חיפוש
 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

תלמידים והורים: מבצעי אכיפה לאופניים חשמליים חוזרים

 

המציאות צפויה להשתנות לאלפי תלמידי ראשון לציון שנוהגים לרכוב באופניים החשמליים לבית הספר ובחזרה * שוטרי משטרת ראשון לציון ופקחי החברה לבטחון יחלו במבצע אכיפה והסברה בשערי המקיפים בעיר

 

אם אתם תלמידים בתיכונים בראשון לציון ואתם מתניידים באופניים חשמליים לבית הספר ובחזרה- כדאי שתשננו את הוראות החוק בדבר רכיבה על אופניים עם מנוע עזר (אופניים חשמליים). בעקבות מבצע אכיפה והסברה מוצלח בחודש שעבר בבית הספר המעיין בעיר, חוזרים מבצעי האכיפה בסביבות מספר בתי ספר על יסודיים בעיר.

שוטרים ממשטרת ראשון לציון יחד עם פקחי החברה לבטחון ימתינו לתלמידים המגיעים לבית הספר באופניים חשמליים. ראשית ייבדק גיל הרוכבים, תלמיד מתחת לגיל 16 שיגיע רכוב על אופניים חשמליים, לא יותר לו להיכנס בשערי בית הספר, הוא גם יקבל אזהרה ויתבקש לא להגיע יותר עם אופניים חשמליים לבית הספר. כמו כן יבדקו השוטרים והפקחים שימוש בקסדה ברכיבה, ידיעת תמרורי הכוונה ואזהרה כמו שלט עצור. נתיב רכיבה , השתלבות בנסיעה בטוחה על גבי כביש / מסלול רכיבה.

בנוסף, השוטרים הונחו לעכב תלמידים שמרכיבים רוכב נוסף, תלמידים שמשתוללים עם האופניים או רוכבים על המדרכה ולא בשבילים הייעודיים. השאיפה היא להסתפק באזהרות אך לא מן הנמנע שיינתנו גם דו"חות שיכולים להגיע עד אלף שקלים.

יש לציין כי לפעילות הזו שותפים כל הגורמים המעורבים, בין היתר הנהלות בתי הספר, ועדי הורים, פרלמנט הנוער ועוד.

במשך שנה ארוכה הוביל וקידם מטה התחבורה בחברה לבטחון בראשון לציון, בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, את נושא ההסברה בקרב תלמידי בתי הספר.

מטרת המבצע להנחיל הלכה למעשה את נושא העמידה בהוראות החוק המחייבות כל רוכב אופניים חשמליים לרכוב בהם מעל גיל 16 כשהוא חובש קסדה רוכב בנתיבים המאושרים, כאשר הוא מציית לתמרורים. "מדובר בתופעה מסוכנת" מסביר סגן ראש העירייה, רז קינסטליך, המחזיק בתיק החברה לבטחון "מדי שנה יותר ויותר תלמידים מגיעים לבתי הספר באמצעות האופניים החשמליים תוך שחלקם נוהגים בניגוד לחוק ומסכנים את עצמם ואת הולכי הרגל. גייסנו למשימה את כל הצדדים שמבינים את חשיבות העניין ואם נשפוט לפי המבצע הראשון שקיימנו בבית הספר המעיין, אני משוכנע שנוכל לצמצם את התופעה".

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר

 

מדורים