חיפוש
 
לדף הבית >>     גוף ונפש >>

”לייק” שפת המקובלים.

 

שפת הפייסבוק היא שפה חדשה יחסית בה כל אחד מגיב בדומה לחיים האמיתיים,במיוחד אצל המבוגרים בינינו. הצורך בשייכות ,אהבה,הערכה ואף מימוש עצמי מתאפשר ומקבל ביטוי על במה זו

 

בכתיבה הגולש מצהיר על מחשבות,דעות ודברים שקורים בחייו ומבקש לשתף את חבריו..אדם שכותב ומבטא את עצמו מצפה לתגובה,האישור לכך יכול להגיע דרך הצבעה של "לייק"או "הגב" וכשאין תגובה יש התעלמות וזה הכי נורא.

אף אחד לא מלמד אותנו את השפה הוירטואלית הזו אנחנו "קופצים למים ומלמדים עצמנו לשחות" אנו צופים בדפוסי ההתנהגות המקובלים של הגולשים הותיקים ומחקים אותם.

שמתי לב שכשאני כותבת אני מצפה לתגובה,כשאף אחד לא מגיב זה מרגיש לי לא נעים ההתעלמות גורמת לי להכנס לשיח פנימי שאומר "אני לא באמת מעניינת" והחברים (למרות שרשמית יש לי כמה מאות)שלי הם לא באמת החברים שלי.ואולי כל זה קורה כי אני רגישה .

אך כשאני מקבלת "לייק" ואפילו אחד אני נרגעת מייד,את זה שהצביע לי אני מייד מחבבת,זה שהגדיל לעשות וכתב תגובה אני כבר אוהבת, ומייד מחזירה לו ב"לייק" שאומר תודה שהתייחסת לדברי  ומוסיפה תגובה לדבריו , וזה שהגדיל לעשות ושיתף את מה שכתבתי בקיר הפרטי שלו הופך להיות החבר הנאמן והאמיתי שלי לכל חיי הוירטואליים

אנשים שכושר הביטוי שלהם בע"פ נמוך ובכתב גבוה מתגלים פתאום.כ"כוכב נולד", כדי לבטא את עצמם ולחזק את הביטחון העצמי שלהם פעמים רבות ימשיכו ויתמידו לכתוב אט אט יאספו את האוהדים שלהם דרך הצעות חברות לאנשים שגם "אוספים" חברים וה"לייק" והתגובות  שיעניקו  יחזור אליהם ויגדיל את מעגל האוהדים שלהם.

לא פעם כשאני נפגשת עם חברים הם מספרים לי על דבר מה שקראו אצלי אני מתפלאת ומייד שואלת "אז למה לא עשית לי לייק".. והתגובה היא בדר"כ לא ידעתי שצריך..

אבל המציאות מגלה שרובנו גולשים וקוראים אך לא תמיד מגיבים, אם מתוך חוסר מודעות או מחוסר סבלנות ומסתבר שיש גם חוסר פרגון בדיוק כמו בחיים.

 יש גם תופעת "העדר" אנשים שמקבלים הרבה "לייקים" ו"הגב ",זוכים לעוד ועוד תגובות וממש מפתחים קהל אוהדים ומטפחים אותו שכן צריך להגיב למי שמגיב ,וכך שעות ארוכות חולפות ,ואנשים נכנסים לדיונים איתו שבדר"כ הם שיח בין 4 כותבים שמגיבים זה לזה  וזה נספר כמו מאה תגובות,ואותנו זה מייד מרשים, מהצורך להיות "מקובלים" אנו מגיבים לפחות ב"לייק" שנספר אצלו ומאותו רגע אנו מרגישים שייכים לקבוצה אחת גדולה.אנו עוקבים אחריו באדיקות, בצורה אוטו" מגיבים ב"לייק" לכל כתביו. הכותב שהפך להיות מוביל חברתי

מוסיף לכתוב מקבל כוח מהאוהדים שמתמכרים לדבריו מ"לייקים" ומצביעים בקלפי הפרטי שלו.  

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר

 

מדורים