חיפוש
 
לדף הבית >>     חינוך >>

”התלמידים מספרים שהצבע מעניק להם תחושה טובה”

 

בית הספר הצבעוני בראשון לציון.  מעטפת בית הספר יפה נוף נצבע על ידי מינהל שפ”ע בצבעים מגוונים * ”ממחקרים שנעשו בעולם, נמצא כי תלמידים מדווחים שהם שמחים יותר להגיע לבית ספר צבעוני” מספרת מנהלת בית הספר, אורנה פייגרסון 

 

ורוד, סגול, כחול וירוק. ארבעה צבעים בוהקים על מבני בית הספר היסודי "יפה נוף" קידמו השנה את פני התלמידים שחזרו מחופשת הקיץ הארוכה. במהלך הקיץ, שופצה ונצבעה מעטפת בית הספר על ידי מינהל שפ"ע בראשות ראובן הרשקוביץ. לא פחות מ-2400 מ"ר של קירות עברו שיקום בטון והחלקה ולאחר מכן נצבעו בתשעה גוונים שונים- ורוד, סגול, כחול וירוק, כל אחד בשני גוונים שונים וצבע אפור בפינות.

לדברי מנהלת בית הספר, אורנה פייגרסון, בחירת הצבעים נעשתה מתוך מחשבה והתאמה לחזון בית הספר לערכיו ול"אני מאמין" של בית הספר. "ממחקרים שנעשו בעולם, נמצא כי תלמידים, המתרגלים קשיבות, מדווחים שהם שמחים יותר להגיע לבית ספר צבעוני. עוד נמצא שיפור ביכולות הריכוז, המודעות העצמית, הוויסות הרגשי, האינטליגנציה הרגשית, ויכולות ההתמודדות עם קשיים ולחצים".

לדברי פייגרסון, מיקום הצבע הירוק הוא בלב. זה צבע שמסמל תקווה, אמונה, צמיחה, לבלוב והתחדשות. כל אלו פותחים את הלב, דבר הגורם לנהוג ברוחב לב ונתינה. הצבע הוורוד מסמל אהבה, סימפטיה וחמלה. מייצג את אנרגיית האהבה, צבע משלים לירוק- אהבה ושפע.

הצבע הכחול מיקומו באזור הגרון, מסמל ביטוי מילולי, רגשי ומעשי. כאשר אנו אומרים את שעל ליבנו, אין משקעים. הצבע האחרון- הצבע הסגול. מיקומו באזור מרכז המצח, בין העיניים. המקור שאיתו אנו מתחברים אל הפנימיות שלנו. שותפים לפרויקט היו גם האדריכלית גילה נוריאל ויו"ר הנהגת ההורים בבית הספר- אסי בראל וחברי הועד.

יש לציין כי בית הספר פועל בשיתוף עם המרכז הבינתחומי בהרצליה- מרכז מודע בהטמעת שיטת "מיינדפולנס"- קשיבות, כלים לוויסות ואיזון עצמי באמצעות נשימות, דמיון מודרך ותרגילי מודעות עצמית. צבעי המעטפת משקפים מרכזים אנרגטיים בגוף. מנהלת בית הספר, אורנה פייגרסון, הביאה את התוכנית לבית הספר מתוך אמונה בשיפור תחושות ויכולות אישיות  בעזרת הכלים הניתנים בשפת הקשב. גם צוות המורים התנסה בתהליך ואכן התוכנית יוצרת שינוי באקלים הבית־ ספרי, שמתבטא בתרבות הדיבור ודרכי ההתנהגות של התלמידים והסגל.

מחזיק תיק שפ"ע, חבר המועצה, אבי חיים, אמר: "אני גאה להיות הורה ותושב בעיר ששמה את החינוך בראש סדר העדיפויות. אין לי ספק שההישגים בחינוך מבטאים את ההשקעה העצומה בחינוך שמוביל ראש העירייה, דב צור. הפרויקט בבית הספר יפה נוף מראה איך מינהל שפ"ע ומינהל החינוך משלבים ידיים כדי ששדרוג בית הספר יבוא לידי ביטוי גם בהיבט הרגשי-חינוכי".

 

צילום: עידן גרוס

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים