטנציאלית שיש בכל אחד מאיתנו.

שני הכוחות הללו המנהלים את חיינו באים ממקור עליון (בפקודת מחשבת הבריאה, הבורא, השם) ויש בהם מטרה נעלה וחשובה: להעביר אותנו תהליך חיים שלם בו נתפתח ונפתח את הייחודיות שנטמנה בנו כזרע בעת התהוותנו בעולם הזה  ובאותה עת שנשכיל   להשפיע לטוב על הסביבה כולה דרך יחסים בינאישיים  תקינים שניצור ונייצר

 חשוב להבין שכל משבר  הפוקד אותנו מטרתו אחת: לבנות מערכת יחסים משופרת מזו שהייתה, דרכה  נגיע לקשרים  הדדיים ורבים  בין הצדדים  ונקיים מערכת  אמון , כיבוד  ואהבה.

 

אתן כמה  דוגמאות:

•א. אישה שחוותה תאונה קשה/מחלה ומגלה שהיא מתמודדת נפלא ומצליחה להתאושש ולהשתקם, תעביר את תבונותיה לאחרים הסובלים מאותו שורש בעיה שבאה לחייהם.

•ב.זוג העובר משבר רגשי בחייו המשותפים, אם הוא יבין שהמשבר נועד ללמד כל אחד מבני הזוג משהו חדש הנוגע ביחסים זוגיים, יגלה את החסר וילמד, הרי שיצליחו להתמודד נפלא מול המשבר ולהתפתח בעקבותיו למשהו יותר עמוק ומרגש. (ללמוד להיפתח, לשתף, לסמוך, להיעזר, להיות רגישים יותר וקשובים זה לזה) וכו’...

מתבקשת השאלה: איך  נוכל לעבוד עם עצמנו  מול 2 מקורות ההשפעה הגדולים  הללו (של "טוב ורע") ומול סביבה שלמה היוצרת בתוכנו את "הרי הגעש" הרגשיים שמתהווים מכל מקרה ומקרה  ולהיות מסוגלים להתאזן בטבעיות ?

אם נצליח להבין דבר חשוב אחד, שתיכף אדבר עליו, הרי שנצליח לפתור את המשימה (להיות מאוזנים) כמעט במלואה. (תמיד תהיה נקודת חוסר כדי שתביא לתנועה הבאה, תנועת המילוי).

כל האנושות הגיעה לעולם במטרה נשגבת אחת: להביא שלום ואהבה בין איש לרעהו, על כן נוצרו קונפליקטים ובעיות בין אדם לאדם ובין אדם לעצמו, על מנת שדרך הקונפליקט נבין היכן מסתתר "הרע" בתוך כל אחד מאיתנו, ונהפכו ל"טוב".   

לפני שאמשיך חשוב שנזכור דבר חשוב נוסף:

לכולנו יש עבודת תיקון בעולם הזה, והיא תמיד מתרכזת באפיון אחד: לצאת מהחשיבה האגואיסטית (לעשות לעצמי בלבד) ולהיכנס לחשיבה קולקטיבית: במה אני יכול לעזור לשני, מה אעשה כדי שהוא ירגיש יותר טוב ושבעקבות כך יקבל את הדבר שיעזור לו בתהליך  האיזון?, חשיבה שכזו מפתחת בתוכנו את היכולת לפעול מהלב, מרצון טוב של התרחבות הלב ויכולת ליצור קרבה.

ככל שנבין שמערכת האיזון עובדת למעננו  מהיכולת הזו לאזן אחרים ולקרבם לליבנו, רק בעקבות כך נתאזן ונתקן עצמנו באותה עת.  

לכן יש עוד דבר שחשוב לי להביא לתשומת ליבכם:

כאשר כל אחד מאיתנו מפרגן למישהו מעומק ליבו, הרי הוא בעצם מעיד על תכונה טובה המאפיינת אותו עצמו ופועלת לטובתו (הוא מקבל השתקפות מהאחר).

וכאשר כל אחד מאיתנו מבקר מישהו אחר, הוא בעצם מעיד על מה שיש לו עצמו לעבוד למען תיקון פנימי (להפכו ל"טוב".)

לכן בפשטות: כל נקודת אור שאבחין ברעי, זו נקודת אור המתפתחת בקרבי, וכל נקודת "חושך" שאזהה באחר, היא נקודת החושך שיש עלי להביא עליה תיקון מתוך התפתחות אישית.  

ברגע שאצליח להבין שכל הנשקף מעיני הוא עולמי שלי, לא אתעסק בעולמות אחרים אלא רק לטוב, אפרגן ואעזור.

במצב שכזה תבחינו איך חייכם הופכים להיות ראויים, מאוזנים ושמחים מתוך התרגשות ואהבה, כיבוד והתרחבות האמונה שהכל לטובה.

מאחלת לכולנו איזון אינסופי לכל אורך חיינו, שנדע תמיד לזהות את הרע ולהופכו לטוב, ואת הטוב להרחיב ולהרחיב עד האינסוףJ

באהבה רבה שלכם דליה לעוד שבוע נפלא ומלא באהבה רבה

מורה ומטפלת בשיטת תדרי אנרגיה "אהבה רבה"

050-7577096

 

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר

 

מדורים