חיפוש
 
לדף הבית >>     גוף ונפש >>

היה מרוצה ממה שיש לך // עינת מיזהר

 

בתוכנית האחרונה לפני הגמר, בה נפלו שני הגברים המסוקסים מנמל אשדוד (דוד ואלירן) שאלתי את עצמי מה הן התכונות הנדרשות לנצח בתחרות מעין זו?

 

אחת מתוכניות הריאליטי היותר נצפות אצלנו בבית היא "המירוץ למליון" העונה ה-3, שבשעת כתיבה של טור זה עדיין לא הגיעה לשלב הגמר.

תוכנית הגמר הוקרנה בשבוע שעבר וכנראה תתחרה בתוכנית האמריקאית לגמר של אסאד בהתקפת טילים הממשמשת ובאה. (עם כל הכבוד ל"מירוץ למליון", יש לי הרגשה שהגמר של אסאד ינצח ברייטינג...)

אך בטור זה אני רוצה דווקא לדבר על ה"מירוץ למיליון".

אחד הדברים שהרחיבו את ליבי בתוכנית האחרונה לפני הגמר, היא העובדה שלגמר עלו 6 אנשים שמתוכם 5 הן נשים וזאת לאחר שהתחילו את המירוץ  13 בנות ו9 בנים.

המשימות בתחרות היו מגוונות מאד. בחלקן נדרש כושר גופני, בחלקן נדרש אומץ לב, בחלקן נדרשו שליטה עצמית, התמודדות עם תסכול, ביטחון עצמי, חברות, חכמה, ידע, תושייה ויצירתיות. בשל הגיוון במשימות, לכל זוג היו חוזקות וחולשות. כך כולם התחילו עם סיכויים שווים, פחות או יותר, להוציא את המבוגרים בגילם, שמראש קשה להם יותר עם משימות של ריצה וכושר מאשר לצעירים הנמצאים בכושר שיא. למרות זאת הגיעו קרוב מאד לגמר אימא ובת העונות לשמות דנה ודבי (דבי,האם,כבת 46 שנים).

בתוכנית האחרונה לפני הגמר, בה נפלו שני הגברים המסוקסים מנמל אשדוד (דוד ואלירן) שאלתי את עצמי מה הן התכונות הנדרשות לנצח בתחרות מעין זו?

דויד ואלירן הפגינו חברות נפש ונאמנות זה לזה, שניהם היו אמיצים ובעלי כושר גופני גבוה, שניהם היו אינטליגנטים למדי, אך בתוכנית בה נפלו, לא הצליחו להתמודד עם תסכול, לשלוט בעצמם ובעצביהם ובמקום להיות בעלי תושייה ויצירתיים, הם עקבו אחרי זוג אחר, שהאמינו בו יותר מאשר בעצמם, מה שגרם להם להגיע בטעות ליעד מסויים ולא להחלץ מהטעות מספיק מהר.

במשימה אחרת בה נכשלו, היה עליהם לשנן משפט של הפילוסוף הסיני קונפוציוס באנגלית. דויד התקשה לזכור את המשפט ואולי גם לא שלט היטב בשפה האנגלית, אך מה שהכשיל אותו במשימה הזאת לא היו שתי הבעיות הללו.

הוא לא האמין בעצמו, התקשה להתמודד עם התסכול שחש בכל פעם שנכשל ואיבד את השליטה בעצביו, כל אלה יחד, גרמו לו ולחברו להתעכב ולהגיע אחרונים לנקודת הסיום.

כמי שנמצאת בתחום החינוך, חשבתי על כך שהלקח  מהתוכנית הזאת יכול ללמד תלמידים משהו על עצמם יותר ממה שעשרות שיעורי חינוך יכולים ללמד.

זה לא משנה מה החסרונות שיש לך, תמיד האמונה שלך בעצמך וביכולותיך להתגבר על חסרונות אלו צריכה להיות חזקה יותר. מי שעלה לגמר  הם שלושת הזוגות שהצליחו להתאושש הכי מהר מכל אכזבה, שהתגברו על קשיים מתוך אמונה  חזקה ביכולתם לעשות זאת. אף אחד מהם לא בזבז את הזמן  במחשבה על חוזקם של הזוגות האחרים, אלא ניצל את המשאבים לחיזוק האמונה שלו ושל בן זוגו ביתרונות שיש להם על האחרים.

הלקח הזה צריך להילמד גם במסדרונות הפוליטיים והמדיניים שלנו בעת הזאת.

בפוליטיקה אנחנו בעיצומם של בחירות מוניציפאליות ושל הפריימריז לראשות מפלגת העבודה.

מבחינה מדינית אנחנו עומדים מול מתקפה אמריקאית על סוריה, שאנחנו יודעים איך תתחיל, אך לא יודעים איך תסתיים והאם נהיה מעורבים בה בשלב זה או אחר.

בכל מצב אם נדע להתרכז יותר ביתרונות שיש לנו ופחות נחשוש ממה שאין או יש לאחר, כך יגדל הסיכוי שלנו לצאת כשידנו על העליונה, ממש כפי שאמר קונפוציוס באותו משפט אותו ניסו המתמודדים לשנן בקושי רב:

"Be content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize  there is nothing lacking, the whole world belongs to you"

ובתרגום לעברית,

"היה מרוצה ממה שיש לך; שמח בדברים כפי שהם. כאשר אתה מבין שאין שום דבר שחסר, כל העולם שייך לך".

ולגבי הפריימריז במפלגת העבודה,מעבר לכל זה, שלי יחימוביץ’ יכולה להתעודד ממספר הנשים שהגיעו לגמר ביחס למספר הגברים...

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים