חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

”בית לעברית” מקים את ארגון בוגרי ביה”ס ”חביב”

 

בית לעברית מבקש לאתר את כל בוגרי ומורי בית הספר ”חביב”, בית הספר העברי הראשון, בארץ ובעולם, ולהקים את מאגר הבוגרים והוותיקים, הגדול בתולדות העיר * כל זאת במסגרת התחדשות המתחם ההיסטורי של בית הספר.

 

בימים אלה מתחדש המתחם ההיסטורי של בית הספר "חביב", לראשונה, בחלוף 130 שנים להקמתו. בחודש מרץ הקרוב, יוצא לדרך מיזם משולב במתחם בית הספר "חביב", הכולל תהליך התחדשות ושימור בו זמנית.

המיזם יקודם בשני שלבים: בשלב הראשון ייבנה מבנה חדש לבית הספר בחלקו המזרחי של המתחם (סמוך לכניסה מרחוב הגדוד העברי); בשלב השני, יוקם מבנה בית לעברית ראשון לציון בחלקו המערבי של המתחם (בסמוך לכניסה מרחוב אחד העם).

הקמתו של המיזם מקודמת מזה ארבע שנים ע"י "בית לעברית ראשון לציון" חברה עירונית לתועלת הציבור שהוקמה לנושא זה ופועלת בשיתוף עיריית ראשון לציון, החכ"ר ובית הספר "חביב".

עם התקדמות המיזם לשלב הבנייה הראשון, יוזם בית לעברית את הקמת ארגון בוגרי ומורי "חביב".  בית לעברית מבקש לאגד את קהילת בוגרי ומורי "חביב" תוך חיבור לתכניות ההקמה. אנו רואים לנגד עינינו ארגון המחובר לעיר, לקהילה, לחברה, למדינה ולמוסדות הלימוד והתרבות של העברית בעולם כולו.

בשלב ראשון נבנָה בסיס מאגר השמות והפרטים של הבוגרים שנאסף מפה לאוזן ובהתבסס על ספרי רישום לבית הספר הכתובים בכתב יד של מורים ומורות; ספרים השמורים, עד היום, במשרדי בית הספר "חביב". נכון להיום מונה המאגר כ-8,000 שמות.

ארגון בוגרי "חביב" מוקם במטרה לבנות קשר בין הבוגרים למיזם הראשוני של בית לעברית. פעילות הארגון תכלול יצירת מעגלי חשיבה מקרב הבוגרים, גיוס מתנדבים ושילוב הבוגרים בפעילות בית לעברית.

לפרטים נוספים ולהצטרפות למאגר הבוגרים ניתן לפנות אל: לי וולפר, מנהלת ארגון הבוגרים,
במייל:
lee@hebrewcenter.co.il או בטלפון: 03-5274577 בין השעות 10:00 – 14:00

 

בית לעברית ראשון לציון – מרכז לעברית כשפה וכתרבות, הוא מרכז תרבות שייבנה כמתחם ציבורי גדול בשטח של 15 דונם, בלִבּה ההיסטורי של ראשון לציון. הבית יארח קהלים רחבים לחגוג עמו את

העברית וללמוד על אודותיה באמצעות ביקור חוויתי בתצוגות רב חושיות בחללי הבית, ובאמצעות פעילויות העשרה  מגוונות.

המתחם כולו יהווה גן ציבורי מיוחד במינו שיהיה פתוח לציבור בכל שעות היממה ויארח את המבקרים למפגשים עם העברית. המתחם הציבורי יכלול: את המבנים החדשים של בית הספר "חביב" ואת בית לעברית – שיחיו זה לצד זה ויעשירו זה את זה בפעילותם העברית; ושני מבנים שיעברו שימור: המבנה ההיסטורי של "חביב" שיהפוך לחלל תצוגה היסטורי ו"בית מדליה" (המוכר כ"בית השרת"), יהפוך לבית קפה וחנות המזכרות של בית לעברית. מבנה בית לעברית יכלול גם אודיטוריום בן 350 מקומות ישיבה, כיתות לימוד, חלל רב-תכליתי במפלס רחבת הגן, שנועד להתכנסויות, לפעילות קבוצתית ולאירוח אירועים. מתחת למתחם ייבנה חניון תת-קרקעי

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים