חיפוש
 
לדף הבית >>     בית המשפט >>

איך תבחרו עורך דין פלילי שאפשר לסמוך עליו?

 

ענף המשפט בישראל מורכב מתחומים רבים ומגוונים. באופן ישיר, עורכי דין המתעסקים יום יום עם התחום המשפטי, אינם מוקצעים על שלל התחומים שקיימים בענף המשפט. לפיכך, בעת חיפוש אחר עורך דין במרכז לצורך הדוגמה למשפט פלילי, יש לפנות בראש ובראשונה לעורך דין המתעסק בתחום פלילי בלבד

 

עורך דין בתחום שאינו פלילי שיתעסק בתיק פלילי עלול להעניק שירות לא מקצועי שיתגלה כהוצאה כספית מיותרת במקרה הטוב, ובמקרה הגרוע אף להרע את תוצאות המשפט ולהחמרה בעונש הלקוח. זאת ועוד, עורכי הדין של הצד שני יהיו לרוב עורכי דין מטעם הפרקליטות או עורכי דין פרטיים העוסקים בתחום באפון בלעדי. לפיכך, מומלץ לפנות לשירותי עורך דין העסוק בתחום הפלילי בלבד.

אישיות                                                                                                                                       בעת ייצוג פלילי, לאישיות עורך הדין קיימת חשיבות רבה. עורך הדין הפלילי עלול להיתקל במהלך הדין ברגשות אמוציונליים אותם הוא מוכרח להסתיר. על כן, מומלץ לפנות לעורך דין שנראה קר רוח. נוסף על כך, עורכי הדין בישראל נמצאים תחת לחץ עבודה בלתי פוסק. מומלץ לשוחח עם עורך הדין טרם הבחירה לייצוג, במטרה לוודא כי הוא עתיד להשקיע את כל הזמן הדרוש בפתרון, וכי הוא אינו קורע תחת לחץ. יתר על כן, כריזמה וביטחון עצמי הן שתי תכונות שעשויות לתרום אף הן לעורך דין הפלילי לייצוג מוצלח. ככלל, קיימת הנחה מוטעית כי כל עורכי הדין הם שקרנים ורמאים.

למעשה, עורך דין שנראה אדם ידידותי ודובר אמת לרוב יישאר כך לאורך כל הייצוג. בסופו של דבר, גם עורך הדין מעוניין בהצלחה של הלקוח במשפט, הואיל והצלחת הלקוח משמעותה הצלחת העורך וכישלון הלקוח פירושו כישלון העורך דין. חשוב לציין, כי עורכי דין רבים נוטים להעביר חלק מהעבודה למתמחים חסרי ניסיון. הדבר אינו פסול, אולם יש לוודא עם עורך הדין שהוא יעקוב אחרי עבודתם ויתקן אותה במקרה הצורך.

המלצות וביקורות                                                                                                               

בעת בחירת עורך הדין לייצוג בדין הפלילי, מומלץ לחפש עורך דין מנוסה ומקצועי אשר מכיר היטב את התחום הפלילי, את השופטים, את דרכי התנהלותם, אופן ייצוג הולם ועוד. אי לכך ובהתאם לזאת, מומלץ לערוך סקר שוק מקיף אחר עורך דין שקיבל ביקורות טובות וחוות דעת מצוינות אודות ייצוג פלילי שביצע בעבר. סקר שוק זה יוודא מעל לכל ספק כי העורך דין הנבחר מתאים לייצוג הולם למשפט הפלילי.

מחיר                                                                                                                                  

 ייצוג של עורך דין אינה פעולה זולה. אדרבה – שכר טרחה של עורך דין עלול להגיע לכמה מאות שקלים לשעה ואף יותר מכך. כמובן שככל שעורך הדין ייחשב מקצועי ומנוסה בתחום, כך יעלה שכר הטרחה אותו הוא גובה. על כן, מומלץ להגיע לעמק השווה ולאתר עורך דין שמתאים למסגרת התקציבית מחד ומאידך מביא עמו ניסיון ומקצועיות לייצוג הפלילי.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים