חיפוש
 
לדף הבית >>     גוף ונפש >>

סיום והתחלה....// גרפולוגיה

 

וליים תחתיים-סוף הכתיבה ,הפרידה והיציאה מהחדר אם קטנים מדי מעיד על:אדם המתקשה להיפרד,אך גם חסכנות ,גדולים מידי -מעיד על פחד משינויים ,קושי בראייה רחבה ואף תלותיות.

 

סיום ופרידה הינם לעיתים  משמחים, בזמנם, מרגשים. לעיתים היא נושא טעון, מורכב, אנשים נפרדים בכל מיני צורות. פרידה היא תהליך הלוקח זמן, ומביעה, את העובדה שמה שהיה הסתיים

פרידה פרושה גם עצמאות וזה מפחיד ילדים ומבוגרים כאחד. אנחנו מתגוננים מפני כאב הפרידה בדרכים ישירות ועקיפות כאחד.

אחת הדרכים היא להפוך את הקשר לגרוע. קל מאוד להיפרד מדברים לא טובים לפעמים צצה תלות - פתאום הקשר העומד להסתיים  נחוץ והפרידה כאילו לא אפשרית. הקושי בפרידה הוא מפני שהיה קשר, והתרתו של הקשר מעוררת קושי וחרדה.

כאשר קשה להיפרד - לפעמים "חותכים" כאילו קל יותר "לגזור" את החוטים הקשורים, מאשר "להתיר " אותם בעדינות ובסבלנות.

 כך נהג יותם בן 48 שהגיע לאבחון גרפולוגי ובקש להבין את דפוס התנהגותו בקשריו עם נשים הוא נהג ליצור מערכות יחסים קרובות עם בנות זוגו,האהבה שחש אליהן כך תאר הייתה בעוצמה רבה,וכשחווה קושי בזוגיות הוא נהג להתנתק ומייד עבר לקשר הבא. יותם היה בן קיבוץ,בילדותו הוא חווה בדידות , הלינה משותפת הותירה בו תחושות של נטישה וחוסר אונים.  "שורד קיבוץ" כך קרא לעצמו .החסך האימהי גרם לו ליצור קשר עם נשים מבוגרות ממנו ,ו"כשחתך" מהן שיחזר את חווית הנטישה כפי שחווה בילדותו מאימו וכך התגונן מפני כאב הפרידה.

היכולת להיפרד היא דבר שקשור באופי ובהיסטוריה האישית של כל אחד, אך היא גם דבר נלמד. במובן הזה יש לנו אחריות על הצורה שבה אנו נפרדים, ולצורת הפרידה יש לעיתים קרובות השפעה על הקשר הבא.

אבחון גרפולוגי

שוליים מדברים על הרגש ,המקום בו התחלנו את הכתיבה ,שולים עיליים הם כמו כניסה לחדר

אם רווח תקין -מעיד על כניסה מחושבת בכללים ,ספונטנית ובטוחה ,צר מידי-כמו אדם ה"פותח"את הדלת ונופל על הנמצאים,יכול להעיד על חוצפה,התפרצות התלהבות ,אך גם על חשש,קושי,תלותיות בסימנים נוספים נדע את ההבדל.גדולים מדי: רשמיות ,אדיבות,וריחוק

שוליים תחתיים-סוף הכתיבה ,הפרידה והיציאה מהחדר אם קטנים מדי מעיד על:אדם המתקשה להיפרד,אך גם חסכנות ,גדולים מידי -מעיד על פחד משינויים ,קושי בראייה רחבה ואף תלותיות.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר

 

מדורים