חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

דברים מהלב : אסור להכחיש את השואה

 

בזמן שאני כותב לכם את המדור אני משוחח דרך המחשב עם חברי הטוב כריסטיאן שגר בעיר פרנקפורט בגרמניה  שגם הוא כמוני נולדנו אחרי השואה

 

שלום ילדים חג הפסח מאחורינו הניקיונות ,המצות ,הטיולים, הארוחות המשפחתיות ,וכאבי הבטן מהמצות .נכון שפסח הוא חג מיוחד והשנה זו הפעם הראשונה שגם אני הרגשתי את החופש ויצאתי לחופשה אמיתית ראיתי נופים עוצרי נשימה את המדבר והפריחה הנפלאה שיש בו אחרי חורף גשום ואני חוזר מלא אנרגיה שמחה ורוגע לפני ימי הזיכרון ויום העצמאות.

את המדור הזה אני כותב לכם ממקום החופשה שלי מהמחשב הנייד . וכך זה מגיע ישירות לשולחן המערכת והעורכת של המדור מקבלת את זה ישר תוך דקות .אז ילדים גם כשאנו עסוקים ויש לנו מחויבות אסור לנו לפספס כמו שאני יודע שאני צריך להכין מדור עבורכם אז מראש אני לוקח איתי את המחשב הנייד המכתב שאני צריך לענות עליו או ההמלצה. וחופשה שלי לא צריכה להיות כסיבה שלכם לא יהיה את המדור שלי כשתפתחו את העיתון .אז אחרי החג המצות והמופלטותשל המימונה, בשבוע הבאיתקיים יום הזיכרון לשואה ולגבורה.

בערב יום הזיכרון בשעה 20:00 תתקיים צפירה לזכרם של היהודים שנרצחו ומתו בשואה שהייתה על אדמת אירופה והתחילה בגרמנייה ובזמן שאני כותב לכם את המדור אני משוחח דרך המחשב עם חברי הטוב כריסטיאן שגר בעיר פרנקפורט בגרמניה  שגם הוא כמוני נולדנו אחרי השואה ושננו גם אני כיהודי ישראלי והוא נוצרי גרמני מסכימים שאסור לשכוח ולהכחיש חלילה את השואה וחייבים לספר על כך בכל דור ודור. בהיכרותי רבת השנים עם כריסטיאן ביקרנו יחד גם במחנות השמדה על אדמת גרמניה, וגם ביד ושם, ובקיבוץ לוחמי הגטאות. ושננו מבינים ומסכימים שרק כך עם הבנה והכרות אמיתית בין העמים נוכל להילחם ביחד, ששואה לא תעלה במחשבה אפילו, בקרב הדור הצעיר.

ורק עם קרוב לבבות נוכל להבין וללמוד אחד על השני .בשבת הקרובה בתוכנית הרדיו שלי ברדיו ללא הפסקה ב8:00 בבוקר תהיה תוכנית מיוחדת לכבוד יום הזיכרון לשואה והגבורה עם שירים וסיפורים ולמי שמפספס אפשר יהיה לשמוע את זה באתר האינטרנט של רדיו ללא הפסקה או לצפות בשידור החי דרך הפייסבוק איציק הליצן ללא הפסקה בדף של איציק הליצן

פינת המעשה הטוב:

השבוע אספר לכם על משפחת ירושלמי מפתח תקווה שבליל הסדר הם הזמינו חמישה חיילים בודדים שאין להם משפחות בארץ לחגוג איתם את החג בבית המלון שהאבא מנהל בו החיילים זכו בלינה ובכל הפינוקים מסביב על היותם חיילים בודדים בצה"ל מהיכרותי עם משפחת ירושלמי אני בטוח שהם זכו באירוח מלכותי אני בכוונה לא נותן יותר סימני זיהוי על המשפחה הנפלאה הזו שבמשך כל השנה עוזרים לרבים .הם בקשו ממני לא לפרסם את זה לכן שם המשפחה המוזכר כאן לא אמיתי וגם בית המלון לא מזוהה .אבל לי חשוב שהקוראים שלי ידעו על מעשים טובים שאנשים עושים מכל הלב ולא בשביל פרסום.כל הכבוד לכם אני גאה להיות לחבר שלכם.  

 

פינת המכתבים :

שאלה :לאיציק הליצן שלום קוראים לי מירב ואני בת 11 וגרה ברמת גן אני יודעת שזה עדיין מוקדם אבל כל שנה לפני יום השואה אני בחרדות ולא ישנה בלילות בוכה הרבה ופוחדת לצאת מהבית אני לא מרשה להורים שלי לראות סרטים על השואה כי זה עושה לי סיוטים ומיד אחרי יום השואה אני בן אדם חדש והחיוך חוזר אלי אולי יש לך רעיון איך אפשר לעבור את הימים הללו.תענה לי דחוף בבקשה.

תשובה :למירב החמודה אני בהחלט יכול להבין אותך ואת התקופה הקשה שאת עוברת אבל אני מציע לך לא להתמודד עם הפחד לבד .אני מציע לך לפנות ליועצת בית הספר שלך שיכולה להפנות אותך לפסיכולוגית בית הספר שימצאו את הדרך הנכונה לעזור לך את התקופה הזאת.ובנוסף ההורים שלך יכולים להתייעץ עם רופא או בבית מרקחת יש טיפות טבעיות שלא מזיקות ויכולות להרגיע אותך בתקופה הזו. מאחל לך שתעברי את הימים האלהביתר רוגע והבנה.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר

 

מדורים