חיפוש
 
לדף הבית >>     >>

חוגגים את ראש השנה / ילדודס

 

דברים מהלב : שלום ילדים אנו בסיומה של שנת תשע”ה ובתחילתה של שנה עברית חדשה תשע”ו ויום ראשון בערב נחגוג את ערב ראש השנה . ראש השנה חל ב א’ בתשרי הוא החודש השביעי במניין החודשים מניסן, זמן יציאת מצרים

 

בתורה נחשב ניסן כחודש הראשון ,לכן נקרא תשרי  " החודש השביעי " חוגגים את ראש השנה במשך יומיים.ראש השנה נקבע באחד בתשרי לפי המסורת ,האדם הראשון נברא ביום הזה ,והוא חטא (עשה מעשה רע )כאשר עבר על האיסור האלוהי ואכל מעץ פרי הדעת.כבר באותו היום אלוהים דן אותו מאז נקבע שבראש השנה אלוהים מעמיד למשפט את כל בני האדם,ומחליט על גורלם .

לפי המסורת ביום הזה נברא העולם ואלוהים היה למלך על הכול ,לכן זה יום חגיגי יום תרועה ושמחה בדומה ליום הכתרה של מלך. ראש השנה הוא חג חשוב וקדוש המציין את תחילת השנה החדשה אלוהים שופט את האדם על מעשיו בשנה החולפת ומחליט מה יקרה לו בשנה הבאה.ראש השנה הוא יום הדין ויום של חשבון נפש ביום זה נכתב גזר דינו של כל אדם וביום כיפור נחתם גזר הדין.

בחודש אלול החודש שלפני ראש השנה אומרים "סליחות" בבתי הכנסת .הימים מראש השנה ועד יום כיפור הם "עשרת ימי תשובה " שבהם יש לאדם הזדמנות לשפר את מעשיו ,כדי שתהייה לנו שנה טובה ומתוקה .(נלקח מתוך הספר להצליח בעברית חגים ומועדים של מאירה מעדיה) אני רוצה לנצל את המדור שלי ולבקש מכם הילדים לשמור על עצמיכם ולא להתפתות לעשות שטויות שאחר כך תצטערו עליהם .

תכבדו זה את זה את ההורים המורים והגננות שלכם הם עובדים קשה כדי שלכם יהיה טוב אז תעריכו את זה ותבקשו מהם סליחה על השנה שעברה ותבטיחו להם שבשנה הבאה אתם תעריכו את מה שעושים בשבילכם אז שתהייה שנה טובה ומתוקה מלאת חיוכים ואהבה.  

פינת המכתבים :

שאלה : לאיציק הליצן שלום קוראים לי ספיר ושבוע שעבר ראיתי בפייסבוק שאתה נסעת לחופשה , רציתי לשאול איך שמעתי אותך ברדיו ,וגם המדור שלך היה בעיתון ,וגם הייתה בחופשה. משהו לא מסתדר לי .. כי אם אתה בחו"ל איך שידרת בשבת את התוכנית שלך ברדיו ללא הפסקה. האם נכנסת לתחנת רדיו בחו"ל ? אני אשמח שתענה לי .שאלתי את ההורים שלי והם הציעו לי לשאול אותך. אז תענה לי בבקשה.

תשובה : לספיר החמודה המכתב שלך גרם לי לחייך.. אז האמת היא שלפני שאני יוצא לחופשה אני מכין את הכול מאש. זאת אומרת שאני מקליט תוכנית ברדיו וזה מוכן במחשב השידור באולפן .וביום שבת בשעה של התוכנית בייביסיטר הטכנאי מפעיל במחשב וזה נשמע כאילו זה שידור חי. אני לא יכול להיכנס לתחנת רדיו אחרת בארץ או בעולם ולשדר משם. כי כל תחנה משדרת באזור אחר ובתדר שונה. וגם את המדור שלי בעיתון אני מכין מראש ושולח אותו לעורך שמכניס אותו לעיתון הרלוונטי.. אז אני מקווה שעניתי לך על השאלות ושתהייה שנה טובה.

פינת המעשה הטוב :

השבוע אספר לכם על חבר טוב שלי שלומי שיש לו חנות מכולת , והוא מאמץ משפחה שהגורל קצת התאכזר אליה ,ויש שם הרבה בעיות קשות של בריאות ופרנסה .וכשביקרתי אותו בחנות מכולת שלו ראיתי אישה שנכנסת לחנות ולוקחת מוצרים, מבלי לשלם והולכת .כששאלתי אותו למה? הוא סיפר לי שהו מאמץ אותם עד שהדברים יסתדרו שם ודואג שיהיה להם מה לאכול ולהתקיים בינתיים. יש להם 4 ילדים ועכשיו עם החזרה לבית הספר שלא יהיה מצב שלילד לא יהיה סנדויץ’ לקחת אתו. ולפני החגים  הוא ידאג שלא יחסר להם כלום. זה כל כך ריגש אותי ואני רוצה להגיד לשלומי שאני אוהב אותו ומאוד מעריך את מה שהוא עושה . למרות שהוא אומר שהוא למד ממני כמה חשוב לתת ולעזור. אז אני שמח שיש לי חברים כאלה.

ההמלצה השבועית:   

 השבוע אמליץ לכם על ספר ילדים חדש "אבא של יונתן הולך למילואים" שכתבה שירלי זינו בהוצאת אופיר ביכורים  : הסיפור "אַבָּא שֶׁל יוֹנָתָן הוֹלֵךְ לְמִלּוּאִים" הוא סיפור ישראלי מאוד על געגועים לאבא שהולך למילואים. למי קשה יותר? לאבא או ליונתן שמחכה לו?  "בַּבֹּקֶר, כְּשֶׁקָּם, רָאָה אֶת אַבָּא לָבוּשׁ כֻּלּוֹ בְּגָדִים בְּצֶבַע יָרֹק וּלְרַגְלָיו נַעֲלַיִם כְּבֵדוֹת. "לְאָן אַתָּה הוֹלֵךְ, אַבָּא?" שָׁאַל יוֹנָתָן. "אֲנִי הוֹלֵךְ לְמִלּוּאִים," עָנָה אַבָּא בִּקְצָרָה בְּעוֹדוֹ מִתְרוֹצֵץ בַּבַּיִת וּמַכְנִיס דְּבָרִים לְתִיק גָּדוֹל. סיפור שקורא לכל אחד מאתנו  כשצריכים להיפרד מהילדים ללבוש מדים של הצבא ואפילו לחזור הביתה עם רובה אמתי..

הבדיחה השבועית :

שאלה: מי מאיר בלילה? תשובה: הירח.

שאלה: ומי בבוקר?  תשובה: השעון...

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים